LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] automatische incasso en herinneringen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mdgeus
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2009 15:15

automatische incasso en herinneringen

Ongelezen bericht door mdgeus »

Ik heb de volgende vraag:

moet een bedrijf na het niet kunnen incasseren van een automatische incasso een soort herinnering sturen?

Ik zit namelijk met een aantal (ja, ik let niet goed op wat dat betreft) gemiste incasso's bij mijn internetprovider.
Nu ineens ben ik afgesloten.
UIteraard heb ik even gevraagd waar dit vandaan komt en ze blijven volhouden dat er meerdere aanmaningen e.d. naar mijn adres zijn gestuurd.
Ik heb daar niets van ontvangen en kan er dus geen kant mee op.

Hoe kan ik bewijzen dat ik geen aanmaningen ontvangen heb?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: automatische incasso en herinneringen

Ongelezen bericht door gravedigger »

En je hebt op je bankafschriften wel de afboekingen zien staan? Nee denk ik en dan gaan er geen belletjes rinkelen??

D85
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 09:37

Re: automatische incasso en herinneringen

Ongelezen bericht door D85 »

Een bedrijf is niet verplicht om je een herinnering te sturen. En daarbij ben je zelf verantwoordelijk om je autmatische incasso's in de gaten te houden!
Je kan ze dus ook niet verantwoordelijk stellen.

mdgeus
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2009 15:15

Re: automatische incasso en herinneringen

Ongelezen bericht door mdgeus »

Nee uiteraard, ik had beter op moeten letten of het wel afgeschreven was.

Maar het gaat mij meer om hun opmerking dat er aanmaningen naar me verzonden zouden zijn die ik niet heb gezien.
Als ik namelijk aanmaning 1 had binnen gekregen dan had alles allang opgelost geweest.

D85
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2009 09:37

Re: automatische incasso en herinneringen

Ongelezen bericht door D85 »

Tja, je kan niet bewijzen dat je de aanmaning niet het ontvangen.
Als hun beweren er wel 1 gestuurd te hebben en jij zegt niks te hebben ontvangen dan kom je weer op het verhaal wat ik al eerder melde. Denk niet dat je onder de extra kosten uit kunt komen.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: automatische incasso en herinneringen

Ongelezen bericht door Royalflush »

Ligt er wel aan of de automatisch incasso's zijn mislukt door jouw schuld (bijvoorbeeld onvoldoende saldo, incassoblokkade o.i.d). Als jij zorg hebt gedragen voor alle voorwaarden die noodzakelijk zijn voor het slagen van een automatische incasso en dat ook kunt aantonen, dan hoef jij niet op te draaien voor de extra kosten.

Gesloten