| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BasicFit/ Creditforce incassobureau
BasicFit/ Creditforce incassobureau
Basicfit/ credit force,
In april heb ik een brief van Creditforce ontvangen waarin zij mij vroegen om een al eerder betaalde rekening opnieuw te betalen. Ik heb het incassobureau toen een e-mail met bewijzen gestuurd, maar ik kreeg geen reactie terug. Ik heb alsnog binnen een maand contact met Creditforce opgenomen en een medewerker van Creitforce meende dat mijn bericht niet ontvangen is.
Op zich vond ik het een logische reactie aangezien er niet op mijn e-mail werd gereageerd. Ik kon mij ook wel gelijk voorstellen dat zij hun administratievezaken niet op orde hebben of doen alsof.
In oktober, terwijl mijn abonnement bij BasicFit al maanden verlopen was, kreeg ik alsnog een bericht van Creditforce dat ik binnen 14 dagen moestbetalen en anders wordt het dossier overgedragen aan een deurwaarder. Ik vond het opmerkelijk omdat ik ook teveel geld aan BasicFit heb betaald, dat ik overigens terug wil ontvangen.
Nadat ik in een oktober opnieuw een verzoek van Creditforce ontving, heb ik hen erop aangewezen dat de rekening niet klopte. Creditforce heeft een aanpassing gedaan, maar in het overzicht zijn alle betalingen niet meegenomen. Gelukkig ook, want ik wil het teveel betaald geld terug.
Later heb ik zij meegedeeld dat ik de rekening niet zal betalen omdat deze ontrecht is en bovendien niet juist is. Ik heb vandaag de deurwaarder van Crediforce gebeld, maar die heeft het dossier ook niet aaontvangen. Ik denk dat dit ook niet gaat gebeuren.
Ik wil van basifit dat ik teveel betaald geld teruggestort wordt en dat Creditforce stopt- en mij ook dus schiftelijk bevestigt dat zij stoppen met het versturen van onjuiste rekeningen.
Wie weet wat ik hier aan kan doen? Te veel betaald bedrag is € 70 en incassokosten ook.
Graag ontvang ik mijn geld terug want ik betaal niet voor wanpraktijken..
Met vriendelijke groet,
Jongen_1
In april heb ik een brief van Creditforce ontvangen waarin zij mij vroegen om een al eerder betaalde rekening opnieuw te betalen. Ik heb het incassobureau toen een e-mail met bewijzen gestuurd, maar ik kreeg geen reactie terug. Ik heb alsnog binnen een maand contact met Creditforce opgenomen en een medewerker van Creitforce meende dat mijn bericht niet ontvangen is.
Op zich vond ik het een logische reactie aangezien er niet op mijn e-mail werd gereageerd. Ik kon mij ook wel gelijk voorstellen dat zij hun administratievezaken niet op orde hebben of doen alsof.
In oktober, terwijl mijn abonnement bij BasicFit al maanden verlopen was, kreeg ik alsnog een bericht van Creditforce dat ik binnen 14 dagen moestbetalen en anders wordt het dossier overgedragen aan een deurwaarder. Ik vond het opmerkelijk omdat ik ook teveel geld aan BasicFit heb betaald, dat ik overigens terug wil ontvangen.
Nadat ik in een oktober opnieuw een verzoek van Creditforce ontving, heb ik hen erop aangewezen dat de rekening niet klopte. Creditforce heeft een aanpassing gedaan, maar in het overzicht zijn alle betalingen niet meegenomen. Gelukkig ook, want ik wil het teveel betaald geld terug.
Later heb ik zij meegedeeld dat ik de rekening niet zal betalen omdat deze ontrecht is en bovendien niet juist is. Ik heb vandaag de deurwaarder van Crediforce gebeld, maar die heeft het dossier ook niet aaontvangen. Ik denk dat dit ook niet gaat gebeuren.
Ik wil van basifit dat ik teveel betaald geld teruggestort wordt en dat Creditforce stopt- en mij ook dus schiftelijk bevestigt dat zij stoppen met het versturen van onjuiste rekeningen.
Wie weet wat ik hier aan kan doen? Te veel betaald bedrag is € 70 en incassokosten ook.
Graag ontvang ik mijn geld terug want ik betaal niet voor wanpraktijken..
Met vriendelijke groet,
Jongen_1
Re: BasicFit/ Creditforce incassobureau
Je zegt wel dat je teveel hebt betaald, maar ik kan zo niet uit jouw post opmaken waar dat vandaan komt.
-
Leo The Emperor
Begin eens met een lijst te maken met al uw betalingen aan BasicFit/Creditforce. Controleer ook of het is overgmaakt naar het juiste rekeningnummer en of het niet een paar dagen later is gestorneerd. Vergelijk deze lijst met die van BasicFit/Creditforce, en geef ze specifiek aan welke betaling ( datum, bedrag en rekeningnummner) in hun overzicht ontbreekt.jongen_1 schreef:Wie weet wat ik hier aan kan doen? Te veel betaald bedrag is € 70 en incassokosten ook. Graag ontvang ik mijn geld terug want ik betaal niet voor wanpraktijken..
Zorg dat u een bewijs heeft dat u dit aan hun heeft medegedeeld ( e-mail bericht of aangetekend versturen), en vraag reactie binnen 14 dagen
Ik zie niet direct in wat aangetekend hier voor meerwaarde heeft. Er wordt geen relevant bewijs mee verkregen, maar het kost wel geld.
Ik heb teveel geld betaald omdat ik gebruik maakte van automatisch incasso.
Ik heb naar zoveel Basic fit als CreditForce bewijzen gestuurd.
De reactie van de klantenservice van Basic Fit was heel dom. Volgens hen moest ik bewijzen leveren over vanaf welke rekening het geld is overgemaakt terwijl dit netjes in het bericht stond. Er is volgens mij geen wil om de zaak op te lossen.
Ik heb ook het duisterincassobureau Creditforce bewijzen geleverd dat zij de betaalde rekening niet een maand later nog kunnen factureren, maar zij blijven hameren alsof zij verwachten dat ik onder hn dreiging kan bezwijken, wat eigenlijk nooit zal gebeuren.
Ik ga in januari nieuwe pogingen doen om mijn geld terug te krijgen en als het incassobureau niet meewerkt begin ik wellicht een civiel procedure.
Ik heb naar zoveel Basic fit als CreditForce bewijzen gestuurd.
De reactie van de klantenservice van Basic Fit was heel dom. Volgens hen moest ik bewijzen leveren over vanaf welke rekening het geld is overgemaakt terwijl dit netjes in het bericht stond. Er is volgens mij geen wil om de zaak op te lossen.
Ik heb ook het duisterincassobureau Creditforce bewijzen geleverd dat zij de betaalde rekening niet een maand later nog kunnen factureren, maar zij blijven hameren alsof zij verwachten dat ik onder hn dreiging kan bezwijken, wat eigenlijk nooit zal gebeuren.
Ik ga in januari nieuwe pogingen doen om mijn geld terug te krijgen en als het incassobureau niet meewerkt begin ik wellicht een civiel procedure.
Als je een civiele procedure wilt aangaan, dan moet je er voor zorgen dat de andere partij in verzuim is. Dit doe je door een ingebrekestelling te versturen. Een ingebrekestelling is een brief waarin je a) de andere partij aanmaant tot iets, b) ze een redelijke termijn geeft om dit te doen en c) ze aansprakelijk stelt voor de gevolgschade als ze dit niet binnen die termijn doen. In rechte moet je kunnen bewijzen dat deze brief is aangekomen.
-
stofzuigertje
Laat je niet gek maken.
Als je bewijs hebt van dat je betaald hebt kan geen enkele deurwaarder beslag leggen of zo.
Dat zij niet reageren of hun administratie niet op orde hebben is niet jou probleem.
Laat ze maar lekker kosten maken en een uitspraak van de rechter, die bepaald of je moet betalen of juist een schade kunt indienen wegens gemaakte kosten zoals vrije dag om te bewijzen dat zij fout zijn!
Bewaar en verzamel alles en betaal niets.
Verder heb je niets met deze incasso firma te maken maar alleen met Basic Fit.
Dus negeer als je zeker weet dat je altijd op tijd betaalde deze dubieuze incassobureau.
Als je bewijs hebt van dat je betaald hebt kan geen enkele deurwaarder beslag leggen of zo.
Dat zij niet reageren of hun administratie niet op orde hebben is niet jou probleem.
Laat ze maar lekker kosten maken en een uitspraak van de rechter, die bepaald of je moet betalen of juist een schade kunt indienen wegens gemaakte kosten zoals vrije dag om te bewijzen dat zij fout zijn!
Bewaar en verzamel alles en betaal niets.
Verder heb je niets met deze incasso firma te maken maar alleen met Basic Fit.
Dus negeer als je zeker weet dat je altijd op tijd betaalde deze dubieuze incassobureau.
Dit moet je even uitleggen want ik snap het niet helemaalJongen_1 schreef:Ik heb teveel geld betaald omdat ik gebruik maakte van automatisch incasso.
Ik vermoed dat hij het bedrag ook zelf heeft overgemaakt.
-
Leo The Emperor
Als u dit niet doet zou Creditforce kunnen volhouden dat ze op hun aanmaningen nooit ook maar enige reactie van jongen_1 hebben ontvangen, en dat het daarom aan het zwijgen van de gedaagde ligt dat het tot een rechtszaak heeft moeten komen. Het is Jongen_1 tot nu toe niet gelukt om met het incassobureau in gesprek te komen. Zelfs niet om de standpunten uit te wisselen.alfatrion schreef:Ik zie niet direct in wat aangetekend hier voor meerwaarde heeft. Er wordt geen relevant bewijs mee verkregen, maar het kost wel geld.
Zoals de zaak hier is gebracht lijkt alles op een misverstand of slechte administratie te berusten, en niet op onwil. Het zou daarom mogelijk moeten zijn om op basis van bankgegevens tot een overeenstemming te komen.
@ Leo The Emperor: met een aangetekende brief kan dat nog steeds. Wordt hij niet aangenomen en afgehaald binnen 14(?) dagen op het postkantoor dan kun je eenvoudig beweren dat PostNL geen bewijsje (dat men is langsgeweest met een aangetekende brief) heeft achtergelaten. Neemt men de brief wel aan, dan kun je altijd stellen dat het een lege envelop was.
En hoe willen ze met dat argument een deuk maken een pakje boter? Dit argument zal niet leiden tot een veroordeling in de proceskosten of iets dergelijks.Leo The Emperor schreef:Als u dit niet doet zou Creditforce kunnen volhouden dat ze op hun aanmaningen nooit ook maar enige reactie van jongen_1 hebben ontvangen, en dat het daarom aan het zwijgen van de gedaagde ligt dat het tot een rechtszaak heeft moeten komen.
-
Leo The Emperor
Dat klopt.ArneLH schreef:@ Leo The Emperor: met een aangetekende brief kan dat nog steeds. Wordt hij niet aangenomen en afgehaald binnen 14(?) dagen op het postkantoor dan kun je eenvoudig beweren dat PostNL geen bewijsje (dat men is langsgeweest met een aangetekende brief) heeft achtergelaten. Neemt men de brief wel aan, dan kun je altijd stellen dat het een lege envelop was.
In ieder geval is het beter dan niks. Het is namelijk onlogisch om een lege envelop te sturen, en ook bij een aangetekende brief ligt het voor de hand dat deze over genoemde zaak gaat ( even aannemende dat er niet meer geschillen tussen beide partijen spelen)
Onderbouwing ? Uitspraken die deze mening bevestigen ?alfatrion schreef:En hoe willen ze met dat argument een deuk maken een pakje boter? Dit argument zal niet leiden tot een veroordeling in de proceskosten of iets dergelijks
Daarnaar kun je gewoon zoeken op http://www.rechtspraak.nl. De partij die (grotendeels) ongelijk heeft gekregen wordt veroordeeld in de proceskosten. Deze veroordeling vind niet plaats als partijen grofweg evenveel ongelijk hebben gekregen.
Je kan ook mensen aanraden de brief via de deurwaarde versturen. Het kost wat maar dan heb je ook wat.Leo The Emperor schreef:In ieder geval is het beter dan niks.
BasicFit heeft 60+ vestigingen in Nederland (o.a. in Houten), een omvangrijk "big" ondernemen niet waar? Het hoofdkantoor van CreditForce is in Houten gevestigd en een allround aanbieder voor Debiteurenbeheer, Incasso, Insolving etc. etc.
Dus mag ik ervan uitgaan dat BFit bulkopdrachtgever is bij CForce en BFit een (supergunstig) incassocontract met CForce heeft afgesloten. Mag ik er ook vanuit gaan dat CForce het BFit dossier -debiteurenbeheer- allang in handen heeft?
Jongen-1 stuurt bewijzen naar BFit en CForce. Beide bedrijven geven "niet thuis", reageren niet op emails, maken eerst aanpassingen?? na het zoveelste verweer van ts en ga zo maar door.
Het bovenstaande komt mij bekend voor, ook het doorgaan met het automatisch incasseren van abo-bedragen, terwijl het abonnement al maanden was opgezegd/verlopen (mondeling, telefonisch, schriftelijk en aangetekend).
De reactie van de klantenservice van Basic Fit was heel dom. Volgens hen moest ik bewijzen leveren over vanaf welke rekening het geld is overgemaakt terwijl dit netjes in het bericht stond. Er is volgens mij geen wil om de zaak op te lossen. Jongen-1 dat laatste denk ik ook. Vooral nadat ik deze site heb bekeken http://www.klacht.nl/basic-fit/ Ik denk dat deze site genoeg zegt over de praktijken van BFit.
Dus mag ik ervan uitgaan dat BFit bulkopdrachtgever is bij CForce en BFit een (supergunstig) incassocontract met CForce heeft afgesloten. Mag ik er ook vanuit gaan dat CForce het BFit dossier -debiteurenbeheer- allang in handen heeft?
Jongen-1 stuurt bewijzen naar BFit en CForce. Beide bedrijven geven "niet thuis", reageren niet op emails, maken eerst aanpassingen?? na het zoveelste verweer van ts en ga zo maar door.
Het bovenstaande komt mij bekend voor, ook het doorgaan met het automatisch incasseren van abo-bedragen, terwijl het abonnement al maanden was opgezegd/verlopen (mondeling, telefonisch, schriftelijk en aangetekend).
De reactie van de klantenservice van Basic Fit was heel dom. Volgens hen moest ik bewijzen leveren over vanaf welke rekening het geld is overgemaakt terwijl dit netjes in het bericht stond. Er is volgens mij geen wil om de zaak op te lossen. Jongen-1 dat laatste denk ik ook. Vooral nadat ik deze site heb bekeken http://www.klacht.nl/basic-fit/ Ik denk dat deze site genoeg zegt over de praktijken van BFit.
-
Leo The Emperor
Zoals u het stelt is het incorrect.alfatrion schreef:Daarnaar kun je gewoon zoeken op http://www.rechtspraak.nl. De partij die (grotendeels) ongelijk heeft gekregen wordt veroordeeld in de proceskosten. Deze veroordeling vind niet plaats als partijen grofweg evenveel ongelijk hebben gekregen
Gedagvaarde partij kan soms een beroep doen op "rauwelijks dagvaarden" als de eisende partij weigert te reageren op zijn standpunt, of weigert de grondslag van zijn vordering te verduidelijken, maar direct een dagvaarding stuurt.
En inderdaad er zijn voorbeelden op de door u aangehaalde website te vinden waarbij gedaagde wel wordt veroordeeld tot de hoofdsom, maar waarbij de proceskosten voor eisende partij blijven wegens rauwelijks dagvaarden.
Dat is ook het nut van een aangetekende brief. Ook al blijkt achteraf dat TS inderdaad te weinig heeft betaald, hij heeft geprobeerd om de feiten in deze zaak duidelijk te krijgen en van Creditforce mag verwacht worden dat ze daar aan meewerkt
Leo,
Je hebt het nu van een aangetekende brief niet aangetoont.
Waarom zou de gedaagde partij niet hoeven te bewijzen dat er rauwelijk gedagvaard is, nu deze zich hierop beroept?
En waarom zou het voor de eisende partij onvoldoende zijn als hij kopieen van de brieven overhandigt?
Je hebt het nu van een aangetekende brief niet aangetoont.
Waarom zou de gedaagde partij niet hoeven te bewijzen dat er rauwelijk gedagvaard is, nu deze zich hierop beroept?
En waarom zou het voor de eisende partij onvoldoende zijn als hij kopieen van de brieven overhandigt?
-
Leo The Emperor
Er zijn voorbeelden in de rechtspraak te vinden, dat als een verzender een aangetekende brief heeft verstuurd en de geadresseerde deze niet heeft afgehaald, of beweert dat het een lege envelop was, de rechter er vanuit gaat dat dit onvoldoende motivatie is, en dat wordt aangenomen dat de inhoud van de aangetekende brief wel degelijk bij geadresseerde bekend is of had moeten zijn.alfatrion schreef:Je hebt het nut van een aangetekende brief niet aangetoont.
Als eisende partij een verzoek om verduidelijking van de vordering, of een eenvoudige controle van een betaling weigert ( cq niet reageert op een verzoek), zodat een misverstand op simpele wijze buitengerechtelijk kon worden geschikt, maar wel gelijk een dagvaardiing stuurt, is dit voldoende voor een beroep op rauwelings dagvaarden.alfatrion schreef:Waarom zou de gedaagde partij niet hoeven te bewijzen dat er rauwelijk gedagvaard is, nu deze zich hierop beroept?
zie bovenstaande.alfatrion schreef:En waarom zou het voor de eisende partij onvoldoende zijn als hij kopieen van de brieven overhandigt
Creditforce is een incassobureau, geen deurwaarder. Dat zegt eigenlijk al genoeg.
BasicFit heeft een voor hun openstaande schuld, doorgegeven aan een incassobureau. Deze doet in eerste instantie niets meer dan eisen en dreigen (zoals elk incassobureau).
Je moet geen energie verspillen aan inhoudelijke zaken met een incassobureau omdat zij hier gewoon niets mee doen, ook al geef je zwart op wit het bewijs dat je in je gelijk staat, ze zijn ingehuurd om te incasseren, niets meer, niets minder.
In jouw geval lijkt het dat je sterk staat en zou in dat geval zeker het incassobureau echt compleet links moeten laten liggen. Richt je aandacht op basicfit en leg de stapel spam van incassobureau gewoon ongeopend op een stapeltje.
BasicFit heeft een voor hun openstaande schuld, doorgegeven aan een incassobureau. Deze doet in eerste instantie niets meer dan eisen en dreigen (zoals elk incassobureau).
Je moet geen energie verspillen aan inhoudelijke zaken met een incassobureau omdat zij hier gewoon niets mee doen, ook al geef je zwart op wit het bewijs dat je in je gelijk staat, ze zijn ingehuurd om te incasseren, niets meer, niets minder.
In jouw geval lijkt het dat je sterk staat en zou in dat geval zeker het incassobureau echt compleet links moeten laten liggen. Richt je aandacht op basicfit en leg de stapel spam van incassobureau gewoon ongeopend op een stapeltje.
Beste reageerders,
Ik wil u allemaal bedanken voor een inhoudelijke reacties.
In februari heb ik weer voldoende tijd en energie om hier achter aan te gaan. Het doel is om dit voor mei opgelost te hebben.
Ik ga mij in eerste instantie richten op basicfit. Ik zan bewijzen naar Basicfit via-email sturen, als basicfit niet binnen 14 dagen reageert, zal ik via de deurwaarder proberen. En vervolgens zal ik kijken wat ik dan doe. Ik sluit een gang naar de rechter ook niet uit als de oplossing achterblijft. Want wie weet, blijven zij om zoveel tijd een brief sturen zodat de vordering niet verjaart. Over 6-10 jaar kan ik geen bewijzen leveren en het som zal dan ook weer te hoog uitvallen.
P.s. Een fijne 2013 toegewenst,
Jongen!
Ik wil u allemaal bedanken voor een inhoudelijke reacties.
In februari heb ik weer voldoende tijd en energie om hier achter aan te gaan. Het doel is om dit voor mei opgelost te hebben.
Ik ga mij in eerste instantie richten op basicfit. Ik zan bewijzen naar Basicfit via-email sturen, als basicfit niet binnen 14 dagen reageert, zal ik via de deurwaarder proberen. En vervolgens zal ik kijken wat ik dan doe. Ik sluit een gang naar de rechter ook niet uit als de oplossing achterblijft. Want wie weet, blijven zij om zoveel tijd een brief sturen zodat de vordering niet verjaart. Over 6-10 jaar kan ik geen bewijzen leveren en het som zal dan ook weer te hoog uitvallen.
P.s. Een fijne 2013 toegewenst,
Jongen!