LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedenkelijke praktijken incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Henk_J

Bedenkelijke praktijken incassobureau

Ongelezen bericht door Henk_J »

Recent heb ik een dagvaarding gekregen via incassobureau HNL in Lelystad.
In de dagvaarding en conclusies van de gemachtigde stonden diverse stellingen die feitelijk onjuist waren. Ik heb deze stellingen dan ook betwist bij de rechter en mijn stellingen onderbouwt door het overleggen van schriftelijke bewijsstukken.

Om maar een voorbeeld te noemen: de gemachtigde had de stelling dat ik een pand had gehuurd van de eiseres. Aangezien ik eigenaar ben van al mijn panden, heb ik punt ook betwist door het overleggen van de koopakte van het betreffende pand.

Helaas is de rechter aan dit punt en andere feiten die ik heb ingebracht (voorzien van bewijsstukken) volkomen aan voorbij gegaan. Ik ben dan door de rechter hoofdzakelijk in het ongelijk gesteld.

Naderhand heb ik nog aan de gemachtigde gevraagd hoe hij aan zijn informatie komt. Hierop kwam van de gemachtigde de volgende rare reactie "dit zuig ik uit mijn duim". Ook na aandringen van mij kwam er geen beter antwoord.

Aangezien het bedrag te laag is om nog in beroep te gaan, is mijn vraag wat kan ik tegen de uitspraak van de rechter nog doen?

Bor Komorovski

Re: Bedenkelijke praktijken incassobureau

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Klinkt lullig, maar het beste kan je gewoon betalen. Anders worden er dwangmiddelen ingezet wat nog meer geld kost. Wellicht kan je nog reclameren bij de opdrachtgever van het bureau. Maar dat zal een geheel nieuwe procedure betekenen.

Henk_J

Re: Bedenkelijke praktijken incassobureau

Ongelezen bericht door Henk_J »

Bedankt voor je reactie, inmiddels heb ik ook betaald (na het raadplegen twee deurwaarders).

Gesloten