LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alektum incasso / rcm cosmetics
-
Alektum incasso / rcm cosmetics
hallo,
Ik heb last van de bedrijven alektum incasso en rcm cosmetics
Het volgende is er aan de hand.
Met rcm cosmetics heb ik een abonnement afgesloten waarbij ik in totaal zes gellak soorten zou betalen en uiteindelijk de uv-lamp gratis erbij kreeg.
De bevestiging heb ik per email. Dus zwart op wit.
Dit abonnement heb ik al een tijd terug opgezegd en blijf nu gellak ontvangen die ik niet besteld heb.
De pakketjes heb ik al aangetekend terug gestuurd met een brief erbij dat ik het abonnement opzeg en geen producten meer wil ontvangen.
Nu ontvang ik nog steeds producten.
Van Alektum incasso blijf ik rekeningen krijgen die al betaald zijn.
Via de mail heb ik al contact gezocht met alektum en hierin verteld dat de rekeningen niet kloppen en ik ze niet betaal.
Toch blijf ik verschillende rekeningen ontvangen van RCM cosmetics via Alektum.
Wat kan ik hier aan doen ?
Ik heb last van de bedrijven alektum incasso en rcm cosmetics
Het volgende is er aan de hand.
Met rcm cosmetics heb ik een abonnement afgesloten waarbij ik in totaal zes gellak soorten zou betalen en uiteindelijk de uv-lamp gratis erbij kreeg.
De bevestiging heb ik per email. Dus zwart op wit.
Dit abonnement heb ik al een tijd terug opgezegd en blijf nu gellak ontvangen die ik niet besteld heb.
De pakketjes heb ik al aangetekend terug gestuurd met een brief erbij dat ik het abonnement opzeg en geen producten meer wil ontvangen.
Nu ontvang ik nog steeds producten.
Van Alektum incasso blijf ik rekeningen krijgen die al betaald zijn.
Via de mail heb ik al contact gezocht met alektum en hierin verteld dat de rekeningen niet kloppen en ik ze niet betaal.
Toch blijf ik verschillende rekeningen ontvangen van RCM cosmetics via Alektum.
Wat kan ik hier aan doen ?
Re: Alektum incasso / rcm cosmetics
Als je alles kunt bewijzen en al hebt aangegeven dat (1) er geen sprake (meer) is van een overeenkomst en (2) je niet wenst te betalen of producten wenst te ontvangen, kun je ze verder negeren. De pakketten die ze nog toesturen kun je houden en hoef je dan niet te betalen.
Wel alle brieven/rekeningen/correspondentie bewaren. Wat je eventueel zou kunnen doen is nog een bericht sturen waarin je aangeeft dat je wil dat ze stoppen met je lastig te vallen en met een dagvaarding komen of het dossier sluiten. Of ze dan stoppen weet ik niet.
Wel alle brieven/rekeningen/correspondentie bewaren. Wat je eventueel zou kunnen doen is nog een bericht sturen waarin je aangeeft dat je wil dat ze stoppen met je lastig te vallen en met een dagvaarding komen of het dossier sluiten. Of ze dan stoppen weet ik niet.
-
heel erg bedankt voor de informatie
Was het wel een abonnement dat je tussentijds kon opzeggen? Je geeft aan dat het een aanbod was voor zes leveringen met een cadeau. Ik kan me zo voorstellen dat je hier niet zomaar vanaf komt.
-
Een koop op afstand voor een particulier kan binnen 14 dagen opgezegd worden. Was dit niet het geval bij jouw, dan kan je niet zomaar opzeggen. De ontbinding van de overeenkomst moet dan een andere reden hebben. Heb je het gehele pakket ontvangen en daarna opgezegd, dan is dat natuurlijk een andere zaak. Lees de overeenkomst en de alg. voorwaarden nog eens goed door, zet ze desnoods geanonimiseerd op het forum. Heb je niks over het hoofd gezien?
.
Laatst gewijzigd door Samchi65 op 01 jul 2015 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Laatst gewijzigd door Samchi65 op 01 jul 2015 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Stuur het incassobureau een brief /mail waarin je ze laat weten dat je de overeenkomst opgezegd hebt, althans hier een poging toe gedaan hebt. Dat hun telefoon en email het niet doet is niet jouw probleem. Laat ze ook weten dat de zaak voor jouw hiermee afgedaan is.
-
Ik heb een soortgelijke ervaring met RCM Cosmetics.
Ik ontving een maand of vier terug het starterspakket. Ik had dit NIET besteld. Het enige wat ik mij hierbij kan bedenken, is dat ik ooit eens het pakket via hun website in de "winkelwagen" heb gezet maar ik weet pertinent zeker dat ik nooit op de knop voor definitief bestellen heb gedrukt. Ik heb ook nooit een bevestiging van een bestelling ontvangen.
Nadat ik RCM heb gebeld werd mij gezegd dat ik het startpakket gratis kon uitproberen en wanneer ik besloot het te houden, ik dit aan hen kon doorgeven. RCM gaf aan dat met automatische incasso werd gewerkt, mits ik besloot het pakket te houden. Ik moest dan wel minimaal drie vervolgzendingen van een flesje gellak (naar mijn keuze) afnemen.
Na ongeveer zes weken ontving ik een flesje gellak (NIET besteld) in een ongewenste kleur. Ik heb RCM weer gebeld en aangegeven dat ik weliswaar tevreden was over het startpakket en dat ik akkoord ging met drie vervolgzendingen MITS de juiste kleur zou worden toegezonden.
Vorige week ontving ik een brief van Incassobureau Van Hoek & Partners voor een bedrag van € 15,90 (zijnde een flesje gellak). Ik heb ook hen gelijk gebeld en zij gaven aan dat automatische incasso niet mogelijk was gebleken. Dit klopt NIET. Ik weet zeker dat er voldoende saldo op mijn rekening stond. Van Hoek meldde ook dat RCM, bij niet kunnen incasseren, hun klanten (dus ook mij) een factuur per mail stuurt met het verzoek alsnog zelf het geld over te maken. Dit is echter NIET gebeurd. Ik heb geen enkele mail van RCM ontvangen. Op verzoek van Van Hoek heb ik e.e.a. per mail bevestigd. Van Hoek laat echter achterwege ontvangst van mijn mail te bevestigen. Ik heb diezelfde dag nog talloze keren getracht telefonisch contact te krijgen met RCM maar de telefoon werd niet beantwoord.
Vandaag ontving ik van RCM alweer een flesje gellak in een niet door mij bestelde kleur. Telefonisch contact met RCM blijkt helemaal niet meer mogelijk (ik krijg een faxtoon) en volgens mijn accountgegevens op hun website zou ik de juiste kleur moeten hebben ontvangen.
Het blijkt wel dat het een zooitje is bij RCM. Als je hun website bekijkt, ziet het er allemaal professioneel uit maar niets blijkt minder waar.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat RCM geen automatische incasso's meer kan uitvoeren? Ik wil nl. niets meer te maken hebben met dit onbetrouwbare en rommelige bedrijf.
Ik hoor heel graag van u.
Met vriendelijke groet,
E. Willemse
Ik ontving een maand of vier terug het starterspakket. Ik had dit NIET besteld. Het enige wat ik mij hierbij kan bedenken, is dat ik ooit eens het pakket via hun website in de "winkelwagen" heb gezet maar ik weet pertinent zeker dat ik nooit op de knop voor definitief bestellen heb gedrukt. Ik heb ook nooit een bevestiging van een bestelling ontvangen.
Nadat ik RCM heb gebeld werd mij gezegd dat ik het startpakket gratis kon uitproberen en wanneer ik besloot het te houden, ik dit aan hen kon doorgeven. RCM gaf aan dat met automatische incasso werd gewerkt, mits ik besloot het pakket te houden. Ik moest dan wel minimaal drie vervolgzendingen van een flesje gellak (naar mijn keuze) afnemen.
Na ongeveer zes weken ontving ik een flesje gellak (NIET besteld) in een ongewenste kleur. Ik heb RCM weer gebeld en aangegeven dat ik weliswaar tevreden was over het startpakket en dat ik akkoord ging met drie vervolgzendingen MITS de juiste kleur zou worden toegezonden.
Vorige week ontving ik een brief van Incassobureau Van Hoek & Partners voor een bedrag van € 15,90 (zijnde een flesje gellak). Ik heb ook hen gelijk gebeld en zij gaven aan dat automatische incasso niet mogelijk was gebleken. Dit klopt NIET. Ik weet zeker dat er voldoende saldo op mijn rekening stond. Van Hoek meldde ook dat RCM, bij niet kunnen incasseren, hun klanten (dus ook mij) een factuur per mail stuurt met het verzoek alsnog zelf het geld over te maken. Dit is echter NIET gebeurd. Ik heb geen enkele mail van RCM ontvangen. Op verzoek van Van Hoek heb ik e.e.a. per mail bevestigd. Van Hoek laat echter achterwege ontvangst van mijn mail te bevestigen. Ik heb diezelfde dag nog talloze keren getracht telefonisch contact te krijgen met RCM maar de telefoon werd niet beantwoord.
Vandaag ontving ik van RCM alweer een flesje gellak in een niet door mij bestelde kleur. Telefonisch contact met RCM blijkt helemaal niet meer mogelijk (ik krijg een faxtoon) en volgens mijn accountgegevens op hun website zou ik de juiste kleur moeten hebben ontvangen.
Het blijkt wel dat het een zooitje is bij RCM. Als je hun website bekijkt, ziet het er allemaal professioneel uit maar niets blijkt minder waar.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat RCM geen automatische incasso's meer kan uitvoeren? Ik wil nl. niets meer te maken hebben met dit onbetrouwbare en rommelige bedrijf.
Ik hoor heel graag van u.
Met vriendelijke groet,
E. Willemse
Rekening via internetbankieren blokkeren. De vraag is of je dat wel wil, want zoals ik het begrijp heb je wel een overeenkomst met het bedrijf? Dan moet je ze eerst de kans geven het op te lossen en ze in gebreke stellen zodat je op die grond de overeenkomst kunt ontbinden.ECWillemse schreef:Ik heb een soortgelijke ervaring met RCM Cosmetics.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat RCM geen automatische incasso's meer kan uitvoeren? Ik wil nl. niets meer
Zonder betalingsherinnering ben je sowieso geen incassokosten verschuldigd, dus van Hoek kan de pot op.
-
Er loopt hier een aantal vragen door elkaar, ik ga proberen een zo kort mogelijk antwoord te geven op de algemene strekking van de vragen;
Er is hier kennelijk een aantal mensen benaderd door Alektum Incasso, met een vordering gebaseerd op een overeenkomst die niet (meer) bestaat. Het bestaan van de overeenkomst kan door Alektum niet aangetoond worden, of het opzeggen van de overeenkomst kan door ontvanger aangetoond worden. Daarmee kan aangevoerd worden dat toegestuurde producten ongevraagd zijn. Met ongevraagde toezending kan aan de ontvanger geen verplichting opgelegd worden, dus hoewel retourzending een optie is, is dit wettelijk niet verplicht. Wanneer Alektum claimt dat je ze geld verschuldigd bent voor deze producten, is dat dus niet waar.
Als reactie op de brieven kun je het vrij systematisch aanpakken; stuur een aangetekende brief, met daarin min of meer dit bericht;
Of, wanneer je wél contact hebt gezocht, vervang je de eerste twee alinea's hierdoor;
Dan leg je in principe de bewijslast neer bij Alektum, aangezien zij degenen zijn die een claim indienen. Als zij iets van je willen, moeten ze dat kunnen aantonen.
Er is hier kennelijk een aantal mensen benaderd door Alektum Incasso, met een vordering gebaseerd op een overeenkomst die niet (meer) bestaat. Het bestaan van de overeenkomst kan door Alektum niet aangetoond worden, of het opzeggen van de overeenkomst kan door ontvanger aangetoond worden. Daarmee kan aangevoerd worden dat toegestuurde producten ongevraagd zijn. Met ongevraagde toezending kan aan de ontvanger geen verplichting opgelegd worden, dus hoewel retourzending een optie is, is dit wettelijk niet verplicht. Wanneer Alektum claimt dat je ze geld verschuldigd bent voor deze producten, is dat dus niet waar.
Als reactie op de brieven kun je het vrij systematisch aanpakken; stuur een aangetekende brief, met daarin min of meer dit bericht;
Code: Selecteer alles
Alektum Incasso BV.
Postbus 9916
1006 AP Amsterdam
Plaats, datum
Betreft: vordering, dossiernummer xxxxxxxxx
L.S.,
Onlangs ontving ik een schrijven uwerzijds waarin u aangeeft dat ik u een bedrag van € xx,xx verschuldigd zou zijn aan [Cliënt]. Ik ben van mening dat deze vordering niet correct is. Ik heb met uw cliënt nooit contact gezocht en geen overeenkomst gesloten.
Aangezien er geen sprake is van een door mij verrichte toestemming - ook geen mondelinge toestemming - welke nodig is om een overeenkomst tot stand te doen komen, beschouw ik de door uw cliënt toegezonden producten als ongevraagd.
Gaarne verneem ik van u, door middel van schriftelijke bewijzen en/of betalingsspecificaties, waarop u bovenstaande vordering baseert. Zolang u mij deze niet kunt of wilt verschaffen, zal ik mij niet gebonden achten aan het contract. Naar aanleiding van de door u gezonden bewijzen zal ik echter een en ander nogmaals in ogenschouw nemen.
Gelet op het voorgaande ben ik voorlopig niet van plan om tot betaling van het door u gevorderde over te gaan. Ik verzoek gedurende deze correspondentie echter niet tot verdere rechtsmaatregelen over te gaan teneinde extra kosten te beperken. Mocht uit de door u aan mij toegezonden bewijzen blijken dat de vordering terecht is, dan zal ik tot betaling overgaan.
In afwachting van uw spoedige reactie, verblijft,
Hoogachtend,
[Handtekening]
[Naam]
[Adres]
[Postcode en Woonplaats]
Code: Selecteer alles
Onlangs ontving ik een schrijven uwerzijds waarin u aangeeft dat ik u een bedrag van € xx,xx verschuldigd zou zijn aan [Cliënt]. Ik ben van mening dat deze vordering niet correct is. Ik heb met uw cliënt na het sluiten van een initiële overeenkomst alle nodige stappen ondernomen om deze overeenkomst te beeïndigen.
Aangezien er geen sprake is van een door mij nadien verrichte toestemming - ook geen mondelinge toestemming - welke nodig is om deze overeenkomst weder tot stand te doen komen, beschouw ik de door uw cliënt toegezonden producten als ongevraagd.
-
- Contacteer:
Wel typerend dat Alektum weer de incassocowboy is voor een 'verdacht' bedrijf.
Kennelijk is Alektum niet vies van niet helemaal volgens de regels werken.
Kennelijk is Alektum niet vies van niet helemaal volgens de regels werken.
-
RCM Cosmetics = oplichterij. Lees aub mijn verhaal en deel het! (Ik heb het op Facebook geplaatst, daarom is het een beetje in 'Facebook style').
Ze bellen op met een heel mooi verkoopverhaaltje. Of je mag de gellak 'gratis' uitproberen of je hebt de lamp 'gewonnen'. Trap er niet in! Het enige waar ze in geinteresseerd zijn, is jouw portemonnee. Ze sturen het pakketje op zodat je het kan 'testen' voor circa. 2 weken. Vervolgens laten ze niks van zich horen zodat jij als het ware gedwongen wordt om hun producten te kopen. Overigens is het ECHT troep, wat een bar slechte kwaliteit zeg. Ook de lamp is niet 100%. Er is zelfs een lamp kapot gesprongen, waarbij niemand gewond is geraakt (wat maar goed is voor hun ook!). Wat ze wel doen, is gellak sturen. Ze blijven maar gellak opsturen, zonder dat je een abonnement of iets dergelijks heb aangevraagd. Ook al bel je ze op dat je het niet wil, ze komen met een heel mooi verhaal (het komt erop neer dat je moet betalen) en ze blijven gewoon doorgaan met sturen! Wat ze ook niet doen is een betalingsherinnering sturen of bellen waar hun spullen gebleven zijn. Pas na ongeveer een jaar, gaan ze je ineens continu bellen en mailen. En je raad het al.. Ze dwingen je gewoon om het te betalen. Ook al stuur je het terug, ze blijven erbij dat je het moet betalen. BETAAL HET NIET! Ze kunnen jou he-le-maal niks maken. Ze beweren ook dat het jouw eigen verantwoordelijkheid is, terwijl het HUN verantwoordelijkheid is.. Zij willen iets verkopen toch?! Of zie ik dat nou verkeerd.. Zoiets is mij overkomen, maar ik ga NIET betalen.. HAHAHAHA! Ze zijn gek..
Uiteindelijk heb ik het niet betaald.. DUH.. Maar..
Er zat (helaas) een staartje aan dit verhaal.. Ondanks dat ik ze tig keren gevraagd heb te stoppen met sturen, stuurden ze (expres) nog een gellakje (naar mijn moeders adres, want ik woon daar niet meer.. Zijn ze OOK van op de hoogte). Dus ze dwingen mij als het ware om hun TROEP te kopen. Ik liet deze troep terugsturen. Wat doen ze? Ze sturen een ANDER incasso bureau > van Hoek&partners (eerst Alektum) per mail. Die zit mij nu te stalken om voor die troep te betalen.. Ga ik mooi niet doen.. Ik ga zometeen langs het politiebureau om aangifte te doen van oplichterij.. Dit is niet normaal meer..
Ze bellen op met een heel mooi verkoopverhaaltje. Of je mag de gellak 'gratis' uitproberen of je hebt de lamp 'gewonnen'. Trap er niet in! Het enige waar ze in geinteresseerd zijn, is jouw portemonnee. Ze sturen het pakketje op zodat je het kan 'testen' voor circa. 2 weken. Vervolgens laten ze niks van zich horen zodat jij als het ware gedwongen wordt om hun producten te kopen. Overigens is het ECHT troep, wat een bar slechte kwaliteit zeg. Ook de lamp is niet 100%. Er is zelfs een lamp kapot gesprongen, waarbij niemand gewond is geraakt (wat maar goed is voor hun ook!). Wat ze wel doen, is gellak sturen. Ze blijven maar gellak opsturen, zonder dat je een abonnement of iets dergelijks heb aangevraagd. Ook al bel je ze op dat je het niet wil, ze komen met een heel mooi verhaal (het komt erop neer dat je moet betalen) en ze blijven gewoon doorgaan met sturen! Wat ze ook niet doen is een betalingsherinnering sturen of bellen waar hun spullen gebleven zijn. Pas na ongeveer een jaar, gaan ze je ineens continu bellen en mailen. En je raad het al.. Ze dwingen je gewoon om het te betalen. Ook al stuur je het terug, ze blijven erbij dat je het moet betalen. BETAAL HET NIET! Ze kunnen jou he-le-maal niks maken. Ze beweren ook dat het jouw eigen verantwoordelijkheid is, terwijl het HUN verantwoordelijkheid is.. Zij willen iets verkopen toch?! Of zie ik dat nou verkeerd.. Zoiets is mij overkomen, maar ik ga NIET betalen.. HAHAHAHA! Ze zijn gek..
Uiteindelijk heb ik het niet betaald.. DUH.. Maar..
Er zat (helaas) een staartje aan dit verhaal.. Ondanks dat ik ze tig keren gevraagd heb te stoppen met sturen, stuurden ze (expres) nog een gellakje (naar mijn moeders adres, want ik woon daar niet meer.. Zijn ze OOK van op de hoogte). Dus ze dwingen mij als het ware om hun TROEP te kopen. Ik liet deze troep terugsturen. Wat doen ze? Ze sturen een ANDER incasso bureau > van Hoek&partners (eerst Alektum) per mail. Die zit mij nu te stalken om voor die troep te betalen.. Ga ik mooi niet doen.. Ik ga zometeen langs het politiebureau om aangifte te doen van oplichterij.. Dit is niet normaal meer..
-
- Contacteer:
Blijft toch apart - dat bij al die cosmetica bedrijfjes het dezelfde incassocowboys zijn die hun 'belangen' behartigen.emilynikita schreef: Uiteindelijk heb ik het niet betaald.. DUH.. Maar..
Misschien dat toch ook maar bij de aangifte vermelden - je zou bijna denken dat ze dit samen plannen om zoveel mogelijk mensen een poot uit te draaien.
.
Laatst gewijzigd door Samchi65 op 01 jul 2015 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
.
Laatst gewijzigd door Samchi65 op 01 jul 2015 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wat veel mensen niet weten is dat als je iets al dan niet gratis of voordelig besteld via internet, je ALTIJD EXPLICIET moet VRAGEN om vervolgzendingen anders ben je niet verplicht die te accepteren en zeker niet te betalen! Ook een verwijzing dat je akkoord bent gegaan door (éénmalig) iets te bestellen en te betalen of te verwijzen naar het aanvinken in te stemmen met de algemene voorwaarden is NIET rechtsgeldig! Hieronder een mededeling van de Jurifoon:
___________________________________________________________________________________________
juridische Informatie
Koop via internet
Ik heb een proefpakketje aangevraagd, maar krijg nu vervolgzendingen waarvoor ik moet betalen. Mag dat?
•Toestemming verleend?
Probeer na te gaan of u bij het aanvragen van het proefpakketje uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van vervolgzendingen. Waarschijnlijk is hiervan geen sprake. Stuur de afzender van de vervolgzendingen een brief waarin u hem vraagt om het bewijs van uw toestemming. De afzender is namelijk degene die dit moet bewijzen. Niet u.
•Vervolgzendingen vermeld in de algemene voorwaarden?
Geeft de afzender aan dat het toesturen van betaalde vervolgzendingen in zijn algemene voorwaarden is vermeld? En bent u bij het aanvragen van het proefpakketje akkoord gegaan met deze algemene voorwaarden? Laat u niet om de tuin leiden! Voor de vervolgzendingen heeft de afzender uw uitdrukkelijke toestemming nodig, zoals door het aanvinken van een hokje bij een tekst waarin de vervolgzendingen expliciet worden genoemd. Aangeven dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden valt hier niet onder. In dat geval bent u niet akkoord gegaan met de vervolgzendingen.
•Wel of niet betalen?
Hebt u een rekening ontvangen voor de vervolgzendingen? Als u bij het aanvragen van het proefpakketje geen toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van vervolgzendingen, hoeft u die niet te betalen. Wij raden u aan om de afzender een brief te sturen. Hierin geeft u aan dat u nooit toestemming hebt gegeven voor de vervolgzendingen en dat u de rekeningen niet zult betalen. Geef ook aan dat u niet zit te wachten op volgende pakketjes en dat u eventuele toekomstige volgzendingen dan ook niet zult betalen.
•Wel toestemming gegeven?
Als blijkt dat u online wel akkoord bent gegaan met de vervolgzendingen, hoeft er nog geen man overboord te zijn. Door uw toestemming is er weliswaar een overeenkomst tussen u en de afzender tot stand gekomen, maar hierop zijn de regels van het online aankopen van producten van toepassing. Dat betekent in veel gevallen zeven werkdagen (en vanaf 13 juni 2014: veertien dagen) om het product kosteloos te retourneren.
___________________________________________________________________________________________
juridische Informatie
Koop via internet
Ik heb een proefpakketje aangevraagd, maar krijg nu vervolgzendingen waarvoor ik moet betalen. Mag dat?
•Toestemming verleend?
Probeer na te gaan of u bij het aanvragen van het proefpakketje uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van vervolgzendingen. Waarschijnlijk is hiervan geen sprake. Stuur de afzender van de vervolgzendingen een brief waarin u hem vraagt om het bewijs van uw toestemming. De afzender is namelijk degene die dit moet bewijzen. Niet u.
•Vervolgzendingen vermeld in de algemene voorwaarden?
Geeft de afzender aan dat het toesturen van betaalde vervolgzendingen in zijn algemene voorwaarden is vermeld? En bent u bij het aanvragen van het proefpakketje akkoord gegaan met deze algemene voorwaarden? Laat u niet om de tuin leiden! Voor de vervolgzendingen heeft de afzender uw uitdrukkelijke toestemming nodig, zoals door het aanvinken van een hokje bij een tekst waarin de vervolgzendingen expliciet worden genoemd. Aangeven dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden valt hier niet onder. In dat geval bent u niet akkoord gegaan met de vervolgzendingen.
•Wel of niet betalen?
Hebt u een rekening ontvangen voor de vervolgzendingen? Als u bij het aanvragen van het proefpakketje geen toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van vervolgzendingen, hoeft u die niet te betalen. Wij raden u aan om de afzender een brief te sturen. Hierin geeft u aan dat u nooit toestemming hebt gegeven voor de vervolgzendingen en dat u de rekeningen niet zult betalen. Geef ook aan dat u niet zit te wachten op volgende pakketjes en dat u eventuele toekomstige volgzendingen dan ook niet zult betalen.
•Wel toestemming gegeven?
Als blijkt dat u online wel akkoord bent gegaan met de vervolgzendingen, hoeft er nog geen man overboord te zijn. Door uw toestemming is er weliswaar een overeenkomst tussen u en de afzender tot stand gekomen, maar hierop zijn de regels van het online aankopen van producten van toepassing. Dat betekent in veel gevallen zeven werkdagen (en vanaf 13 juni 2014: veertien dagen) om het product kosteloos te retourneren.
-
bij nazoeken heb ik uitgevonden dat er veel incassoburaus zijn die een verkoop opgezet hebben van goedkope of gratis producten onder dubieuze voorwaarden te verkrijgen om zich zo zelf aan werk te helpen. Je kunt dat zien omdat sommige zó dom zijn om zich op het zelfde adres te vestigen. In één geval was het een student die snel rijk wilde worden en ervaring op wilde doen.
NIETS IS GRATIS , vaak is het ook een affiliate programma om de cadeau gever aan adressen te helpen die hij kan verkopen voor reclamedoeleinden!
NIETS IS GRATIS , vaak is het ook een affiliate programma om de cadeau gever aan adressen te helpen die hij kan verkopen voor reclamedoeleinden!
Kunt u deze ongefundeerde beschuldigingen waarmaken?
-
- Contacteer:
Of het hardmaken is weet ik niet - maar bij veel van deze "gratis proefpakket" aanbiedingen met daaraangekoppelde illegale vervolgzendingen zijn wel erg vaak dezelfde incassocowboys betrokken.puma73 schreef:Kunt u deze ongefundeerde beschuldigingen waarmaken?
Je zou dus op zijn minst hierdoor een gerechtvaardigd vermoeden hebben dat een men op een of andere manier betrokken is bij deze 'bedrijfsvoering'.
Punt is - het lijkt erop alsof justitie niet zo veel haast maakt met aanpakken van deze praktijken - want pas dan zouden deze vermoedens of bewezen, of ontkracht kunnen worden.