Hallo, is er iemand die me kan vertellen, of het mogelijk is dat een deurwaarder beslag legt op mijn spullen?
We hebben namelijk samen een huis gehuurd, en 99% van de spullen die er in staan zijn van mij.
Wij hebben geen relatie en ook geen samenlevings contract of wat dan ook.
We hebben wel samen het huurcontract ondertekend voor het huis, maar verder gaan we elk onze weg.
Nu is het zo dat er beslaglegging dreigd op de spulletjes van mijn inwoonster, en ben ik bang dat er ook beslag gelegd gaat worden op mijn spullen.
Ik kan geen rekeningen op naam tonen, maar kan wel bewijzen dat ik deze spullen in mijn voormalige koopwoning wel al had.
Is dit voldoende om beslagleggeng op mijn spullen te voorkomen.
Wie heeft hier een antwoordt op.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beslaglegging
-
Re: Beslaglegging
Heeft de vordering betrekking op een huurachterstand? Wanneer dit het geval is dient u eveneens rekening te houden met beslaglegging op roerende zaken. (loonbeslag of beslag op spullen)
Als de vordering betrekking heeft op overige zaken heeft u niets te vrezen, aangezien u geen relatie (samenlevingsovereenkomst) heeft in welke vorm dan ook met uw huisgenote .
Als de vordering betrekking heeft op overige zaken heeft u niets te vrezen, aangezien u geen relatie (samenlevingsovereenkomst) heeft in welke vorm dan ook met uw huisgenote .
Wat er in de eerste reactie staat, is niet helemaal waar. De deurwaarder kan wel degelijk jouw spullen in beslag nemen. Aangezien de meeste deurwaarders behoorlijk arrogant en lomp zijn, is de kans groot dat ie dit ook zal doen, ook al is het niet helemaal correct. Aan jou om dan vervolgens een kort geding aan te spannen om vervolgens je spullen terug te krijgen. Die krijg je dan ook terug, mits je kunt aantonen dat het jouw spullen zijn. Een hoop ellende zal je er zeker door kunnen krijgen in ieder geval. Als je direct bij inbeslagname kunt aantonen dat de spullen van jou zijn en de deurwaarder is redelijk goedgezind, scheelt dat een kort geding en een hoop toestanden.
Even nog een aanvulling: op het moment dat er beslag wordt gelegd duurt het nog 4 weken tot er daadwerkelijk tot verkoop wordt overgegaan. Aangezien er voor jou wel een risico dreigt dat er op jouw spullen ook beslag wordt gelegd zou ik wel even een gesprek met je huisgenoot aangaan om te voorkomen dat jij ook de dupe wordt.