LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is een redelijke vergoeding?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
pijkie

Wat is een redelijke vergoeding?

Ongelezen bericht door pijkie »

Door het niet op tijd faxen van de tussenpersoon moeten wij nu een hypotheek afsluiten met een hogere rente. Het gaat ons per maand 23 euro meer kosten. Over 10 jaar loopt dat op tot zo'n 2700 euro.
De fout is toegegeven en excuus gemaakt.
De tussenpersoon wil graag tot een oplossing komen en biedt als schadevergoeding een laptop aan ( waardebon mag ook).
MIjn vraag is nu: Wat is echt een redelijke schade vergoeding?

bolleke

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Ongelezen bericht door bolleke »

Mijn vraag aan jou is, wat vind jezelf redelijk. Is de 23 euro bruto of netto per maand.
Heb je een laptop nodig of niet? Of wil je cash.

Wat ik zou doen in deze situatie is aangeven dat ik cash wil en dat op een rentevastperiode van 10 jaar het aannemelijk is dat ik 7 a 8 jaar van deze 10 uitzit. dus een vergoeding van 12x 23 x8 zou ik mee instemmen.

Ik ken weinig mensen die echt hun rentevastperiode hebben uitgezeten, dus vandaar deze redenering.

hypotheekadviseurs

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Een hypotheek loopt gemiddeld 6/7 jaar. Dus je moet de netto contante waarde van het renteverschil berekenen.

Ga er niet vanuit dat je alle schade vergoed zal krijgen. Het is goed dat de adviseur zelf het boetekleed aantrekt om graag tot een oplossing te komen om zijn fout te herstellen. Dat gebeurt in de praktijk wel eens anders. Zo zie je maar dat adviseurs ook maar mensen zijn die fouten kunnen maken.

Bepaal voor jezelf wat je een redelijke vegoeding vind. Het via een gerechtelijke procedure proberen je gelijk te halen is niet echt verstandig. Zo kan je het probleem nooit op korte termijn uitpraten en blijft het alleen maar onder de oppervlakte doorsudderen. Uiteindelijk ben je toch tot elkaar veroordeeld. Gezien de gestegen rente is het waarschijnlijk niet mogelijk om elders een offerte te tegen een lagere rente te bemachtigen..

Wanneer je de renteaanbieding op dit Formum plaatst kunnen een aantal adviseurs je nog wel wat tips geven of je de rente elders goedkoper kan krijgen. Momenteel daalt de rente op kapitaalmarkt. Wie weet is de rente over een paar weken substantieel lager!

pijkie

Ongelezen bericht door pijkie »

Bedankt voor jullie advies. Ik ga maar weer eens praten.
Die 23 euro is netto gerekend en het totale bedrag komt dan voor de 10 jaar op 2700 euro.
Natuurlijk heb ik dat geld het liefst cash, een laptop hoef ik niet.
We mochten ook cadeaubonnen. Als dat ook van een zonweringsbedrijf kan ben ik wel tervreden.

hypotheekadviseurs

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Contante waarde van het renteverschil zal nooit € 2700,-- zijn. Wanneer je € 1.500,-- of meer krijgt als schadevergoeding dan zou ik je in overweging willen geven dit met beide handen aan te pakken.

Gesloten