| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alweer een V.I.M.K. Incasso
Alweer een V.I.M.K. Incasso
Wat mij is overkomen vandaag:
Ik was vanmiddag even op bezoek bij mijn ouders want Rowan was er en het is altijd leuk om even met de treintjes te spelen met hem (nee wordt nooit volwassen). Tot er aan de deur werd gebeld en er een Deurwaarder voor de deur stond. Hij werkte vertelde hij voor VIMK Incasso te Bovenkarspel en hij kwam names Intrum Justitia voor Arie Visker. Intrum Justitia is volgens hun Failiet gegaan die opdrachten had voor Neckermann b.v en ik had schijnbaar een niet betaalde rekening van 3 jaar oud bij Neckermann (volg je het nog ????).
Meneer had geen bewijs materiaal bij zich of papieren waarop aan te tonen was dat ik echt iets open had staan of verder correspondentie materiaal. Meneer had alleen een stapel acceptgiro's bij zich, met een papiertje met een paar gegevens die hij net had opgeschreven.
Hij eiste dat ik €575,- ging betalen, dit is de hoofdsom van Neckermann met kosten voor deurwaarder en herinneringen. Maar wederom niet aantoonbaar, hij belde (schijnbaar) met het hoofdkantoor voor verder informatie, waarop hij het bedrag handmatig op een acceptgiro schreef met een dossiernr. Dit moet ik voor aanstaande vrijdag voldoen voordat ik schijnbaar moet voorkomen bij karton gerecht.
Hij ging hierna weer weg in de auto die bij de buren op het erf stond geparkeert (zilveren opel astra). In de auto zat een vrij dikke mevrouw te wachten.
Ik direct gebeld met Neckermann en ik sta niet bij hun in het systeem (nogal lochisch want ik bestel nooit via Neckermann). Nog bij Intrum Justitia, en dat bedrijf is ook niet failliet en ook nooit geweest.
Het is bij de wet verplicht dat een deurwaarder je de verder correspondentie laat zien als het aan komt op een vordering of als je wordt gedaagd voor het gerecht. Er moet zelfs een datum met tijd op staan dat je moet voorkomen en de plek waar je moet zijn (wel zo handig om te weten). Dan heb je zelfs tot 3 dagen voor die datum de tijd om te betalen zodat de griffie kan worden geannuleerd.
Nadat ik heb gebeld met het Juridisch Loket en met de Politie werd het me aangeraden aangifte te doen van poging tot oplichting.
Want wat blijkt VIMK Incasso staat al een tijdje bekent bij de Politie. Ik heb nog niets betaald nog ondertekend. Het enige wat ik van hun heb gekregen was een acceptgiro met handgeschreven bedrag en dossiernr. Geen bewijsmateriaal van hun kant helemaal noppes nada, zelfs niet een naam van de deurwaarder.
Dus laat het een waarschuwing zijn voor u allen !!. Ze zijn voornamelijk actief in Zeeland, Zuid-Holland en Noord Holland. En nu dus ook in Groningen.
Ik was vanmiddag even op bezoek bij mijn ouders want Rowan was er en het is altijd leuk om even met de treintjes te spelen met hem (nee wordt nooit volwassen). Tot er aan de deur werd gebeld en er een Deurwaarder voor de deur stond. Hij werkte vertelde hij voor VIMK Incasso te Bovenkarspel en hij kwam names Intrum Justitia voor Arie Visker. Intrum Justitia is volgens hun Failiet gegaan die opdrachten had voor Neckermann b.v en ik had schijnbaar een niet betaalde rekening van 3 jaar oud bij Neckermann (volg je het nog ????).
Meneer had geen bewijs materiaal bij zich of papieren waarop aan te tonen was dat ik echt iets open had staan of verder correspondentie materiaal. Meneer had alleen een stapel acceptgiro's bij zich, met een papiertje met een paar gegevens die hij net had opgeschreven.
Hij eiste dat ik €575,- ging betalen, dit is de hoofdsom van Neckermann met kosten voor deurwaarder en herinneringen. Maar wederom niet aantoonbaar, hij belde (schijnbaar) met het hoofdkantoor voor verder informatie, waarop hij het bedrag handmatig op een acceptgiro schreef met een dossiernr. Dit moet ik voor aanstaande vrijdag voldoen voordat ik schijnbaar moet voorkomen bij karton gerecht.
Hij ging hierna weer weg in de auto die bij de buren op het erf stond geparkeert (zilveren opel astra). In de auto zat een vrij dikke mevrouw te wachten.
Ik direct gebeld met Neckermann en ik sta niet bij hun in het systeem (nogal lochisch want ik bestel nooit via Neckermann). Nog bij Intrum Justitia, en dat bedrijf is ook niet failliet en ook nooit geweest.
Het is bij de wet verplicht dat een deurwaarder je de verder correspondentie laat zien als het aan komt op een vordering of als je wordt gedaagd voor het gerecht. Er moet zelfs een datum met tijd op staan dat je moet voorkomen en de plek waar je moet zijn (wel zo handig om te weten). Dan heb je zelfs tot 3 dagen voor die datum de tijd om te betalen zodat de griffie kan worden geannuleerd.
Nadat ik heb gebeld met het Juridisch Loket en met de Politie werd het me aangeraden aangifte te doen van poging tot oplichting.
Want wat blijkt VIMK Incasso staat al een tijdje bekent bij de Politie. Ik heb nog niets betaald nog ondertekend. Het enige wat ik van hun heb gekregen was een acceptgiro met handgeschreven bedrag en dossiernr. Geen bewijsmateriaal van hun kant helemaal noppes nada, zelfs niet een naam van de deurwaarder.
Dus laat het een waarschuwing zijn voor u allen !!. Ze zijn voornamelijk actief in Zeeland, Zuid-Holland en Noord Holland. En nu dus ook in Groningen.
Re: Alweer een V.I.M.K. Incasso
Als dit het verhaal was, dan is het inderdaad niet bijzonder duidelijkArieV81 schreef:Wat mij is overkomen vandaag:
Deze uitleg is niet helemaal juist, maar dat doet nu niet ter zake. Het lijkt mij zinvol om desbetreffende deurwaarder vandaag een kort, duidelijk e-mailtje (faxen zou beter zijn als je dat kunt) te sturen met daarin dat (i) diegene waar de deurwaarder voor kwam geen schuld heeft bij Neckermann, (ii) je een duidelijke specificatie wenst en (iii) verder aandringen bijzonder ongewenst vindt (dan kun je het later alsnog bestempelen als 'oneerlijke incassopraktijk' ex art. 6:193i onder c BW).ArieV81 schreef:Het is bij de wet verplicht dat een deurwaarder je de verder correspondentie laat zien als het aan komt op een vordering of als je wordt gedaagd voor het gerecht. Er moet zelfs een datum met tijd op staan dat je moet voorkomen en de plek waar je moet zijn (wel zo handig om te weten). Dan heb je zelfs tot 3 dagen voor die datum de tijd om te betalen zodat de griffie kan worden geannuleerd.
-
Ad Verkaad
Hmm, lekker zo'n kartonnen gerechtArieV81 schreef:Dit moet ik voor aanstaande vrijdag voldoen voordat ik schijnbaar moet voorkomen bij karton gerecht.
Zover ik weet is het wel verplicht om met bewijs materiaal en datum, plek -en tijd van voorkomen te komen. Ik heb gisteren al een mail gestuurd naar het betreffende bureau. Van Neckermann en Intrum heb ik al de papieren per mail toegezonden gekregen.
Uhw ik bedoel natuurlijk Kantongerecht
Uhw ik bedoel natuurlijk Kantongerecht
U bedoelt een dagvaarding.ArieV81 schreef:Zover ik weet is het wel verplicht om met bewijs materiaal en datum, plek -en tijd van voorkomen te komen.
En wat blijkt daar uit?ArieV81 schreef:Ik heb gisteren al een mail gestuurd naar het betreffende bureau. Van Neckermann en Intrum heb ik al de papieren per mail toegezonden gekregen.
Bestaat gelukkig al ca. 10 jaar niet meerArieV81 schreef:Uhw ik bedoel natuurlijk Kantongerecht
Ik bedoel idd een dagvaarding. Meneer vertelde me dat ik moest voorkomen bij het kantongerecht. Ik was niet op de hoogte dat het Kanton gerecht al 10 jaar niet meer bestaat.
Intrum Justitia gaat het intern bespreken, er staat bij hun niets open of bekend, ook bij Neckermann is er niets bekend. VIMK Incasso is wel bekend bij Intrum. Het rekening nr wat op de acceptgiro staat en wat vermeld staat op de website van VIMK komt niet overeen.
Gelukkig staat meneer van VIMK vol in beeld op de camera's.
In verband met serie inbraken die er in het verleden zijn geweest bij ons in de buurt hebben mijn ouders camera's op het terrein opgehangen. Meneer staat vol in beeld en ook de ingebouwde microfoon stond op dat moment aan. Mag ik dit trouwens gaan gebruiken, bij een aangifte ?.
Intrum Justitia gaat het intern bespreken, er staat bij hun niets open of bekend, ook bij Neckermann is er niets bekend. VIMK Incasso is wel bekend bij Intrum. Het rekening nr wat op de acceptgiro staat en wat vermeld staat op de website van VIMK komt niet overeen.
Gelukkig staat meneer van VIMK vol in beeld op de camera's.
In verband met serie inbraken die er in het verleden zijn geweest bij ons in de buurt hebben mijn ouders camera's op het terrein opgehangen. Meneer staat vol in beeld en ook de ingebouwde microfoon stond op dat moment aan. Mag ik dit trouwens gaan gebruiken, bij een aangifte ?.
Beetje flauw van mij: de kantonrechter bestaat nog wel maar is tegenwoordig gewoon een onderdeel van de rechtbank.ArieV81 schreef:Ik bedoel idd een dagvaarding. Meneer vertelde me dat ik moest voorkomen bij het kantongerecht. Ik was niet op de hoogte dat het Kanton gerecht al 10 jaar niet meer bestaat.
Het was dus geen deurwaarder misschien?ArieV81 schreef:Gelukkig staat meneer van VIMK vol in beeld op de camera's.
Zolang je alleen privé-terrein filmt lijkt me dat geen probleem.ArieV81 schreef:In verband met serie inbraken die er in het verleden zijn geweest bij ons in de buurt hebben mijn ouders camera's op het terrein opgehangen. Meneer staat vol in beeld en ook de ingebouwde microfoon stond op dat moment aan. Mag ik dit trouwens gaan gebruiken, bij een aangifte ?
Daar kun je mee aankomen bij de rechter.
Als je hem vertelt dat 'ie vol in beeld is, smeekt 'ie je misschien om die acceptgiro te verscheuren en krijg je nog geld toe als je de beelden wist.

Daar kun je mee aankomen bij de rechter.
Als je hem vertelt dat 'ie vol in beeld is, smeekt 'ie je misschien om die acceptgiro te verscheuren en krijg je nog geld toe als je de beelden wist.
-
mcolenbrander
Vandaag een bericht in de brievenbus om VIMK-Incasso te bellen ivm een huisbezoek voor een mij onbekend persoon.
Op het moment dat ik belde wist meneer direct de naam van de onbekend persoon te melden. Erg vreemd.
De inspekteur vermeld echter zijn bedrijfsnaam niet op het moment dat hij opneemt.
VIMK is wederom actief in Groningen.
Op het moment dat ik belde wist meneer direct de naam van de onbekend persoon te melden. Erg vreemd.
De inspekteur vermeld echter zijn bedrijfsnaam niet op het moment dat hij opneemt.
-
Guardian72
- Contacteer:
Als deze figuren inderdaad nog steeds actief zijn - lijkt het me handig om als zo iemand aan de deur komt, direct een foto te maken van de persoon (met telefoon) en van de auto (kenteken). Daarna direct politie bellen dat er oplichters bezig zijn (verwijs naar dit forum) en geef de details (auto/kenteken etc. direct door).mcolenbrander schreef:Vandaag een bericht in de brievenbus om VIMK-Incasso te bellen ivm een huisbezoek voor een mij onbekend persoon.
Ik denk dat als men direct de telefoon pakt en gaat bellen (of foto`s maken) deze persoon erg snel zal maken dat hij weg komt...