Ik heb naar de Radar-uitzending van 1 oktober 2007 over het verlengen van hypotheken gekeken. Het blijkt dat je als bestaande klant vaak een te hoge rente betaald als je de hypotheek verlengt. Het kan afhankelijk van de situatie verstandig zijn over te stappen naar een andere hypotheekverstrekker ondanks de kosten voor notaris, kadaster etc.
Ik heb per 1 juli 2007 de ING-hypotheek verlengt en vraag mij af of ik daar nog van af kan zonder extra kosten. Geldt er ook een wettelijke termijn?
Polkaster
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (wettelijke) termijn ongedaan maken verlenging hypotheek?
-
Re: (wettelijke) termijn ongedaan maken verlenging hypotheek?
Je kan niet boetevrij aflossen op de hypotheek gedurende het juridisch contract (lees rentevastperiode) tenzij:
- Door verhuizing en jurisdische levering van het onderpand
- Uitkering van een meeverbonden levensverzekeirng
- Einde rentevast periode
en, let op!!!!
Bij gestegen rente.
Nu is de hypotheekrente sinds 1 juli 2007 gestegen. Mogelijk kan je dus nu boetevrij van je hypotheek af.
Vraag een offciële opgave van de ING bank. Hierin kan je lezen of je een boete moet betalen bij het geheel aflossen van de hypotheek.
Wel op letten dan de rente ook weer kan gaan dalen. Je bent bij het moment van aflossen dan toch een boete verschuldigd wanneer de marktrente op dat moment lager is dan je contractrente.
Ga naar een tusenpersoon en laat je adviseren en begeleiden.
- Door verhuizing en jurisdische levering van het onderpand
- Uitkering van een meeverbonden levensverzekeirng
- Einde rentevast periode
en, let op!!!!
Bij gestegen rente.
Nu is de hypotheekrente sinds 1 juli 2007 gestegen. Mogelijk kan je dus nu boetevrij van je hypotheek af.
Vraag een offciële opgave van de ING bank. Hierin kan je lezen of je een boete moet betalen bij het geheel aflossen van de hypotheek.
Wel op letten dan de rente ook weer kan gaan dalen. Je bent bij het moment van aflossen dan toch een boete verschuldigd wanneer de marktrente op dat moment lager is dan je contractrente.
Ga naar een tusenpersoon en laat je adviseren en begeleiden.