LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De exorbitante kosten van Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Myradas

De exorbitante kosten van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Myradas »

Vorige week kreeg ik een incasso van intrum Justitia voor een bedrag van 116 euro. Het bedrag bestond uit een vordering van (schrik niet) 1 euro en 9 cent, de rest zijn kosten van meer dan 100% (hetgeen niet redelijk en billijk is). Deze kosten worden slechts gedeeltelijk gespecificeerd. De opdrachtgever zou een een bedrijf uit Berlijn zijn, waar ik nog nooit van gehoord en zaken mee heb gedaan. Nu hoop ik dat de zaak voor de kantonrechter komt, maar ik vind het jammer dat er in dit land slechts sprake is van één richting verkeer. Zo mogen incassobureaus exorbitante bedragen in rekening brengen, terwijl het civielrechtelijk niet mogelijk is om je kosten te verhalen bij de opdrachtgever en het incassoburau als zij door de rechter in het ongelijk worden gesteld. Ik zou eigenlijk best op mijn beurt Intrum Justitia (voor nalatigheid om degelijk onderzoek te doen)en de opdrachtgever voor de gemaakte adminstratieve en juridische kosten aansprakelijk willen stellen met daarboven ook een heffing van de kosten van meer dan 100% (niet of slechts gedeeltelijk gespecificeerd, want dat doet intrum justitia ook niet) b.v. voor immatriële kosten ed. Ik bedoel maar, ze bezorgen je toch de nodige stress.

Myradas

Re: De exorbitante kosten van Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Myradas »

Ik heb een foutje gemaakt: het moet bijna 100 keer zo veel zijn i.p.v. 100%

saskia van gulijk

Ongelezen bericht door saskia van gulijk »

Ik kreeg van incassoburo Mastigt en Partners een schrijven dat ik binnen 5 dagen na ontvangst een bedrag van 1111,65 moest gaan betalen i.v.m. achterstand. Nu was de schuld 662,60, waarvan ik al in totaal 290,00 euro betaald heb. De kosten op het totale bedrag van 662,60 bedragen 449,05

Ik heb al 290,00 betaald en het restant van de schuld 372,60 is nu ook overgemaakt.
De kosten nog niet daar ik een specificatie aangevraagd heb, wat deze kosten betreft.

Maar nu mijn vraag, zijn deze kosten in verhouding niet veel te hoog en
wat zouden de eventuele kosten mogen zijn.

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

dat is bekend dat i.j. duur is. het koste mij ver over de 700 euro om van energie direkt af te komen! :evil:

antoinetteb42

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Energiedirect moeten ze opdoeken, brengen alleen maar ellende, i.p.v.
goedkopere stroom.

Gesloten