LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies? BKR registratie zonder herinneringen en aanmaningen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MLT

advies? BKR registratie zonder herinneringen en aanmaningen

Ongelezen bericht door MLT »

Beste mensen,

Ik zou graag jullie mening/advies willen horen.

Het is nu alweer een half jaar geleden maar toch knaagt het aan ons.
Mijn vriend heeft in juni een BKR registratie opgelopen bij die instantie van de zgn. 'comfort card'. sowieso de grootste fout in zn leven geweest om deze te nemen, maar dat terzijde :roll: .

Hij betaalde de card altijd af in maandelijkse termijn, niet al te grote bedragen, ik geloof MINIMAAL 15 euro. Het ging dan wel om een bedrag van in totaal 1200 euro. op een gegeven moment ontving hij geen facturen meer van comfort card, en vergat automatisch te betalen (natuurlijk heel stom). DAARENTEGEN ontving hij ook geen herinneringen of aanmaningen :shock: .

Na op een gegeven moment gebeld te hebben met comfort card om te checken wat de status en achterstand is, werd even gemeld dat hij is aangemeld bij het BKR met waarschijnlijk een BKR a2 codering. Tevens zouden er meerdere aanmaningen en herinneringen zijn gestuurd waarin hij hiervoor gewaarschuwd werd. NOOIT ONTVANGEN :shock: :evil: !

ook werd er gemeld dat er werd samengewerkt met een ander incasso bureau dus dat ze niet geod konden melden welke dit zou moeten zijn.
na aantal keren bellen tussen deze twee incasso bureau's kregen we te horen dat het betreffende bureau GGN is. natuurlijk ontkenden zij dat ze de brieven "niet" hadden gestuurd, en hebben ons zogenaamde "kopieen" van de verstuurde herinneringen gestuurd.

Stom verbaasd bekeken wij de aanmaningen, die totaal nieuw voor ons waren. Of de postbode heeft ze weggegooid (zeer onwaarschijnlijk) of in de verkeerde brievenbus gestopt, of GGN heeft gewoon fouten gemaakt.

mijn vraag is dus eigenlijk: kunnen wij iets maken met betrekking tot deze A2 registratie. Het gehele bedrag moet eerst afgelost worden met een dikke toeslag en rente voordat hij ooit een herstelcode krijgt. Wij kunnen niet bewijzen dat we de herinneringen NIET hebben ontvangen en GGN kan natuurlijk zo een kopie sturen als ZOGENAAMD bewijs dat ze het wel hebben gedaan.
Daarentegen kon comfort card geen kopieen van hun "herinneringen" sturen, want dat werd nooit gedaan, vermelde de betreffende medewerker op zeer onvriendelijke toon.. :?

Staan wij nu machteloos? Natuurlijk heb ik comfort card het per aangetekende brief uitgelegd, maar zij zien het als de zoveelste smoes en hebben kort en bondig uitgelegd niks te veranderen of te verklaren.

heeft iemand een advies of een mening hierover?

jaap2312

Re: advies? BKR registratie zonder herinneringen en aanmaningen

Ongelezen bericht door jaap2312 »

Jij bent betalingsplichtig. Als jij het vergeet te betalen dan ben jij de klos. Niet een ander is verantwoordelijk voor het uitblijven van jouw betaling maar jij bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag.

Je belt toch niet na twee maanden om te vragen 'wat de stand van zaken is'? Nee, dan ruik je al onraad en weet je al dat er iets mis is.

MLT

Ongelezen bericht door MLT »

ja dat is ook zo. Hij beseft maar al te goed dat hij niet heeft betaald en dus ook wel schuldig is. Maar het gaat om het feit dat een bedrijf je kans kan geven om je eraan te herinneren dat je de betaling bent vergeten door middel van een herinneringsbrief/aanmaning/brief van incasso. Indien hij een brief in de brievenbus had gehad waarin stond dat hij onmiddelijk moet betalen (het gaat om 15 euro per maand) had hij het zeker gedaan, helemaal met de achterliggende gedachte dat hij bkr geregistreerd zou worden!! :shock: .

Heb wel bij rechtshulp (om info in te winnen) meegekrgen dat bedrijven niet verplicht zijn om in een brief te zetten dat je bkr geregistreerd gaat worden/ kan worden. best vreemd wat mij betreft. maar een herinneringen of een normale brief van het incassobureau lijkt me niet al te gek.

Alhoewel het zijn schuld is dat ie niet betaald heeft, en niet goed beseft heeft dat ie de kans had om bkr geregistreerd te worden vind ik het zelf wel enigszins onrechtvaardig dat we nooit meer 1 enkele brief hebben ontvangen waarin hij herinnerd wordt om te betalen, maar gewoon automatisch bkr geregistreerd werd (na de laatste gewone maandelijkse factuur!) en het pas bij ons telefoontje te horen kreeg dat zn zaak liep bij een incasso die zgn al 3 brieven had gestuurd. straks was zn huis ontruimt omdat hij niet gereageerd had op zgn "brieven". :cry:

volgens mij val ik in herhaling... :roll:

Ik vraag me af of het voor comfort card op deze manier makkelijk is om de het bedrag van de credit card zo snel mogelijk afgelost te zien, aangezien de maandelijkse termijn die hij nu betaald vertienvoudigd is en de aflossing op deze manier dus sneller gaat voor comfort card.

ik krijg er gewoon een beetje een onrechtvaardig gevoel van. Ik troost me maar met het feit dat het zo is dat hij inderdaad wel schuldig is aan het "niet betalen", maar het uitblijven van een enige kans om hem eraan te herinneren om te betalen, en hij hierdoor bkr ger. staat blijft knagen.
maar ja, je doet er waarschijnlijk niks tegen.

jaap2312

Ongelezen bericht door jaap2312 »

Het vervelende is dat hij nog jaren afgerekend gaat worden op een relatief kleine misstap. En in onze huidige informatie-maatschappij (waar iedereen alles van iedereen weet) is dat geen pretje.

wwre

Ongelezen bericht door wwre »

Ik kan je geen tips geven, maar wel wat meedelen.

Wees selectief met het aangaan van BKR-gevoelige verplichtingen. Kies een in jouw ogen betrouwbare partij. Heb je vriend weinig meer aan, maar jij en andere lezers wel.

En over het GGN, toen ik hier kwam wonen kreeg ik 20.000 brieven van verschillende incassobureau's en deurwaarders voor de vorige (vermeende) bewoner(s). Alle incassobureau's en deurwaarders hebben schriftelijk bevestigd dat de vordering van mijn nieuwe woonadres ontkoppeld waren zoals ik hen verzocht, de een wat sneller als de ander, BEHALVE (je raad het al) GGN Incassoamateurs. Na een jaar had ik maar een aangetekend schrijven gestuurd, waar ik hun nauwkeurigheid en reactiesnelheid betreurde. Tot op heden (weer halfjaar later) geen reactie op mogen ontvangen.

Gesloten