Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30404
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb 'm even door Deepl.com (= veel beter dan Google Translate) gehaald. Het is immers een Nederlands forum.
Geachte heer of mevrouw

Wij hebben uw bericht ontvangen en willen u hiervoor bedanken. Houd er rekening mee dat we niet alle berichten beantwoorden: we behandelen klachten of meldingen zonder u in detail te informeren. Aan de andere kant beantwoorden we specifieke vragen meestal individueel.

Op onze website vindt u nuttige informatie over ongewenste reclameoproepen, zwendel met telefoongidsen, reclamereizen, online handel, prijsindicatie, ambulante handel, enz.

Het staatssecretariaat voor economische zaken (SECO) kan civielrechtelijke stappen ondernemen of een strafrechtelijke klacht indienen tegen personen of bedrijven in Zwitserland die de wet tegen oneerlijke concurrentie (UWG) overtreden. Ons recht om actie te ondernemen is beperkt tot gevallen waarin collectieve belangen worden bedreigd of geschaad, d.w.z. wanneer oneerlijke handelspraktijken de economische belangen van meerdere personen schaden. Anderzijds is SECO niet gemachtigd om eisen tot schadevergoeding of terugbetaling in te dienen, noch voor zichzelf, noch voor de slachtoffers van oneerlijke handelspraktijken.


De klachten die we ontvangen worden opgeslagen in onze database. Als we een groot aantal klachten ontvangen tegen dezelfde dienstverlener of als er collectieve belangen in het geding zijn, nemen we de maatregelen die we nodig achten. Als algemene regel geldt dat we u niet kunnen informeren over de voortgang van de zaak of het resultaat van de genomen maatregelen.

Om ervoor te zorgen dat vragen van de media effectief kunnen worden behandeld, moeten deze worden gericht aan onze communicatieafdeling: [email protected]

juliomariner
Berichten: 4961
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vertaling:
Beste,

Wij hebben uw bericht ontvangen en danken u hiervoor. Houd er rekening mee dat wij niet op alle berichten reageren: wij behandelen klachten of meldingen zonder u hierover gedetailleerd te informeren. Specifieke vragen beantwoorden wij echter doorgaans individueel.

Op onze website vindt u nuttige informatie over ongewenste reclameoproepen, telefoongidsoplichting, reclamereizen, onlinehandel, prijsindicatie, ambulante handel, enz.

Het Staatssecretariaat voor Economische Zaken (SECO) kan civiele stappen ondernemen of een strafrechtelijke klacht indienen tegen personen of bedrijven in Zwitserland die de wet tegen oneerlijke concurrentie (LCD) overtreden. Ons actierecht is beperkt tot gevallen waarin collectieve belangen worden bedreigd of geschaad, dat wil zeggen wanneer oneerlijke handelspraktijken de economische belangen van meerdere mensen schaden. SECO is echter niet bevoegd om claims voor schadevergoeding of terugbetaling in te dienen, noch namens zichzelf, noch namens slachtoffers van oneerlijke handelspraktijken.

De klachten die wij ontvangen worden vastgelegd in onze database. Als wij veel klachten ontvangen tegen dezelfde aanbieder, of als collectieve belangen in het geding komen, nemen wij de maatregelen die wij nodig achten. In de regel kunnen wij u niet informeren over de voortgang van de zaak of het resultaat van de genomen maatregelen.

Om ervoor te zorgen dat mediavragen effectief kunnen worden afgehandeld, moeten ze worden gericht aan onze communicatieafdeling: [email protected]

juliomariner
Berichten: 4961
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

U was me blijkbaar net voor.
Zie trouwens weinig verschil in vertaling.

Moneyman
Berichten: 30404
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
21 mei 2024 09:18
Zie trouwens weinig verschil in vertaling.
Ik wel ;-)

Deepl is taaltechnisch een veel correcter vertaling.

juliomariner
Berichten: 4961
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

In dit geval zijn volgens mij beide vertalingen letterlijk gelijk.

Moneyman
Berichten: 30404
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
21 mei 2024 10:14
In dit geval zijn volgens mij beide vertalingen letterlijk gelijk.
Lees dan nog maar eens ;-)

marieke-1975
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

Dus met andere woorden bedankt voor je mailtje, we hebben het misschien gelezen en we bewaren de mail goed in Outlook. Misschien lezen we je mail ooit een keertje, maar eigenlijk hebben we totaal geen mogelijkheden om het bedrijf aan te pakken, we wensen je een fijne dag en als je nog vragen hebt, val dan vooral onze persvoorlichter lastig.

marieke-1975
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

Tip (ik geef direct toe, deze is op het randje, maar dat is dit incassobureau ook) deze heb ik gevonden in een Duits forum.

Stop de ontvangen post van Fairmount/AWT in een enveloppe, Zet op deze enveloppe het adres van één van de twee. Maar voordat schrijf je op alle enveloppen die je hebt gekregen de volgende zin:

da kein aktivnachlass vorhanden ist, unterbleibt die Abhandlung

In het Nederlands is dat juridisch gebla voor: Aangezien er geen actieve nalatenschap is, is er geen verdere behandeling nodig.

Je moet als buitenlands incassobureau wel heel zeker van je zaak zijn en heel erg naïef als je dan nog geld investeert in het onderzoek en het binnenhalen van je centen.

Geen garanties, maar het schijnt bij een aantal Duitse gevallen te helpen.

Raindog
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:38

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Raindog »

Ik weet dat dit een oude topic is maar inmiddels is het bedrijf dat affairedate.nl bijstaat in zijn juridische incasso praktijken ingeruild voor een ander bedrijf.

Affairedate.nl heeft 2 valkuilen : ja kan er een gratis account aanmaken, echter als je alle gegevens hebt ingevuld worden die direct opgeslagen op hun server, het account is daarna niet meer te verwijderen ( dus ook je gegevens kan je niet meer verwijderen) Daarnaast kan je alleen maar kiezen uit 2 abonnementen : 1 proef abonnement van 15,= pmd en als je niks doet dan verlengen zij hem automatisch naar een VIP abonnement ( volgens de EU wetgeving mag dit niet)(zie oneerlijke handelspraktijken) Hieronder een net zo gelijke brief die de meeste hebben ontvangen van Auer de witte Tiel maar met een andere incasso partner:

Geachte heer ..........,

Op uw verzoek sturen wij u de gespecificeerde opgave van onze cliënt over de internetaanbieding casualnlnicefreedatingcom waarvoor met uw pc is geregistreerd. Hierin vindt u de ten behoeve van de bewijsvoering gelogde gegevens, zoals datum en tijdstip van de registratie, de bankgegevens, het e-mailadres en het IP-adres van de daarbij gebruikte computer. Zoals bekend kan met deze informatie en het IP-adres van de pc die voor de registratie werd gebruikt de voor deze pc verantwoordelijke eigenaar worden achterhaald.

Houd er rekening mee dat deze gegevens stammen van het moment waarop u voor het eerst toegang had tot de internetaanbieding. Het hierin aangegeven bedrag kan daarom afwijken van het bedrag in de huidige vordering, omdat het dan om een maandbedrag gaat dat vanwege de overeengekomen verlenging van de overeenkomst (bijv. na een proefabonnement) moet worden betaald.

Mocht u ondanks de verstuurde stukken van mening zijn dat u geen gebruik van de aanbieding hebt gemaakt, dan verzoeken wij u vriendelijk om dit schriftelijk te bevestigen en een aanklacht tegen onbekende dader(s) in te dienen vanwege het oneigenlijk gebruik van uw gegevens. Als wij beschikken over uw bevestiging en een fotokopie van uw aangifte, kunnen wij de incassoprocedure tegen u stopzetten.

Wij raden u daarom aan om ook in familie- en kenniskring navraag te doen om eventuele narigheden te vermijden.


Hieronder vindt u nogmaals alle relevante gegevens voor de betaling:

Rekeninghouder : Fairmount GmbH
Bank : Postbank AG
IBAN : DE66 7001 0080 0004 0858 08
BIC : PBNKDEFFXXX
Bedrag : EUR 76,36
Inzake : 93824322847

Wij verwachten uw definitieve standpunt dan wel uw betaling voor 14.06.2024.

Na ontvangst van het verschuldigde bedrag zullen wij het dossier sluiten.


Met vriendelijke groeten,

Fairmount GmbH

Grimmaische Straße 78
04720 Döbeln/Dresden

[email protected]

Bankrelatie:
Postbank AG
IBAN: DE66 7001 0080 0004 0858 08
BIC: PBNKDEFFXXX

Reference: 93824322847


|03254731717|


Tot nu toe ben ik netjes geweest in mail verkeer naar dit incasso bedrijf en heb ze gewezen op de EU wetgeving en de wet oneerlijke handelspraktijken. wel heb ik mijn bank opdracht gegeven incasso van dit bedrijf of affairedate.nl te weigeren.

Raindog
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:38

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Raindog »

1e verstuurde mail + reactie van fairmont DE :

Naar:

Fairmount GmbH
Grimmaische Straße 78
04720 Döbeln



Flevoland, 06-06-2024


Op 06-06-2024 ontving ik een incassobrief van Fairmount GmbH waarin u aangeeft dat affairedate.nl - date een vordering van € 76,36 op mij heeft.
U wilt dit bedrag namens Date4friend incasseren.
Door middel van deze e-mail laat ik u weten dat het hier gaat om een onterechte automatische incasso.
Voor het sluiten van een overeenkomst is toestemming nodig. Wist je dat de Wet Oneerlijke Handelspraktijken agressieve en misleidende verkoop bevorderende acties verbiedt?
Het ongevraagd omzetten van een proefabonnement naar een abonnement met betalingsverplichting wordt beschouwd als een oneerlijke handelspraktijk en is verboden in de Europese Unie.

Bovendien is deze koopovereenkomst ongeldig omdat:
Affairedate.nl - date4friend AG mij niet volledig heeft geïnformeerd over de (algemene) voorwaarden met betrekking tot het
abonnement.

Ik heb het abonnement op tijd opgezegd (in feite kun je daar niet eens je account verwijderen)(deze website staat bekend om zijn dating Scam)


Verplichting om het sluiten van een koopovereenkomst te bewijzen:

Als je gelooft dat ik een overeenkomst heb gesloten met date4friend,
dan is het aan date4friend AG om te bewijzen hoe deze overeenkomst tot stand is gekomen.
Als dit niet mogelijk is, verzoek ik u deze automatische incasso ongeldig te verklaren en mij een schriftelijke bevestiging te sturen binnen 14 dagen na de datum van deze e-mail.
Ik ga ervan uit dat u verdere incassomaatregelen opschort totdat deze zaak is opgehelderd.

Juridische vervolgstappen:


Als ik binnen de gestelde termijn van 14 dagen geen reactie van u ontvang, zal ik een klacht indienen bij het Europees Consumenten Centrum.
Ik zal deze klacht ook melden bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM).
Naar de rechter stappen is ook een optie.


In afwachting van uw bericht.


Met vriendelijke groet,


Deze reactie keer ik terug, nu moet ik wel opmerken dat mijn ip nr niet overeenkomt met die van hun ten tijde van de registratie maakte ik gebruik van een VPN.



Geachte heer Rensen,

Op uw verzoek sturen wij u de gespecificeerde opgave van onze cliënt over de internetaanbieding casualnlnicefreedatingcom waarvoor met uw pc is geregistreerd. Hierin vindt u de ten behoeve van de bewijsvoering gelogde gegevens, zoals datum en tijdstip van de registratie, de bankgegevens, het e-mailadres en het IP-adres van de daarbij gebruikte computer. Zoals bekend kan met deze informatie en het IP-adres van de pc die voor de registratie werd gebruikt de voor deze pc verantwoordelijke eigenaar worden achterhaald.

Houd er rekening mee dat deze gegevens stammen van het moment waarop u voor het eerst toegang had tot de internetaanbieding. Het hierin aangegeven bedrag kan daarom afwijken van het bedrag in de huidige vordering, omdat het dan om een maandbedrag gaat dat vanwege de overeengekomen verlenging van de overeenkomst (bijv. na een proefabonnement) moet worden betaald.

Mocht u ondanks de verstuurde stukken van mening zijn dat u geen gebruik van de aanbieding hebt gemaakt, dan verzoeken wij u vriendelijk om dit schriftelijk te bevestigen en een aanklacht tegen onbekende dader(s) in te dienen vanwege het oneigenlijk gebruik van uw gegevens. Als wij beschikken over uw bevestiging en een fotokopie van uw aangifte, kunnen wij de incassoprocedure tegen u stopzetten.

Wij raden u daarom aan om ook in familie- en kenniskring navraag te doen om eventuele narigheden te vermijden.


Hieronder vindt u nogmaals alle relevante gegevens voor de betaling:

Rekeninghouder : Fairmount GmbH
Bank : Postbank AG
IBAN : DE66 7001 0080 0004 0858 08
BIC : PBNKDEFFXXX
Bedrag : EUR 76,36
Inzake : 93824322847

Wij verwachten uw definitieve standpunt dan wel uw betaling voor 14.06.2024.

Na ontvangst van het verschuldigde bedrag zullen wij het dossier sluiten.


Met vriendelijke groeten,

Fairmount GmbH

Grimmaische Straße 78
04720 Döbeln/Dresden

[email protected]

Bankrelatie:
Postbank AG
IBAN: DE66 7001 0080 0004 0858 08
BIC: PBNKDEFFXXX

Reference: 93824322847


|03254731717|

laatste verstuurde mail van mij met de tekst : laat maar voor de rechter komen, Net zoals in Nederland zullen ze in Duitsland oplichting ook niet gaan faciliteren, misschien doet u er goed aan om u client eens te googelen!

Tot op heden nog niets terug gehoord! word vervolgd!

Plaats reactie