LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente-opslag BLG

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Ronald BLG

Rente-opslag BLG

Ongelezen bericht door Ronald BLG »

Goedemorgen,
Onze aflossingsvrije hypotheek loopt via BLG. Ooit afgesloten voor € 160.000, tussentijds afgelost en is nu nog € 38.000 tegen 2.05%. BLG een aantal maal gevraagd om de zgn. risico- of renteopslag te verlagen maar krijg telkens onduidelijk en afkeurende antwoorden. Na 4 a 5 vragen zelfs helemaal geen antwoord meer. Kunnen we hier iets aan doen? We horen het graag! Mvg. Ronald

JozJan

Re: Rente-opslag BLG

Ongelezen bericht door JozJan »

Wat staat er in je voorwaarden over de risico-opslag?

Ronald BLG

Ik kan daar niets van teruglezen alleen dat de rente-opslag bij een verlaging van de hoofdsom wel mogelijk is.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat zegt je adviseur ervan? Volgens mij werkt BLG namelijk alleen via adviseurs.
Als je geen NHG hypotheek hebt, dan zou verlaging van de rente wel mogelijk moeten zijn. Als je tenminste niet al in de laagste categorie viel...

Ronald BLG

Onze adviseur van destijds is ondertussen ter zielen. NHG hadden we idd niet. Ik denk niet dat 2.05% het laagste is. Het maandbedrag wel prima maar hebben waarschijnlijk al jaren te veel betaald. Dat soort me en is niet eerlijk maar weet niet hoe we BLG in beweging kunnen krijgen.

Gesloten