LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedankt EEG, bedankt POSTBANK

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Palmbeach
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2007 13:21

Bedankt EEG, bedankt POSTBANK

Ongelezen bericht door Palmbeach »

Nietsvermoedend wilden wij een klein bedrag overmaken naar Belgie en betrof slechts 6,50 Euro.

Door de onduidelijke onoverzichtelijke website van de Postbank bleek achteraf dat wij 8 Euro bankkosten maar liefst moesten betalen voor een symbolisch bedrag van 6,50 Euro.

Dit betekend dus 123% kosten over dit schamele bedrag!

Wel bied de storings gevoelige website van de Postbank de mogelijkheid om de kosten te laten delen door ontvanger en opdrachtgever, of voor rekening opdrachtgever of ontvanger. Echter bij alle opties dient het totaal bedrag van 8 Euro te worden opgehoest.

De website is dusdanig onhandig dat me al snel het schip in gaat en men per abuis 8 Euro verlies lijd. Even bellen dacht ik nog, forget it, de Postbank is meedogeloos en ik was het bedrag gewoon kwijt.

Vreemd natuurlijk aangezien ik maar dacht dat de IBAN codes en de onderlinge afspraken op EEG niveau dit verkomen zou hebben namelijk kosten vragen voor transacties binnen de benelux of overige EEG landen.

Hoe men het ook bekijkt, dit is natuurlijk pure Mafia, 123% kosten over een bedrag van 6,50.

Wat is het nut van de EEG en met welk recht mogen zij deze woeker bedragen vragen? Welke expert weet hoe dit geregeld is, en waar ik deze vreemde praktijken mag terugvinden en in welke wetgeving?

Wel weet ik nu hoe de Postbank zijn dure vreselijke reclame spotjes betaald met die Fu.... leeuw en die Meneer Mulder die ooit eens voetballer is geweest.

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: Bedankt EEG, bedankt POSTBANK

Ongelezen bericht door linda82 »

Beste Palmbeach,

Het klinkt misschien vreemd maar in het vervolg kunt u beter voor kostenoptie SHARED kiezen. Daarmee voldoe je aan één van de voorwaarden die gesteld worden voor een gratis overboeking binnen de EU.

Alle voorwaarden bij overboekingen in euro’s op een rijtje:
• de overboeking moet in euro’s luiden
• het over te schrijven bedrag mag niet hoger zijn dan 50.000 euro
• bij de overboeking moet u zowel het internationale bankrekeningnummer (IBAN) van de begunstigde vermelden alsook de bankidentificatiecode (BIC)
• de overboeking is ten gunste van een rekeninghouder in een EU-land
• bij de overmaking vult u als betalingsconditie ‘shared’ in (dat betekent dat u de kostenbetaalt die uw bank in rekening brengt, en de tegenpartij de kosten van zijn bank)
Wanneer u niet aan alle voorwaarden van de bepaling voldoet, kunt u voor hoge kosten komen te staan.

Het zou wel zo netje geweest zijn van de Postbank om u tijdens het overboeken op de hoogte te stellen. Misschien kunt u een klacht hierover indienen!

Succes! Linda

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bedankt EEG, bedankt POSTBANK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je vaker betalingen doet in andere landen is een andere bank die het gratis doet voordeliger!

Ik maak geen reclame, maar als dat zo is....?

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Bedankt EEG, bedankt POSTBANK

Ongelezen bericht door antonh »

@Palmbeach,
ik heb nog nooit extra kosten gehad bij buitenland betalingen.
En ik betaal geregeld kleine bedragen naar Belgie, Duitsland en Oostenrijk.
Maar nooit extra kosten gehad.
Ik heb al jaren Postbank.

Gesloten