LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie is aansprakelijk?
-
Wie is aansprakelijk?
Hallo, we hebben onlangs een huis gekocht. We krijgen hier 1 Juli de sleutel van. Nu was ik vandaag in de woning om iets op te meten en zag ik tot mijn stomme verbazing dat de vloer wat was gezakt. Dit ons ons tijdens de bezichtigingen niet opgevallen, waarschijnlijk omdat er iets op stond (de bewoners waren vandaag toevallig aan het uitruimen). Mijn vraag is nu in hoeverre geldt hier een ''verborgen gebrek''. kan ik de verkoper hiervoor aansprekelijk stellen? Groeten jeroen
Re: Wie is aansprakelijk?
Je bent nog geen eigenaar. Regelen met de verkoper dus! Wacht niet tot je de sleutels hebt.
Als je het had kunnen zien is het jammer, valt onder onderzoeksplicht.
Maar als met meubels ervoor zou je kunnen claimen als verborgen gebrek.
Dus wat stond daar en heb je goed gekeken?
Ook het bouwjaar woning is bepalend want hoe ouder hou meer je kunt verwachten aan problemen.
Dus zomaar ja of nee kan ik niet geven.
Ik ga altijd op zoek naar dit soort dingen om de prijs naar beneden te krijgen dus niet even rond lopen en bieden maar rustig de tijd ervoor nemen, vooral als de makelaar haast heeft dit negeren en juist misbruiken voor scherper tegenbod.
Maar als met meubels ervoor zou je kunnen claimen als verborgen gebrek.
Dus wat stond daar en heb je goed gekeken?
Ook het bouwjaar woning is bepalend want hoe ouder hou meer je kunt verwachten aan problemen.
Dus zomaar ja of nee kan ik niet geven.
Ik ga altijd op zoek naar dit soort dingen om de prijs naar beneden te krijgen dus niet even rond lopen en bieden maar rustig de tijd ervoor nemen, vooral als de makelaar haast heeft dit negeren en juist misbruiken voor scherper tegenbod.
Op de dag van "passeren" ( dat je bij de notaris de woning op je naam krijgt ) moet de makelaar van de verkopende partij nog een keer met jou de woning door. Deze wordt dan opgeleverd. Je kunt het dan melden. Succes en PSV is ook een mooie club !
-
Beste
In ieder geval moet het huis in zodanige staat zijn dat je er normaal in kunt wonen. Als het zakken van de vloer eventueel met de balken die eronder liggen te maken kan hebben zou ik direct een een bouwkundig onderzoek laten instellen.
Als het alleen een cosmetische zaak is omdat er bijvoorbeeld een zwaar meubelstuk op stond , zou ik het gebruiken om de prijs naar beneden bij te stellen
Ik weet niet wat je precies bedoeld met de bovenstaande zin.Nu was ik vandaag in de woning om iets op te meten en zag ik tot mijn stomme verbazing dat de vloer wat was gezak
In ieder geval moet het huis in zodanige staat zijn dat je er normaal in kunt wonen. Als het zakken van de vloer eventueel met de balken die eronder liggen te maken kan hebben zou ik direct een een bouwkundig onderzoek laten instellen.
Als het alleen een cosmetische zaak is omdat er bijvoorbeeld een zwaar meubelstuk op stond , zou ik het gebruiken om de prijs naar beneden bij te stellen
-
Dit lijkt een oud huis met houten vloer, is dat ook zo?
Zo ja, dan had je maar een bouwkundig onderzoek moeten laten uitvoeren. Kost geen drol en het levert zoveel op. Vooral bij oude houten huizen.
Veel succes hiermee, ik denk dat dit nog jaren gaat duren.
Zo ja, dan had je maar een bouwkundig onderzoek moeten laten uitvoeren. Kost geen drol en het levert zoveel op. Vooral bij oude houten huizen.
Veel succes hiermee, ik denk dat dit nog jaren gaat duren.