LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CMIB - the machine rules!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
eva2009

CMIB - the machine rules!

Ongelezen bericht door eva2009 »

Ik wil graag met jullie mijn ervaring over CMIB delen.

Ik heb een tijdje lang geprobeerd redelijke gesprekken voeren en afspraken maken met CMIB namens een gezin uit buitenland, die helaas de taal nog niet voldoende spreken.
Tot mijn verbazing moest ik concluderen dat de geestelijke vermogen van de helpdesk van CMIB evenaart de helpdesk van Ziggo! Daarmee, denkt ik, heb ik direct de toon gezet. Mijn excuus, meestaal ben ik niet zo grof en respectloos. De emotie neemt op dit moment overhand!

Er was/is een betalingsachterstand bij CMIB ontstaan door omstandigheden buiten de macht van het gezin. Ik heb de situatie aan CMIB uitgelegd en ik kreeg 30 dagen uitstel. Ik heb toen al aangegeven dat ik moest op verzoek van de verzekering de procedure voor declaratie opnieuw starten en het zal wegens de vakantieperiode naar verwachting iets langer duren dan 30 dagen.

Het was niet mogelijk volgens de behandelaar om in het systeem meer dan 30 dagen verlenging te geven. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik ben bereid (met toestemming van het gezin) de extra administratiekosten en rente betalen wegens de autorisatiewerkzaamheden, die verricht moeten worden om een langere termijn, dan 30 dagen in te mogen stellen. Het antwoord was NEE.

Jullie ruiken het al, gisteren was de laatste dag van de verlengingstermijn. De verzekeringsmaatschappij heeft mij verzekerd dat vandaag de geld overgemaakt zal worden.

Ik belde CMIB op om te melden, dat de geld is onderweg en vandaag wordt nog overgemaakt. Ik kreeg te horen dat het te laat was en de zaak wordt vandaag aan de deurwaarder overgedragen. Ik heb haar gevraagd om de proces met een dag te vertragen, maar daartoe was zij niet bereid. Zij heeft mij haarfijntjes uitgelegd, dat ze werkt niet met mensen, maar met factuurnummers en systemen, die zelfstandig, zonder interventie gaan over mensen en omstandigheden beslissing nemen. Zij was niet bereid om mij met iemand anders in contact brengen, die eventueel "handmatig" in het systeem een "vinkje" uit kunt zetten.

Er is van onze kant uiterst bereidheid, medewerking getoond, wij informeren CMIB over de voortgang, wij zijn bereid om rente betalen, maar helaas het ICT systeem van CMIB begrijpt niets van mensen, omstandigheden, emoties, bereidwilligheid en menselijkheid. The machine rules!

Romers

Re: CMIB - the machine rules!

Ongelezen bericht door Romers »

Of het vandaag aan een deurwaarder wordt overgedragen is nog maar zeer de vraag. Dat beslist niet het incassobureau, maar de opdrachtgever. Die krijgt vandaag te horen dat er een betalingstermijn is verstreken, maar wanneer gaat hij iets met die informatie doen? Als die zo ruim in de tijd zat om daar onmiddellijk op in te springen, waarom had hij dan niet zelf de incassowerkzaamheden opgepakt?

Heeft u al overwogen om contact met deze opdrachtgever op te nemen om hem de zaak uit te leggen? Als u dit onmiddellijk doet, desnoods per aangetekende brief met aankomstgarantie morgenochtend waarin u het allemaal uitlegt en mededeelt dat de kosten vandaag worden betaald, dan wordt het heel erg risicovol om bijvoorbeeld maandag nog een gerechtelijk traject te starten terwijl het al aantoonbaar bekend was dat het verschuldigde bedrag vandaag werd betaald. Bij het toewijzen van de gerechtelijke kosten zal de rechter namelijk gevolgtrekking geven aan het feit dat NA de betaling nog een zaak werd opgestart om betaling af te dwingen. Maar aangetekend versturen is dan wel een vereiste omdat later moet kunnen worden aangetoond dat er vandaag al bekendheid was over de betaling.

Bewust zeg ik vandaag, want als u vooraf telefoneert met opdrachtgever en incassobureau, en u stuurt daarna een aangetekende brief waarin u op die telefoontjes terug komt, dan ontvangen ze weliswaar die brief pas morgen, maar ligt daarin wel vast dat er vandaag al telefonisch contact over is geweest. Daarmee ontneemt u hen de mogelijkheid om zich t.z.t. op onwetendheid te beroepen...

Gesloten