LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag om duur van hypotheek offerte en afhandeling

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
owen36

Vraag om duur van hypotheek offerte en afhandeling

Ongelezen bericht door owen36 »

Halverwege februari ben ik begonnen aan een poging om voor de derde keer mijn hypotheek over te sluiten. Dit keer bij vereniging eigen huis. Deze zouden het toch netjes doen. De adviseur kwam snel tot een advies waar wij ons in konden vinden. Eind maart was alles rond en lag de bal bij de nieuwe hypotheek verstrekker FBTO.
En toen....
Na twee weken had ik nog niets gehoord, niet eens een bevestiging of er iets ontvangen was, dus besloot ik zelf de tussenpersoon te bellen. Deze zei dat Fbto het druk had. Ok, kan gebeuren. Na weer twee weken had ik nog niets gehoord, dus weer bellen. Weer hetzelfde verhaal. Na wat gemopper van mijn kant zou men wat ondernemen. Na een week kreeg ik bericht, er moest nog informatie worden ingewonnen bij de dokter. Dat kon wel twee weken duren.
Dus weer wachten.
In middels zijn we bijna vier weken verder en ik weet dat er een vakantie tussen zit, maar het duurt en duurt.

Mijn vragen:
1 Is deze slakkengang normaal?
2 Wanneer kan ik van dit gedoe af. Je kunt toch klanten niet eeuwig laten wachten?
3 Kan de aanbieder een hogere rente gaan rekenen? Ik denk van niet, maar ze zullen waarschijnlijk wel proberen. Dan kan ik nee zeggen of scherp onderhandelen en dan zijn we dus weer een aantal weken verder.
4Ik heb van eigen huis al een notaris moeten waarschuwen. Draai ik nu voor 'eventuele kosten' op als ik het deze oversluiting afzeg?

Bij voorbaat dank,

Jack747

Re: Vraag om duur van hypotheek offerte en afhandeling

Ongelezen bericht door Jack747 »

Owen,

Om een antwoord te kunnen geven ontbreekt er wat informatie. Normaliter komt er bij het sec oversluiten van de hypotheek geen dokter aan te pas.

Is er wellicht een nieuwe verzekering aangevraagd? Zo ja, was er geen bestaande verzekering?

Als er inderdaad een nieuwe verzkering is aangevraagd, dan leidt ik uit het feit dat er info bij de dokter wordt ingewonnen af dat er vragen zijn gerezen over de goede gezondheid, waardoor men nader onderzoek gaat doen. Dat zijn processen die langdurig zijn.

Succes,

Jack

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Als er inderdaad een nieuwe verzkering is aangevraagd, dan leidt ik uit het feit dat er info bij de dokter wordt ingewonnen af dat er vragen zijn gerezen over de goede gezondheid, waardoor men nader onderzoek gaat doen. Dat zijn processen die langdurig zijn.
En ook een machtiging voor getekend moet worden voordat ze navraag gaan doen, kan dus niet als verrassing zijn gekomen.

Jack747

Tja Byob,

Als Owen net zo snel op aanvullende vragen van de maatschappij reageert als dat hij hier doet, duurt en duurt het maar voort.

Dat schiet natuurlijk niet op, en maar klagen..., in ieder geval Owen,

Succes!

Jack

hypotheekadviseurs

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Hoe origineel.

VEH die weer FBTO aan te aanbieden!!!

Is de adviseur van VEH ook hier bezig om alleen provisie binnen te halen.

Ach ja, een adviseur van VEH is ook al niet anders dan een andere adviseur. We moeten tenslotte iets verdienen....is het niet.

Bij het oversluiten van een hypotheek oversluiten is het eerste wat een adviseur moet nagaan of de klant een goede gezondheid geniet.

Een hele Kerstboom optuigen en daarna constateren dat "de fik"er in kan.
Laatst gewijzigd door hypotheekadviseurs op 23 mei 2008 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.

owen36

Beste allemaal,

Ongeveer een dag nadat ik bovenstaande post had geplaatst kreeg ik een mail van vereniging eigen huis. FBTO was naarstig op zoek naar de persoon die deze post had geplaatst.
Je kunt je voorstellen dat ik er geen behoefte aan had om verder op deze plek nadere toelichtingen te verstrekken. Ik wilde eerst goed overwegen wat de gevolgen waren.
Ik had me moeten realiseren dat er naast 'normale' mensen ook andere mensen mee kijken.
Gezien het feit dat deze forum dus redelijk publiek is en gezien ook de aard van de antwoorden die er worden gegeven heb ik geen behoefte om nadere informatie te geven.
Volgens mij zijn geen van de bovenstaande vragen feitelijk beantwoord.

Dat het een en ander zo lang duurt heeft niet aan mij gelegen. Alle papieren waren eind maart opgestuurd. Ik heb sinds eind maart geen nieuwe zaken hoeven aan te dragen. Dat dit ook niet nodig was kan men lezen uit het feit dat de zaak nu rond is zonder dat ik iets nieuws heb moeten aanleveren. Het lag geheel aan de communicatie tussen FBTO met de dokter.
Kwestie blijft dus dat de langzame doorloop niet aan mij lag en dat ik zo te zien er de prijs voor ga betalen. Ik heb namelijk zojuist het verzoek gekregen om de advies samenstelling opnieuw op te sturen. Ik lees tussen de regels door dat ik 0.1% meer ga betalen.

Jack747

Hoi Owen,

Kun je die mail hier ge-anonimiseerd plaatsen?

Ben wel eens benieuwd naar de tekst van dit soort fratsen.

Succes,

Jack.

owen36

Beste XXXX,
>
> Weet u op welke datum precies dit was? En of dit per post of fax was?
> Dit is van belang voor de verwerkingstijd, en dan weet ik ook of het
nu al zin heeft om te bellen of dat ik nog een paar dagen moet wachten.
>
> Wilt u ook nog even reageren op mij vraag over het bericht op
> trosradar.nl? Alvast bedankt!
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> XXXXXXX

>
>

========================================================================

> ======================================================
>
> Disclaimer
> Dit bericht met eventuele bijlagen is alleen voor de geadresseerde
> bestemd. Bij verkeerde bezorging wordt u verzocht contact met de
> afzender op te nemen en het gehele bericht te vernietigen. Vereniging
> Eigen Huis en haar dochtermaatschappijen kunnen niet garanderen dat

deze
> e-mail juist, volledig, tijdig en virusvrij wordt overgebracht.
> Aansprakelijkheid voor eventuele schade kan helaas niet worden
aanvaard.

>
> Vereniging Eigen Huis
>
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Verzonden: zaterdag 17 mei 2008 9:51
> Onderwerp: Re: trosradar.nl
>
> Beste XXXXX,
>
>
> Ik heb gisteren-middag mijn dokter gesproken. Hij heeft afgelopen week
> de papieren opgestuurd.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> XXXXX
>
>
> Quoting XXX
>
>> Beste XXXX,
>>
>>
>>
>> Op de website van trosradar.nl staat een verhaal over een aanvraag

bij

>> FBTO, die erg op uw verhaal lijkt. FBTO wil graag reageren op de
> vragen
>> die genoemd worden, maar kan dit alleen maar als zij weten over welke
>> aanvraag het gaat.
>>
>>
>>
>> Toen ik het bericht las, moest ik meteen aan u denken. Heeft u dit
>> bericht inderdaad geplaatst? Zo niet, dan gaan we verder zoeken, en
>> anders zullen we FBTO vragen om te reageren op uw bericht.
>>
>>
>>
>> Alvast bedankt voor uw reactie.
>>
>>
>>
>> Met vriendelijke groet,

Ik heb nog niets van FBTO gehoord.
Ik probeer ze zelf te bellen, want nu loopt de communicatie via veh. Ik wil hun verhaal wel eens weten en ook weten of de door veh opgegeven kosten kloppen. De rente is met 0,1% omhoog en nu zou ik maar 2 euro netto per maand meer betalen. Ik begin achterdochtig te worden. Gek genoeg heeft hun algemeen contact nummer geen optie voor een hypotheek. Je kunt wel kiezen voor 5: spaarrekening en 6: levensverzekering. Deze lijken me het meest in de buurt. Helaas, in beide gevallen wordt je in een wachtrij gezet en dat is het dan.. Ik heb meer dan 15 minuten gewacht.
Ik heb ook eens eerder een FBTO medewerker proberen te bellen die op de offerte stond, maar die weigerde me te woord te staan.
Als ik de commentaren van anderen lees, dan is FBTO niet makkelijk te bereiken.

Ik heb nu geprobeerd het via de klachten afdeling te spelen. Maar ook die heeft geen nummer. Dus ik heb een mail gestuurd met een uitleg en het verzoek om mij te bellen.

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

De huisarts heeft dus in de week van 12 mei de papieren vestuurd.

Wanneer heeft hij het verzoek gehad om informatie te verstrekken, en hebt u hem ook nog moeten bezoeken voor informatie?

FBTO laat misschien weinig van zich horen, maar dient de VEH daar niet een vinger voor aan de pols te houden?

En is de huisarts ook niet mede debet aan de vertraging?

owen36

Wanneer heeft hij het verzoek gehad om informatie te verstrekken, en hebt u hem ook nog moeten bezoeken voor informatie.
--------
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het verzoek pas verstuurd kan zijn in de laatste week van april. Ik heb namelijk toen contact gehad met veh en pas dan is de bal gaan rollen.
&
Een dokter bezoek was niet nodig. Overigens wil ik niet al te veel op deze kwestie ingaan, want het gaat niet om mij.

-----
FBTO laat misschien weinig van zich horen, maar dient de VEH daar niet een vinger voor aan de pols te houden?

Dat denk ik ook. Ik heb daar ook een discussie over gehad met veh. Men voerde aan dat het druk was en daardoor het een en ander mis is gegaan. Nu kan ik me voorstellen dat het druk is, maar ik kreeg helemaal geen informatie. Sterker nog ik heb zelf de informatie moeten halen.
----
En is de huisarts ook niet mede debet aan de vertraging?
----
Mogelijk, maar ik weet niet hoeveel. Overigens als het komt omdat de huisarts traag is dan kan ik dat begrijpen. Maar het lijkt erop dat ergens tussen de aanvraag bij FBTO en het verzoek aan de dokter een volgens mij lange periode van inactiviteit lijkt te zijn geweest. Mogelijk wel 6 weken. Ik zal eens zien wat de dagtekening van de offerte van FBTO is.

Overigens zou de extra premie van 0.1 leiden tot een 2 netto, dus zo erg lijkt het niet te zijn. Vervelend, maar kan ik wel mee leven.

Gesloten