LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] absurd hoge kosten GGN

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moedt

Re: absurd hoge kosten GGN

Ongelezen bericht door Moedt »

kweenie schreef:
herrhendrik schreef: ben je een soort van loslopend wild waar met grof geschut op geschoten mag worden om het laatste vlees van je botten te schrapen. Ik vind dat onredelijk en onwenselijk.
Ik vind het onwenselijk dat je kosten maakt zonder dat je daar het geld of het inkomen voor hebt. En dat je dan blijkbaar vindt dat die anderen daar dan maar onder moeten lijden.

Nou ja, het kan zijn dat je inkomen ineens wegvalt door ontslag waardoor je bepaalde maandelijkse lasten niet meer kunt betalen.
Daar heb ik begrip voor maar dan moet je de schuld niet bij anderen neerleggen.

herrhendrik

Ongelezen bericht door herrhendrik »

kweenie schreef:
herrhendrik schreef: ben je een soort van loslopend wild waar met grof geschut op geschoten mag worden om het laatste vlees van je botten te schrapen. Ik vind dat onredelijk en onwenselijk.
Ik vind het onwenselijk dat je kosten maakt zonder dat je daar het geld of het inkomen voor hebt. En dat je dan blijkbaar vindt dat die anderen daar dan maar onder moeten lijden.
Dank voor uw waardevolle bijdrage.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Moedt schreef: Nou ja, het kan zijn dat je inkomen ineens wegvalt door ontslag waardoor je bepaalde maandelijkse lasten niet meer kunt betalen.
Daar heb ik begrip voor maar dan moet je de schuld niet bij anderen neerleggen.
Het kan inderdaad zijn dat je inkomen ineens wegvalt. Maar daar staat dan vaak een andere vorm van inkomen tegenover. In de vorm van bijvoorbeeld een ww of ziektewetuitkering. Als je inkomen daardoor zo veel daalt dat je niet meer rond kunt komen, moet je meteen ingrijpen.

Als je bv zelfstandige bent en je inkomen valt weg, dan had je daar een (flinke) buffer voor moeten hebben gehad.

in beide situaties geldt in elk geval dat je zelf proactief moet ingrijpen en als er problemen zijn, zelf aan de bel trekken. Dan loopt het niet zo uit de hand.

Gesloten