LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bel Intrum Justia voor je betaalt!!!!!!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
hensh
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2010 17:30

Bel Intrum Justia voor je betaalt!!!!!!!

Ongelezen bericht door hensh »

Wij hebben, overigens volledig terecht, een incasso gekregen van Intrum Justitia. De hoofdsom was 31 euro en volgens de informatie die ik op Tros Radar heb gevonden zouden de incassokosten volgens Voorwerk II maximaal 37 euro mogen zijn.

Intrum Justitia bracht in rekening:
Incassokosten 37 euro
Registratiekosten 25 euro
Totaal 63 euro

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en met Intrum Justitia gebeld. Na het noemen van tros radar en voorwerk II moest ik even wachten. Het wachten werd beloond. De medewerker kwam namelijk terug met de mededeling dat de registratiekosten NIET betaald hoefde te worden!!!!!!

Hoe is dit mogelijk?????

Stel dat ik niet gebeld zou hebben!!!!!

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bel Intrum Justia voor je betaalt!!!!!!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ook de stoute schoenen aantrekken en niet meer betalen dan de 37 euro!

Romers
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:09

Re: Bel Intrum Justia voor je betaalt!!!!!!!

Ongelezen bericht door Romers »

Stel dat ik niet gebeld zou hebben!!!!!
Evengoed betaalt u nu nog 37 euro teveel. Datzelfde Rapport Voorwerk II bepaalt in hoodstuk 8.3 immers dat de werkzaamheden van het incassobureau:
wil er sprake zijn van afzonderlijk voor vergoeding in aanmerking komende kosten, dan zal het moeten gaan om verrichtingen die meer omvatten dan een enkele (eventueel herhaalde) aanmaning, het enkel doen van een –niet aanvaardschikkingsvoorstel, het inwinnen van eenvoudige inlichtingen of het op de gebruikelijke wijze samenstellen van het dossier.
En u heeft ontvangen: een eenvoudige aanmaning!
U laat zich daarvoor het volle pond in rekening brengen dat doorgaans in een kantonzaak wordt toegewezen nadat een heel incassotraject is doorlopen tot en met de inleiding van een zaak. Neemt u dat maar eens in gedachten als reden waarom men de -onwettige- 25 euro zo snel heeft laten vallen.

Het incassobureau heeft geen voor vergoeding in aanmerking komende werkzaamheden verricht, logisch dat ze al blij zijn met die 37 euro. Met 2000 klanten zoals u staat er weer een nieuwe Audi voor de deur van het incassobureau...

Gesloten