Ik was vergeten de contributie van de badmintonclub te betalen. Door verhuizing was ik onbereikbaar. Gevolg: de badmintonclub schakelt incassobureau Debisport uit Amsterdam in. Ik betaal, maar Debisport betaalt de geïnde contributie niet door aan de badmintonclub. De badmintonclub krijgt niets binnen, stapt intussen over op een ander incassobureau en stuurt die op me af. Ik toon het betalingsafschrift als bewijs van betaling. Maar het 2e incassobureau, Plaggemars, beweert dat ik nu alsnog moet betalen. Voor de 2e keer dus. Hoe zit dat?
Uitgebreid
In mei 2014 maak ik het bedrag over aan Debisport en denk ik van deze incasso af te zijn.
Eind augustus 2014 mailt de badmintonclub:
Helaas, die email zie ik over het hoofd.Hieronder geef je aan dat je de contributierekening zou gaan betalen. Kun je me hiervan een betaalbewijs laten zien? Wij moeten namelijk helaas switchen van incassobureau. Maar als de rekening betaald is, is dit natuurlijk niet uw probleem.
Nu komt een nieuw incassobureau vragen om dezelfde contributie. Het betreft Plaggemars Incasso uit Baarn. Ik geef hen door dat de contributie reeds is betaald en stuur mijn rekeningafschrift mee. Opgelost denk je dan, maar niet dus. Incassobureau Plaggemars reageert weer.
Dus ik reageer met:Geachte heer,
Onder referte aan uw onderstaand schrijven hebben wij contact opgenomen met onze cliënte. Namens cliënte berichten wij u het volgende:
Helaas is de betaling niet bij LBC ontvangen.
Debisport heeft dit bedrag niet aan haar doorgestort.
Het is dus nu aan u om e.e.a. na te gaan en alsnog voor omgaande betaling zorg te dragen op onze rekening.
In afwachting verblijven wij, met vriendelijke groet,
Mevrouw M. Mxxx
Incassoteam II
Doorkiesnummer: 035-548XX20
Hoe zit dat nu??? Ik heb aantoonbaar betaald aan Debisport die namens de badminton de contributie incasseerde. Maar Debisport betaald de contributie niet door aan de badmintonclub. Kan de badmintonclub nu alsnog mij aansprakelijk stellen???Beste Plaggemars,
Debisport werd niet door mij ingeschakeld maar werd in vertrouwen genomen door LBC. De verantwoordelijkheid voor het verkrijgen van de door mij betaalde contributie aan Debisport ligt derhalve bij LBC en niet bij mij.
Met vriendelijke groet,
xx Vxxxen
Gaat Plaggemars Incasso niet buiten zijn boekje met zijn invordering nu???
Moet ik nu zelf mijn contributie gaan terugvorderen bij Debisport???