LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cannock Chase, Druten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door Athoz »

Cannock Chase Public (CCP)...

Wat is dit dan voor club? Ze blijven stug proberen geld te vorderen waar ze geen recht op hebben..

Lang verhaal in het kort, ondanks dat ze weten dat er geen vordering meer bestaat blijven ze proberen geld te innen. Ze claimen nu een bedrag van € 125,- en beslaglegging zonder te omschrijven waar dit opgebaseerd is. Blijkt het om 6 euro extra kosten te gaan die geannuleerd zijn omdat het hier om een fout van de eiser ging. Dit is schriftelijk bevestigd.

CCP is hiervan op de hoogte, maar toch proberen ze dit nu te claimen d.m.v. beslaglegging.

Nu is mijn vraag eigenlijk: Moet een beslaglegging aangevraagd worden bij een rechter (het betreft hier een parkeerbon)? Zoja krijg ik bericht hiervan voordat ze beslag willen leggen? Kan ik hiertegen in beroep gaan, omdat er schriftelijk bevestigd is dat deze kosten waar ze beslag op willen leggen niet meer bestaan c.q. geannuleerd zijn?

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Een parkeerbon als in naheffingsaanslag parkeerbelasting? Dan hoeft Cannock Chase niet naar de rechter toe. Het gaat om een belastingaanslag, de medewerker van CC is aangewezen als belastingdeurwaarder, door het betekenen van het dwangbevel hebben ze nu een titel om buiten de rechter om beslag te leggen.

Als de naheffingsaanslag is vernietigd inclusief de kosten, is er geen reden meer om in te vorderen. Als je bij CC geen reactie krijgt, moet je met de gemeente contact opnemen.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door Athoz »

Aah ok, vond het al een vreemde gang van zaken, maar dat verklaard het dan wel..

De vordering op zich is wel terecht, beetje onoverzichtelijk waar ik m'n auto toen wegzette, maar ja, jammer dan. De extra kosten van 6 euro zijn onterecht en zijn ook schriftelijk bevestigd als geannuleerd.

Zal morgen wel weer bellen met de gemeente -.-

Bedankt!

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Voorheen inde het CJIB de parkeerboetes, tegenwoordig doet Cannock Chase Public dat.
De 6 euro zijn administratiekosten die ze berekenen, die moet je in de regel gewoon betalen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door tennis »

Ook bij de CJIB moet je de € 6,00 administratiekosten betalen!

Jeromeke Deltour
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13

Re: Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door Jeromeke Deltour »

Wat mij opvalt is dat Athoz in meerdere topics gewag maakt van zijn vele schulden maar wel lekker auto rijdt.

Als je dik in de schulden zit kun je het beste de heilige koe de deur uit doen. Scheelt brandstof, onderhoud, belasting, verzekering en boetes.

Pak de fiets, dat kost niets....

valbels
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 feb 2010 10:30

Re: Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door valbels »

Ook wij hebben een boete gekregen in Waalwijk en betaald, alleen die 6 euro kosten niet. Krijgen nu aanslag en dwangbevel van 6 + 37 euro kosten. 43 euro.
Ik weiger deze geldkloppers te betalen. Hebmail gestuurd aan [email protected] (Cannock Chase Druten)

Heb wel de 6 € overgemaakt. Nu afwachten wat ze gaan doen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door tennis »

valbels schreef:Ook wij hebben een boete gekregen in Waalwijk en betaald, alleen die 6 euro kosten niet. Krijgen nu aanslag en dwangbevel van 6 + 37 euro kosten. 43 euro.
Ik weiger deze geldkloppers te betalen. Hebmail gestuurd aan [email protected] (Cannock Chase Druten)

Heb wel de 6 € overgemaakt. Nu afwachten wat ze gaan doen.

De 6 euro, had je meteen moeten betalen, dan had je nu geen dwangbevel gekregen.
Waarom eerst niet, en nu wel?
Beetje onzinnig!

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

valbels schreef:Ook wij hebben een boete gekregen in Waalwijk en betaald, alleen die 6 euro kosten niet. Krijgen nu aanslag en dwangbevel van 6 + 37 euro kosten. 43 euro.
Ik weiger deze geldkloppers te betalen. Hebmail gestuurd aan [email protected] (Cannock Chase Druten)

Heb wel de 6 € overgemaakt. Nu afwachten wat ze gaan doen.
Arcadis heeft echt helemaal niets met Cannock Chase te maken. Ik zou liever even op de eigen site van Cannock Chase kijken.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Cannock Chase, Druten

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Heb wel de 6 € overgemaakt. Nu afwachten wat ze gaan doen.
Beslag leggen op je loon of uitkering. De kosten hiervan komen ook weer voor jou rekening.

Gesloten