Ik heb een probleem , ik word gewoon opgelicht.
Een tijdje geleden kreeg ik via de post een armbandje en ketting die ik niet besteld had.
Ook klopt de achternaam niet ( ik weet niet in hoeverre dit uitmaakt) en zat er ook een acceptgiro bij die ik helaas niet meer heb , iig waren het armbandje en kettinkje 0 of 1 euro en de verzendkosten 10,-.
Ik heb er retour afzender op geschreven en het terug gestuurd , maar nu 6 maanden later krijg ik ineens een brief van Incasso Alektum en nu is het openstaand bedrag 15,91 + 40,- buitengerechtelijke kosten.
Ik heb afgelopen tijd hoge schulden gehad en die gelukkig allemaal netjes weggewerkt , ik woon alleen en ben nog vrij jong
en er is geen reden voor mij om een goedkoop vrouwen armbandje en kettinkje te bestellen.
Blijkbaar kunnen ze naar iedereen van alles toesturen en als je niet betaald komen ze met een incasso bureau.
De brief van Incasso lijkt wel een dreigbrief , er staat in dat bijoux heeft gevraagt de onderstaande schuld te incasseren , eventueel middels een gerechtelijke procedure.Cliente is echter bereid in der minne te schikken.+ wij wijzen u op de zeer hoge kosten die daaraan voor u verbonden zijn.
Ik zou dit graag voor de rechter willen uitvechten alleen heb ik geen idee hoe sterk en het risco is groot( ik weet ook niet hoeveel het zou kunnen kosten als ik verlies) Wel klopt de achternaam totaal niet maar het is nog steeds allemaal wel op mijn adres en mijn voornaam.
Voor mij is gewoon oplichting iemand iets ongevraagt opsturen(wat geen drol waard is) en dan als ze niet betalen kosten verhogen en daarna de incasso eropaf sturen en dreigen met een gerechtelijke procedure.
Mijn 7 dagen om betalen zitten er nu net op dus ik zal binnekort wel een deurwaarder zien of een verhoging ofzo
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alektum/bijoux
Re: Alektum/bijoux
De brief retour afzender met op de envelop: persoon onbekend op dit adres.
Re: Alektum/bijoux
Als de addressering op zowel de 'bestelling' als de aanmaning niet overeenkomt met jouw naam is inderdaad het advies van Brainless het juiste, mede gezien:
art. 7:7 BW schreef:1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.
4. Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.