[quote="Suzanne 326
Het jammere nu is dat u niet het volledige verhaal verteld wat u heeft verwijderd. Er was inmiddels een nieuwe liefde en deze wou uw "schuld" niet dragen wanneer de woning op uw beider naam gezet worden en heeft u NU besloten de woning te koop te zetten en die kosten zijn ook gewoon voor u. Scheiden kost altijd geld!!!! Maar goed u moet inderdaad op de blaren zitten.[/quote]
Typische reactie.. geef het maar op, zinnige zaken hoef ik, nogmaals, niet te verwachten en zeker niet van jou. Gewoon roepen dat de man maar moet betalen is de makkelijkste weg want oohja, de ex-partner is zoooo zielig..
pff...
ps nieuwe relatie wil WEL de schuld dragen en doet dit ook, naast de huwelijkse schuld die ze zelf meeneemt uit haar vorige huwelijk... Het gaat erom dat we, alleen om deze reden, geen enkele vorm van samenleving op papier aan willen gaan. Of mijn ex-partner betaald mee met haar "ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid" of met de verkoopkosten van de woning.
Maar goed, blijf maar lekker in het luchtledige roepen...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scheiding en woning
-
Re: Scheiding en woning
De afspraak die is gemaakt die in uw verwijderde topic stond dat u in het huis bleef en u de onderwaarde op zich neemt. Dat u een nieuwe relatie heeft die tevens een schuld heeft uit een vorige relatie kunt u de financiering niet (of u wilt dit niet) rondkrijgen om dat u met uw nieuwe relatie geen contract wilt sluiten?!
Goede basis, maar goed nu wilt u terugvallen op eerder gemaakte afspraken....zielig!! Ik roep niet in het luchtledige maar ik typ hier niet neer wat u wilt horen/lezen.
Vooral zo doorgaan....de blaren worden alleen maar groter en het gaat steeds meer (financiele) pijn doen!!!!
Goede basis, maar goed nu wilt u terugvallen op eerder gemaakte afspraken....zielig!! Ik roep niet in het luchtledige maar ik typ hier niet neer wat u wilt horen/lezen.
Vooral zo doorgaan....de blaren worden alleen maar groter en het gaat steeds meer (financiele) pijn doen!!!!
Mwhoehahhhaaa...
zo, dat was het..
zo, dat was het..
Nee, de man moet betalen omdat die dat in het convenant zo heeft afgesproken.Gewoon roepen dat de man maar moet betalen is de makkelijkste weg want oohja, de ex-partner is zoooo zielig.
een vraag, een antwoord schreef:Gedane zaken nemen geen keer Ries, je ex is zo te lezen niet verplicht bij te dragen aan jouw plannen.
Waarom hebben jij en je nieuwe vriendin geen samenleveringscontract o.i.d.?
Wil jij dat niet?
En als je nog met plezier woont, waarom wil je dan het huis verkopen? Het is toch vrij simpel te regelen (waarbij de onderwaarde misschien een negatieve rol kan spelen) dat je samen met je vriendin eigenaar van je huis wordt en ook samen de financiering afsluit. Kwestie van een goede adviseur en een notaris om dit piekfijn te regelen.
En ja, het is waar. Als je vriendin de hypotheekakte nu meetekent is ze hoofdelijk aansprakelijk voor de hypothecaire lening, maar geen mede eigenaar van het huis. Ik zou haar dat ernstig ontraden, als ze met dat verhaal bij me zou komen.
Mijn Vriendin heeft na mijn scheiding alleen voor de hypotheek getekend en idd geen mede eigenaar. Dit omdat je anders weer extra overdrachtsbelasting kan betalen. En uuuh Zeg suzanne wat denk je zelf als je net een nieuwe relatie aangaat gelijk zoveel mogelijk verbintenissen wil aan gaan ? Dan hoop ik dat je het zelf eens zal meemaken. Een ezel stoot zich niet 2 maal tegen dezelfde steen