LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn ELQ Hypotheek bepalingen?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Waltersteenvoorden
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2009 17:07

Wat zijn ELQ Hypotheek bepalingen?

Ongelezen bericht door Waltersteenvoorden »

Hoi,

Op het moment zoek ik een woning, op basis van mijn inkomen heb ik ruimte voor een modale eengezinswoning met een tuin aan het water. Nu heb ik een leuk, redelijk goed onderhouden huis gevonden maar....

Volgens Funda rusten er nog ELQ Hypotheek bepalingen op. Houd dit in dat het pand in kwestie gekocht word van de schuldeisers van Lehman Brothers?
Dit zou ik graag willen weten (voordat ik de makelaar benader) ivm de onderhandelingsruimte!

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Wat zijn ELQ Hypotheek bepalingen?

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Dit zal allemaal in de koopakte staan. Dus die goed doorlezen voordat je tekent.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Wat zijn ELQ Hypotheek bepalingen?

Ongelezen bericht door Jack747 »

Volgens Funda rusten er nog ELQ Hypotheek bepalingen op.


Je omschrijft het enigszins vaag, maar ik vermoed dat de huidige eigenaar zijn hypotheekverplichtingen niet is nagekomen. Het zou kunnen zijn dat deze een volmacht tot verkoop aan ELQ heeft gegeven. Banken hebben een voorkeur voor het onderhands verkopen van 'probleem'woningen; een veiling levert veelal minder op.
Houd dit in dat het pand in kwestie gekocht word van de schuldeisers van Lehman Brothers?
Elq als dochterbedrijf, valt buiten het Lehman faillissement.

groet,

Jack

Gesloten