Hallo mensen,ik heb een vraag w.b.t. de belastingteruggaaf van mijn hypotheek.
Wij krijgen elke maand geld terug van de belasting,maar willen dit graag wijzigen in 1x per jaar omdat we wat meer verdienen dan in het begin.
Hoe kun je dit wijzigen?en per wanneer?kan het nu al,of moeten we wachten tot 1january?
Alvast erg bedankt iedereen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wijzigen belastingteruggaaf
Re: wijzigen belastingteruggaaf
Door een digitale teruggave te heropenen kun je het bedrag aanpassen van de maandelijkse termijn.
Als je per jaar wilt kun je dat beter per 1 jan 2008 doen ter voorkoming van fouten, het bedrag is dus nu te laag en krijg je volgend jaar dus, tenzij je de aangifte, het inkomen voor 2007 aanpas!
Als je fout aanpas moet je het teveel gekregen wel terug betalen, en het is nog maar 5 maanden!
Als je per jaar wilt kun je dat beter per 1 jan 2008 doen ter voorkoming van fouten, het bedrag is dus nu te laag en krijg je volgend jaar dus, tenzij je de aangifte, het inkomen voor 2007 aanpas!
Als je fout aanpas moet je het teveel gekregen wel terug betalen, en het is nog maar 5 maanden!
Bedankt voor uw antwoord,1 ding is mij niet duidelijk(echt een noob op dit gebied),hoe bedoelt u met heropenen?
Dat je het aanvraagt via de belastingdienst?
Ik wacht id. tot 1januari maar hoeveel weken vantevoren moet je dit doen?
Dat je het aanvraagt via de belastingdienst?
Ik wacht id. tot 1januari maar hoeveel weken vantevoren moet je dit doen?
je zou het met een briefje kunnen proberen, nu alvast melden dat u per 01-01-2008 geen voorlopige teruggave meer wenst te ontvangen.
Andere optie is tegen het einde van dit jaar het programma VT2008 te downloaden, en hierop aan tegeven dat u per 01-01-2008 geen VT meer wenst. In het programma voor 2007 is er de optie stopzetten VT per 1 januari.
Ik zou inderdaad ook dit jaar gewoon laten lopen, een foute verrekening kan meer werk opleveren, dan een het nu maar blijven ontvangen, en zelf op de (spaar) rekening zetten.
Hou wel rekening met een verwerkingstijd van een week of 6 tot 8. Asl het mogelijk is begin november het programma te downloaden, zou ik zeker op dat moment al de wijziging gaan doorgeven.
let op dat u een Digid nodig heeft voor het elektronisch verzenden van de wijziging!
Andere optie is tegen het einde van dit jaar het programma VT2008 te downloaden, en hierop aan tegeven dat u per 01-01-2008 geen VT meer wenst. In het programma voor 2007 is er de optie stopzetten VT per 1 januari.
Ik zou inderdaad ook dit jaar gewoon laten lopen, een foute verrekening kan meer werk opleveren, dan een het nu maar blijven ontvangen, en zelf op de (spaar) rekening zetten.
Hou wel rekening met een verwerkingstijd van een week of 6 tot 8. Asl het mogelijk is begin november het programma te downloaden, zou ik zeker op dat moment al de wijziging gaan doorgeven.
let op dat u een Digid nodig heeft voor het elektronisch verzenden van de wijziging!
-
Dit is heel simpel :
Of vraag een wijzigingsformulier voor de VT aan bij de belastingdienst, of download het programma'tje.
Geef daar in aan dat je de VT wilt stopzetten, geef aan per welke datum dat moet gebeuren, en stuurd dat terug.
Met de 6 tot 8 weken krijgt u bericht dat de VT is stopgezet.
Knikkertje
Of vraag een wijzigingsformulier voor de VT aan bij de belastingdienst, of download het programma'tje.
Geef daar in aan dat je de VT wilt stopzetten, geef aan per welke datum dat moet gebeuren, en stuurd dat terug.
Met de 6 tot 8 weken krijgt u bericht dat de VT is stopgezet.
Knikkertje