Hallo allemaal
Ik lees hier veel ellende over puppies ed.
Zelf ben ik niet woonzaam in Nederland maar in Engeland en we hebben hier veel illegale dierenhandel.
Als je een pup wilt kopen van een specifiek ras ga niet via marktplaats of andere websites kopen. Ook al zien de puppies lief en ontschuldig out. Je moet nooit een pup kopen omdat je hem zielig vindt. Ondanks in welke omstandigheden ze leven. Indien je een pup te koop ziet in slechte omstandigheden ga dan naar de dierenbescherming.
Wil je echt een pup kopen ga dan via een Kennel club organisatie of neem contact met 1 van de clubs van de desbetreffende ras. Zij kunnen je een officieele fokker adres geven waarbij je van verzekerd bent dat je een gezonde pup krijgt. Omdat deze fokkers aan strenge voorwaarden moeten houden en zelf ook in de gaten houden met erfelijke ziektes, HD, blindheid etc.
Koop geen dieren van marktplaats, als je een oudere hond wilt hebben ga dan naar de dierenbescherming. Er zijn zoveel honden/ katten etc die een nieuw huisje zoeken.
Ik wil geen mensen persoonlijk aanvallen maar dit is met goede bedoelingen hier neer gezet en om veel ellende te voorkomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoe koop ik een dier
Re: hoe koop ik een dier
Helaas lezen te veel mensen dit pas op het moment dat ze al iets gekocht hebben.