LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsherrineringen naar verkeerd adres

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
VandeBusjnel

Betalingsherrineringen naar verkeerd adres

Ongelezen bericht door VandeBusjnel »

Hey,

ik heb een probleem met mijn zorgverzekeraar AGIS.

Sinds vorig jaar 2013 februari ben ik verhuisd van mijn ouderlijk huis naar een studentenkamer. Omdat ik daar geen post kan ontvangen (postbakje is kapot, post waait vaak weg of word weggegooid door huisgenoten). Ik heb om deze reden nooit een adreswijziging doorgegeven bij bedrijven. Bij de gemeente heb ik wel mijn adreswijziging doorgegeven. Nu zag ik vandaag dat er post voor mij was geweest, van ruim een maand geleden. Het gaat om een uitspraak van de rechtbank. Ik ben eind vorig jaar eens mijn premie voor de zorgverzekering vergeten te betalen. Uiteindelijk is dit kennelijk meerdere malen herrinerd, en uiteindelijk is dit dus bij de rechtbank geweest. In de uitspraak staat dat ik 650 euro oid. moet betalen.

Weet iemand of ik hier iets tegen kan doen? Ik vind het flauw dat de AGIS automatisch mijn postadres heeft gewijzigd. Als zij dit niet ''op eigen houtje'' hadden gedaan had ik de rekening (laatst staan de aanmaningen en de dagvaarding) zeker ontvangen bij mijn ouders.

Ik heb al wat rondgezocht op internet, ik zag dat ik niet in hoger beroep kan tegen de uitspraak omdat het gaat om een bedrag onder de 1.750,- EUR. Weet iemand wat ik wel kan doen?

Alvast hartelijk bedankt,

Groeten

puma73

Re: Betalingsherrineringen naar verkeerd adres

Ongelezen bericht door puma73 »

Betalen en zorgen dat je post niet zoekraakt. Het is uw eigen verantwoordelijkheid dat u de post en bijbehorende zaken ontvangt

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

De "vergeten premie" voldoen, en alles is weer over.
U bent in gebreken gebleven.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Agis volgt de wijzigingen in de gemeentelijke basisadministratie.

Staat vast ook in de voorwaarden.

Gewoon betalen en zorgen dat je zaakjes beter geregeld worden.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Waarschijnlijk moet u de uitwoonde studietoeslag ook terug betalen. Omdat u al 4 weken niet op het adres bent geweest, waarop u in de gemeentelijke basis administratie bent ingeschreven.
Dit riekt naar fraude.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Agis heeft uw adres niet veranderd, de deurwaarder heeft simpelweg de dagvaarding betekend aan uw woonadres zoals opgenomen in de GBA (art. 46 Rv).
VandeBusjnel schreef:Weet iemand wat ik wel kan doen?
Ja, tegen een verstekvonnis kun je in verzet.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En betaal de rekening via automatische incasso. Kan je het niet meer vergeten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nu zag ik vandaag dat er post voor mij was geweest, van ruim een maand geleden.
Je zag na een maand dat er post voor je was geweest? Waar was die post een maand lang dan, of was je al die tijd niet thuis?

VandeBusjnel

Ongelezen bericht door VandeBusjnel »

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Voor de duidelijkheid, ik woon dus wel degelijk op mijn studentenkamer, alleen ontvang ik daar geen post. Het is een vrij groot studentencomplex, en de brievenbus/bak is al sinds ik er woon kapot. Ik heb geen interesse om op deze plek mijn post te ontvangen, ik heb er geen belang bij om het postvakje te repareren. (ook al zou het postvakje op slot kunnen zouden alsnog alle huisgenoten, 15+ personen mijn post in kunnen zien). Van fraude voor uitwonende beurs stufi is sowieso geen sprake.
Waar de post al die tijd is geweest weet ik niet, een huisgenoot heeft deze misschien eens uit de brievenbus gehaald. Hij lag gister bij mij op de mat en ik heb geen idee wie hem daar heeft neergelegd. (de brief was ook al opengemaakt)

In de voorwaarden van AGIS staat overigens, dat zij alle mededelingen aan het laatst bekende adres van de verzekerde (het adres van mijn ouders) als ontvangen beschouwen.

Dat de deurwaarder de dagvaarding heeft betekend aan mijn woonadres snap ik, dit is ook wettelijk zo geregeld. Alle herinneringen en aanmaning van AGIS zelf zijn echter ook al naar mijn nieuwe adres gestuurd. Dit terwijl ik AGIS nooit mijn nieuwe adres heb verstrekt. Ik ben daar ook nooit van op de hoogte gesteld. Ik was in de veronderstelling dat zij, mochten er achterstanden zijn in de premiebetaling of wat dan ook, een brief zouden sturen naar het adres wat ik zelf bij hun heb opgegeven.

@crazyme: Zou je me kunnen vertellen waar in de voorwaarden staat dat AGIS de GBA volgt? Ik heb dit zelf niet kunnen vinden.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Code: Selecteer alles

@crazyme: Zou je me kunnen vertellen waar in de voorwaarden staat dat AGIS de GBA volgt? Ik heb dit zelf niet kunnen vinden.
Ik ben wel niet crazyme, maar kijk hoe het gaat:

http://www.qooqle.nl/?q=AGIS+de+GBA

Doordat Agis Zorgverzekeringen is aangesloten op het spontane berichten verkeer van de gemeentelijke basisadministratie is het niet langer nodig dat u als verzekerde uw adreswijzigingen of een wijziging in uw persoonlijke gegevens doorgeeft aan Agis Zorgverzekeringen. Een melding aan de Gemeente is voldoende.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

VandeBusjnel schreef: In de voorwaarden van AGIS staat overigens, dat zij alle mededelingen aan het laatst bekende adres van de verzekerde (het adres van mijn ouders) als ontvangen beschouwen.
dat zij mededelingen als ontvangen beschouwen is hun probleem.
daar kunnen zij helemaal niks mee.

u bent echter zelf verantwoordelijk voor het op tijd voldoen van uw betalingen.
voor het feit dat u het te veel werk vindt om uw administratie bij te houden, moet u nu leergeld betalen.

ik begrijp trouwens niet, dat als de post bij u makkelijk zoek raakt, waarom u alle communicatie niet via email hebt laten plaatsvinden.
maar goed dat zal wel aan mij liggen.

Gesloten