LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Intrum Justitia [/b]

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
EdeNoorman

[b]Intrum Justitia [/b]

Ongelezen bericht door EdeNoorman »

Vanmiddag onaangenaam verrast door een incasso rekening van Intrum justitia.
Zij komen (zogenaamd?) incasseren namens Ebay Europe S.A.R.L. een bedrag van € 42,04,- zijnde een rekening van € 17,04 + € 25,- incassokosten.
Ik heb nooit wat met Ebay van doen gehad of iets gekocht op internet!
De acceptgiro die erbij zit is geadresseerd op een andere voornaam.

Zijn er meer mensen die ineens onverklaarbare rekeningen geïncasseerd krijgen door Intrum Justitia. Is deze club ter goeder trouw?

Ik ga de rekening uiteraard niet betalen.

Graag advies

E de Noorman

Bor Komorovski

Re: [b]Intrum Justitia [/b]

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Briefje terugsturen dat jij niet de persoon bent die ze moeten hebben en dat ze, indien ze anderszins van mening zijn, maar bewijs moeten sturen of naar de rechter moeten stappen. En verder niet druk om maken.

Hazjar

Ongelezen bericht door Hazjar »

Ik heb zo'n zelfde brief gehad!!! hoe is het bij jou afgelopen?

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Vanmorgen kreeg ik ook een brief van Interum Justitia.

Binnen 10 dagen € 84,54 betalen ander zijn ze genoodzaakt een deurwaarder te laten komen.

De hoofdsom is € 40,31
Rente € 14,23
Incassokosten € 30,00
---------
Totaal dus € 84,54

En ze schrijven ook nog.
"Ten slotte wijzen wij u erop dat wij uitdrukkelijk het recht (artikel 3:317 BW) voorbehouden nakoming van de vordering te eisen.
Hierdoor is nu een nieuwe verjaringstermijn van 5 jaar ingegaan. Daarbij maken wij u er op attent dat de kosten nog verder zullen toenemen, indien wij genoodzaakt zijn de vordering over te dragen aan onze deurwaarder"

Mooi verhaal.
De reden van de vordering is dat Intrum Justitia eigenaar is geworden van de openstaande vordering op mij.
Ze hebben mij al eerder er op aangeschreven??
Nog nooit at gezien!

Het is dus een overgenomen vordering op naam van de vorige bewoner die al zeven jaar hier niet meer woont.

En dan heeft dat tuig van de riggel Intrum Justitia mij ook al aangeschreven?
Wij hebben nog nooit zo een brief gehad van dat tuig.

Laat ze maar komen!

H&R

Ongelezen bericht door H&R »

Zou me er niet al te druk over maken.

Zelf ook met dit clubje te maken gehad.
Een deurwaarder, leuk laat maar komen.
Voor het gemakt vergeet Intrum even dat daar een gerechtelijk bevel voor nodig is. Met andere woorden de rechter moet een uitspraak hebben gedaan.

De truk van geld innen door incassobureau's is meestal van verbale
''bedreigingen'. Mensen zullen mogelijk schrikken en bang worden. Terwijl dit nergens voor nodig is.

Heb zelf ook een discussie gehad. Ze presenteerden zichzelf eerst als zijnde de deurwaarder. Toen kwamen brieven dat de deurwaarder spoedig langs zouden komen. Toen brief dat deurwaarder ingeschakeld was. Brief later dat er een deurwaarder zou worden ingeschakeld en een rechtszaak zou wordne begonnen etc.

Dit terwijl ik gewoon een bezwaarschrift (aangetekend) had verzonden. Dit bezwaar, waar ik bewijs van had dat dit binnen was, deden ze eerst ook mondeling af van er is niets ontvangen.

Nu ineens, zonder mededeling blijkt mijn dossier gesloten te zijn. Nog weer heel vreemd want volgens mij is het verplicht om altijd te reageren op een bezwaarschrift.

Dus mijn advies: niets doen, pas bij een uitspraak van de rechter kan een deurwaarder langskomen. Zou uiteraard wel bezwaar aantekenen, bel alsjeblieft niet want het is een ondeskundige helpdesk en kost dus meer energie, geld en humeur dan dat het oplevert.
Vervolgens kun je ook gelijk een tegenclaim indienen omdat je door een fout van hun zijde onnodig kosten maakt!

Als ze dan met een rechtszaak dreigen. Wil dit vervolgens niet zeggen dat dit uitgevoerd zal worden. Meestal hebben ze geen poot om op te staan namelijk.

antonh

Het mooiste van de hele zaak is dat de persoon waar de brief voor is zeven jaar geleden verhuisd is.
Wij hebben het huis toen gekocht.
Ik reageer nergens op.
Laat ze maar komen dat tuig van de richel.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Hier is een simpele oplossing voor
Met dikke stift op envelop schrijven
RETOUR AFZENDER
VOGEL GEVLOGEN
SUCSES.

Ik doe dit al een paar jaar, er zijn een aantal halstarrige incasso burotjes dat blijft proberen, nou de tnt bus is dichtbij en groot genoeg.
Verder geen kosten aanmaken, beter als naam of dat soort dingen niet kloppen ook niet open maken.

antonh

Hoi Sjors B,

ik kan wel bezig blijven met doorstrepen.
Bij de gemeente is een vermelding dat ze hier niet meer wonen.
Ze hadden zich ook niet laten uitschrijven.
Hier is een simpele oplossing voor
Met dikke stift op envelop schrijven
RETOUR AFZENDER
VOGEL GEVLOGEN
SUCSES.
Ik heb meer post verstuurd met retour afzender in afgelopen jaren dan post van mij zelf.
We hebben al zo veel prijzen gewonnen, voorlopig ben ik een paar jaar op vakantie.
Laat ze maar komen dat tuig van een Interim Justitia

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Tot op heden doe ik het zelfde, bij de gemeente zitten een stel raamambtenaren die alleen maar kunnen zeggen sorry we kunnen die mensen niet uitschrijven alleen maar met een aantekening van onderzoek. Dit is weer een idiote regeling van de regelneven uit den haag!
Incasso bureaus kunnen niet zoveel dus die blijven sturen, alleen een deurwaarder kan informatie inminnen bij de GBA. Probleem is dat de meeste dus alsnog hier komen omdat die geldwolven niet verder kijken dan hun portomonnee.
Ikheb reeds een aantal keren de politiek proberen te benaderen, dat de regelgeving nu eens veranderd wordt en wel zodanig dat bij de overdracht van een huis de notaris dit meedeeld aan de gemeente en de oude bewoners worden uitgeschreven en de nieuwe worden ingeschreven.

Onwillige figuren schrijven ze dan maar in op adres van het gemeente huis.

Gesloten