LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Laat ik als eerste poster maar meteen met de deur in huis vallen. Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom heb je juist voor die hypotheekvorm gekozen?

Om de spits af te bijten: wij hebben een beleggingshypotheek bij Fortis ASR en een deel aflossingsvrij met een losse overlijdensrisicoverzekering op beide levens. De rente staat vast voor 20 jaar. We beleggen op dit moment in Fortis Obam en Fortis Vastgoed Europa.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Waarom wil je dit weten?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Misschien wil ze wel Hypotheek MLM gaan doen en wilt zo op deze wijze weten welke hypotheekvorm het best lopende is zodat ze hierop kan inspelen met haar MLM hypotheek?

Je hoeft toch geen financiele cijfers te geven of wel?

is het nu zo moeilijk om te zeggen dat je een Bellegingshypotheek bij de ABN hebt of de Rabobank (Mijn hypotheek verstreker)

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Gewoon interesse hoor, ik hoef echt geen cijfers te weten, heb ik ook niet om gevraagd. Ben gewoon nieuwsgierig naar de verschillende hypotheekvormen.

Fumiyo
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2007 13:57

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door Fumiyo »

Nou, dan kan je toch bij een bank langslopen? Trouwens, welke hypotheek wij hebben helpt je weinig vooruit, daar ieders financiële situatie anders is.

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Nou, ik begrijp niet helemaal wat er zo erg is aan mijn vraag en als je het niet wilt vertellen moet je dat ook niet doen. Ik heb zelf een goede hypotheek, het was puur nieuwsgierigheid en misschien nog om iets van te leren.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Misschien wil ze wel Hypotheek MLM gaan doen en wilt zo op deze wijze weten welke hypotheekvorm het best lopende is zodat ze hierop kan inspelen met haar MLM hypotheek?
Misschien kan de bank dan zowel de hypothecaire vorderingen als de MLM opbrengsten securitiseren....

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Onze hypotheek is voor 4/5 beleggingshypotheek en 1/5 aflossingsvrij.
Losse verzekering op beide levens, variabele (maand)rente.

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door heho »

furmijo ofzo ben jij een financieel mannetje?
zo klink je wel, ieders situatie is anders enz. blabla praat van banken en hypotheekverstrekkers, En dat is wel weer duidelijk geworden.
Onder het mom van ja voor een ieder is het weer anders je van alles en nog wat aansmeren. Het is alleen maar goed van dutchie om es te rade te gaan bij jan en alleman.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door Henrice »

Hoe zit het dan met het beleggingsdeel?
Moet je met deze hypotheek nou de hele looptijd in de gaten houden welk bedrijf het meeste rendament heeft of doet de bank dit voor je?

Hen zelf een annuiteiten-hypotheek (of zoiets).De hele looptijd hetzelfde maandbedrag alleen aan het einde ga je meer aflossen dus kun je ook minder aftrekken van de belasting.

Staat nu vast tegen een vast tarief rente voor de resterende looptijd.

Een kopzorgvrij hypotheek zogezegd.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door S. »

Een spaarhypotheek, afgesloten in '95.

In die tijd was ook de beleggingshypotheek een ware hype. De aandelenmarkt liep toen heel goed, geloof ik.

Nu hoor ik weinig meer over de spaar- en de beleggingshypotheek.
Toen was het zo dat -volgens mij- de bank die aandelenportefeille beheerde, en dat gaf ook argwaan bij mij. Ze spiegelden ook heel hoge rendementen voor, zo'n 8%. Maar ik ben bang dat wanneer je deze niet behaald, je met een flinke restschuld blijft zitten.

Vond het altijd wel vreselijk ingewikkeld, die hypotheken. :wink:

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Het is maar net wat je wilt natuurlijk. Over de tijdsduur van een normale hypotheek (over het algemeen toch zo'n 30 jaar) is een beleggingsvorm minder risicovol dan op de korte termijn. Een rendement van rond de 8% is historisch gezien best haalbaar.

Kan natuurlijk ook meer of minder zijn, maar reken eens 30 jaar inflatie over je hypotheekbedrag heen. Mensen die 30 jaar geleden een huis kochten betaalden daar voor onze huidige begrippen waanzinnig weinig voor. Dat zal over 30 jaar niet anders zijn.

Geen kopzorgen? Kan, is een prima keuze als je je daar gelukkig bij voelt. Maar aan de andere kant weet je ook dat je over de gehele termijn gezien in die vorm het meest betaald
(wijzigingen in de hypotheekrenteaftrek zouden dat best kunnen veranderen trouwens).

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door s i m o n e »

100% aflossingsvrij, geen overlijdensrisicoverzekering, rente vast op vier verschillende looptijden bij ABN AMRO
Laatst gewijzigd door s i m o n e op 22 jan 2007 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door Stanley »

Fondsenhypotheek bij Nationale Nederlanden. Omdat ik vanwege ongeval een leuke schadevergoeding had heb ik dit in deze `fonds` gestoken. Dat houdt mijn maandlasten laag. 20 jaar rentevast 4,9%

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Volledig aflossingsvrij, 110% van de V.O.N. prijs. 20 jaar rentevast tegen 4,3%. Dat is de kracht van de Postbank :P . Overlijdensrisico-verzekeringetje voor 25% v.h. hypotheekbedrag, wel zo prettig voor de nabestaanden.
Misschien kan de bank dan zowel de hypothecaire vorderingen als de MLM opbrengsten securitiseren ...
Welke investeerder met gezond verstand hecht waarde aan MLM opbrengsten? :lol:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door S. »

Niemand vermeld wanneer 'ie zijn hypotheek heeft afgesloten.
Is wel relevant, aangezien sommige hypo-vormen 10 jaar terug nog niet bestonden.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Volledig aflossingsvrij, 110% van de V.O.N. prijs.
Ik dacht dat aflossingsvrij maar tot 75% van de executie waarde kon?

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door particulier »

Behalve bij nieuwbouw. Nadeel is dat nieuwbouw vaak zo duur is, dat starters het niet kunnen veroorloven.

Qt
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2007 21:24

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door Qt »

Beleggingshypotheek met levensverz. bij Fortis ASR met 4 gesplitste delen, waarvan 2/4 voor 20jr vast, 1/4 voor 5jr en 1/4 voor 2jr.
Afgesloten in 2005, rentes vast gezet in 2005 tegen hele gunstige%..

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Welke hypotheekvorm hebben jullie en waarom?

Ongelezen bericht door Xpert »

Bij Gmac Hypotheken kan je zelf tot 125% van de executiewaarde aflossingsvrij krijgen. Uiteraard zonder NHG.

Maar of geheel aflossingsvrij verstandig is dat is voor een ieder zelf te beoordelen. Laat je goed adviseren. Wel een lage maandlast maar je spaart geen eindkapitaal op.

Hypotheken van Gmac zijn alleen via tussenpersonen verkrijgbaar.

Gesloten