LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bouwhuis en Smit

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Chantal86

Bouwhuis en Smit

Ongelezen bericht door Chantal86 »

Geachte Tros radar,

Een paar jaar geleden is er loon beslag gelegd door Bouwhuis en Smit. De openstaande vorderingen zijn toen destijds dmv loon beslag betaald.

Vandaag kreeg ik opeens weer een brief binnen van loonbeslag van een schrikbarend bedrag van € 562,00 dit bedrag was aanzienlijk minder, echter heb ik nooit post van hun gehad. En hun beweren van wel.
Ook is dit bedrag inmiddels al 2x betaald. En hun blijven voet bij stuk houden van niet. Ik heb de bewijzen alles, en hun zeggen dat brieven en salaris specificatie's niet gelden als bewijs en dat ik gewoon weg dood leuk NOG een keer moet betalen.

De dame in kwestie die ik aan de lijn had was niet bepaald vriendelijk, en eigenlijk grof weg asociaal. Niet netjes en het maakte niet uit wat ik zei, maar ik moest gewoon even betalen.

Ik heb me werkgever op de hoogte gesteld van deze praktijken en der wordt dan ook geen loon beslag gelegd. Omdat het al diverse keren dus betaald is.

Ik weet niet meer wat ik moet doen behalve aangifte tegen dit bedrijf.

Wie heeft er nog tips en of kent mensen die dus hetzelfde had met dit bedrijf.

Ik heb wel een ander forum gevonden over hetzelfde incasso bureau en hun praktijken

http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridi ... 01-50.html

groetjes

Chantal

crazyme

Re: Bouwhuis en Smit

Ongelezen bericht door crazyme »

Er zijn incassobureaus en deurwaarderskantoren welke ontvangen bedragen niet (geheel) doorstorten naar de crediteur.

Het is verstandig om een gedetailleerd overzicht te maken van alle betalingen en vorderingen om aan te tonen dat u voldoende hebt betaald.

Stuur dat overzicht ook naar de crediteur en probeer zoveel mogelijk met de crediteur in gesprek te komen over mogelijk verdwenen bedragen.

Het juridisch loket kan u daarbij helpen.
Laatst gewijzigd door crazyme op 04 apr 2014 04:19, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73

Re: Bouwhuis en Smit

Ongelezen bericht door puma73 »

Het bedoelde bureau is geen incassobureau, maar een deurwaarderskantoor. Een incassobureau kan namelijk geen loonbeslag leggen, een deurwaarder wel.

U kunt altijd een klacht indienen tegen een deurwaarder,

http://www.kbvg.nl/1191/ik-heb-een-vord ... edure.html

Gesloten