LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosveld Incasso informatie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Martin van Emmerik
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2009 14:40

Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door Martin van Emmerik »

Kan iemand mij wat vertellen over Bosveld Incasso uit amersfoort?

Het adres staat op Famed, Bosveld incasso en een deurwaarder . Graag hoor ik als er mensen zijn die we wat meer kunnen vertellen.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door Guusje61 »

op dit adres zit Famed, incassobedrijf voor onder andere tandartsen en huisartsen. hebben geen deurwaarders in dienst.
zodra het een procedure wordt sturen ze alles door naar Bosveld.
Bosveld zit dus ook op dit adres, dit is een deurwaarderskantoor met een incassoafdeling.
In hoeverre zij onderling aandelen van elkaar hebben weet ik niet, wel weet ik dat ze strak samenwerken.

Martin van Emmerik
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2009 14:40

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door Martin van Emmerik »

Is er dan ook nog iets mogelijk na betaling?

Ik heb nu onder protest een dossier betaald maar kan ik bijvoorbeeld nu nar de rechter stappen omdat er aantoonbaar fraude is gepleegd.

Ik hoor het graag.

love for animals
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:07

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door love for animals »

Famed is een factureringskantoor voor tandartsen etc. en Bosveld is een deurwaarderskantoor maar ze horen bij elkaar laat ik het zo maar zeggen.
Alles wat niet of erg veel te laat is betaald gaat meteen naar Bosveld.
Het is alleen maar aan te vechten als het echt is aan te tonen dat men in z'n gelijk staat.

geitenbreier
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2009 20:50

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door geitenbreier »

Ik kreeg een factuur, gedateerd op 28-6-2010 van Famed betreffende een behandeling welke onze tandarts op 5 maart 2010 bij mijn dochter heeft verricht en omstreeks 17-05-2010 door Univé zorg rechtstreeks aan de behandelaar is vergoed.
Het verbaast mij dan ook zeer dat ik 7 weken na de betaling nogmaals een factuur krijg.
De behandeldatum volgens de factuur is 21 juni 2010.
Op deze datum is mijn dochter niet ter behandeling bij de praktijk geweest.
Ik heb reeds 3 maal contact met Famed gezocht, maar elke reactie bleef uit.
Ook de tandarts reageert niet.
Ook een verzoek aan Famed om een reactie zodat ik tijdig juridische hulp kan inschakelen om deze malafide praktijken aan de orde te stellen blijft onbeantwoord.
Het lijkt mij dat Famed of de tandarts van 2 walletjes wil eten en 1 behandeling, 2 keer wil ontvangen.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Famed heeft de facturering aangepast.
de rekening van de tandarts wordt ingediend bij de verzekeraar, de verzekerde vergoeding wordt in mindering gebracht op het factuurbedrag. De eigen bijdrage in de tandartskosten wordt uiteindelijk door Famed gefactureerd.
Dit moet wel zo gespecificeerd te zien zijn op de factuur.

Over de behandeldatum kan ik uiteraard geen uitleg geven.

geitenbreier
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2009 20:50

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door geitenbreier »

Guusje61,

Het door Famed gefactureerde bedrag is tot op de cent gelijk aan de reeds 7 weken geleden betaalde bedrag door Univé.
Ook de omschrijving van de behandelingen is exact gelijk.
Alleen de datum van de behandeling klopt niet.
Ook is mijn postcode en achternaam verkeerd gespeld.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door Guusje61 »

dan gaat het er op lijken dat er twee patienten door elkaar zijn gehaald.
telefonisch contact hierover met Famed is niet raadzaam, doe zoveel mogelijk schriftelijk of per email.

geitenbreier
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2009 20:50

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door geitenbreier »

Guusje61,

Mijn naam is verkeerd gespeld, de uitspraak zoals op de factuur is hetzelfde als mijn uitspraak, adres klopt, woonplaats klopt, postcode 3 cijfers goed, 1 cijfer en 2 letters verkeerd.
Ik vermoed dat de administratie van mijn tandarts een zootje is.
Hij heeft ooit geprobeerd om een rekening voor een ander op mijn naam bij Univé te incasseren, die trapte erin. Ook toen ik aangaf dat Univé getild was interesseerde het Univé niets.
Ik heb Famed om een reactie gevraagd om mij voor te bereidden op gerechtelijk stappen, geen reactie gehad. Ik heb gelukkig een rechtsbijstand verzekering, komt nu goed van pas.

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door Anne Nas »

heb gelukkig een rechtsbijstand verzekering, komt nu goed van pas.
Die juristen die daar werken zijn geitenbreiers zijn vaak studentjes en ze mogen bijna niets van hun broodheren :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind het onrespectvol om de naam verkeert te spellen. De naam van iemand is zo als deze is en moet dan ook zo gespeld worden.

geitenbreier
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2009 20:50

Re: Bosveld Incasso informatie

Ongelezen bericht door geitenbreier »

Anne Nas,
Dat weet ik, DAS rechtsbijstand zou ooit bijna een fatale datum laten verstrijken.
Toen heb ik DAS maar een zeer scherpe brief gestuurd met de titel "Ik ben het zat" in Arial Black 16 punten. Toen kreeg ik een plaatselijk advocaat toegewezen.
Maar om nou te zeggen dat die zo geweldig was.
Je moet zelf goed onderlegd zijn en er bovenop zitten en continu het overzicht behouden.

Gesloten