LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
thieskuh
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2011 18:30

Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door thieskuh »

Beste lezer,

Ik heb een probleem met een deurwaarder.
Voorval:
Ik ben in juli 2010 geflitst geweest met 5 km/u te hard. Nu heb ik de eerste acceptgiro niet betaald. dus een verhoging. De verhoging is betaald op 15 november maar bleek achteraf te laat betaald te zijn. Nu heeft het CJIB geen medelijden met de zaak en sturen me op 20 november een nieuwe acceptgiro van € 9,00.

Ik dacht echter dat als men heeft betaald dat de zaak dan is afgedaan en dossier gesloten. Ik was bezig met een verhuizing in de tijd dat het CJIB mij een derde acceptgiro toezond. En zo rond de 20ste van nov woonde ik fysiek niet meer op mijn oude adres (kruisende post?) op 20 december ingeschreven bij de nieuwe gemeente en geen weet van de brief.

12 april 2011 krijg ik ineens een brief van Janssen & Janssen incasso/deurzwaaiers een brief met aangehecht een dwangbevel van een maand eerder (17 maart) en een totaal som van €155,01 ik snapte hier niets van! toch maar de €9,00 euro over gemaakt op het rek# van CJIB. volgende dag contact opgenomen met de deurwaarder waarom ik een brief met aangehechte kopie van een dwangbevelkreeg. De medewerkster van het incasso bureau kon mij uitleggen dat er zelfs een vonnis was en het dus om een betekende vonnis gaat... Ik snapte hier niets van en meldde de dame dat ik het dwangbevel nooit ontvangen heb laat staan de rest van hun brieven. Jah dat is dan pech.. u zult gewoon moeten betalen.

Maar naar wat speurwerk en navraag werk gedaan te hebben bleek dat de deurwaarder mij brieven aan het sturen was naar ex werkgevers (waar ik al 1,5 jaar niet meer werk) en naar een adres waar ik me 2 jaar geleden heb uitgeschreven. nu maak ik dus op dat de deurwaarder grove fouten heeft gemaakt en mij nooit inzage heeft gegeven van deze documenten.

Dit meld ik ze en vertel o.a dat als men een brief verstuur (dus ook dwangbevel) de verantwoording bij de verzender ligt. dit staat gewoon in het wetboek.
Dus ik kon nooit weten dat dit speelde en dus kan mij ook niets verweten worden
Dus door de deurwaarder z'n fouten wordt ik op onnodig onkosten gejaagd.

Ook al meld ik dit ze en dat ze moeten helaas verkeerd gehandeld hebben.
Met andere woorden das ff pech hebben.. voor niets gewerkt.
Maar ze blijven me stalken en leggen deadlines neer van betalen.
Wat ik ook zeg en wat ik ook doe ze willen niet luisteren en proberen me alleen maar bang te maken. ieder mail contact leg ik de feiten neer en zelf komen ze met niets niets en niets.. alleen maar "ga ik niet op in.... betalen"

Weet iemand hoe ik de deurwaarder hiermee kan laten stoppen.

Ik hoor het graag,

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Deurwaarder bellen en vragen of zij de zaak willen "bevriezen"
met de kanttekening erbij dat je ten alle tijde bereid bent om te betalen.
Vervolgens ga je de partijen aangetekende brieven sturen met jou bevindingen, als jij kunt aantonen dat zij verkeerd gehandeld hebben,(liefst alles zwart op wit) dan zullen ze terug moeten komen op hun besluit..
Het allerbelangrijkste is dat je vanaf nu alles op papier zet als bewijs.......

Zo is volgens mij de volgorde, het maakt je sterk als je vindt dat je onrechtvaardig bent behandeld.

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Wij hebben ook cjib dwangbevelen in behandeling. De eerste actie die wij doen in die zaken is het dwangbevel langsbrengen. Als u ergens ingeschreven staat, er echter niet woont, maar er doet ook niemand open ten tijde van het dw bezoek, dan is het voor de deurwaarder niet bekend dat u er niet woont.

Vanaf het dwangbevel en de betekening daarbij, komen de volgende kosten :
- explootkosten, € 73,45 ex btw
- invorderingskosten (afhankelijk van het dwangbevel, maar ongeveer € 55)

Dat de hoofdsom, dus het te vorderen bedrag, nog maar € 9,00 is, daar kan de deurwaarder ook niets aan doen. Hij heeft het dwangbevel te betekenen en indien niet betaald wordt het ten uitvoer te leggen. De kosten die daarmee gepaard gaan zijn wettelijk geregeld danwel in het dwangbevel opgenomen.

Het dwangbevel is overigens een executoriale titel welke dezelfde kracht heeft als een vonnis. Deze kan door een dw worden tenuitvoer gelegd. Verzet is bij deze dwangbevelen alleen mogelijk tegen de executie handelingen van de dw.

Tip: zsm betalen, en voortaan voordat de dw langskomt het cjib bellen of er nog iets open staat..

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door renegade66 »

Wij hebben ook cjib dwangbevelen in behandeling. De eerste actie die wij doen in die zaken is het dwangbevel langsbrengen. Als u ergens ingeschreven staat, er echter niet woont, maar er doet ook niemand open ten tijde van het dw bezoek, dan is het voor de deurwaarder niet bekend dat u er niet woont.

Vanaf het dwangbevel en de betekening daarbij, komen de volgende kosten :
- explootkosten, € 73,45 ex btw
- invorderingskosten (afhankelijk van het dwangbevel, maar ongeveer € 55)

Dat de hoofdsom, dus het te vorderen bedrag, nog maar € 9,00 is, daar kan de deurwaarder ook niets aan doen. Hij heeft het dwangbevel te betekenen en indien niet betaald wordt het ten uitvoer te leggen. De kosten die daarmee gepaard gaan zijn wettelijk geregeld danwel in het dwangbevel opgenomen.

Het dwangbevel is overigens een executoriale titel welke dezelfde kracht heeft als een vonnis. Deze kan door een dw worden tenuitvoer gelegd. Verzet is bij deze dwangbevelen alleen mogelijk tegen de executie handelingen van de dw.

Tip: zsm betalen, en voortaan voordat de dw langskomt het cjib bellen of er nog iets open staat..
beetje niet goed gelezen tk deurwaarder????

ts geeft toch duidelijk aan dat die deurwaarder naar ex-werkgevers en hele oude adressen toegaat. waar ts al lang niet meer ingeschreven stond.

die deurwaarder heeft gewoon zijn werk niet (goed) gedaan.
TS hoeft dus helemaal niet te betalen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ook al meld ik dit ze en dat ze moeten helaas verkeerd gehandeld hebben.
Met andere woorden das ff pech hebben.. voor niets gewerkt.
Maar ze blijven me stalken en leggen deadlines neer van betalen.
Wat ik ook zeg en wat ik ook doe ze willen niet luisteren en proberen me alleen maar bang te maken. ieder mail contact leg ik de feiten neer en zelf komen ze met niets niets en niets.. alleen maar "ga ik niet op in.... betalen"

Weet iemand hoe ik de deurwaarder hiermee kan laten stoppen.
Ik ben niet zo zeker dat het dwangbevel nietig is.

Er is immers een vonnis waarin je veroordeeld bent tot het betalen van deze boete. Deze vonnissen blijven 20 jaar geldig, en het lijkt me toch echt dat je allereerst in verzet dient te komen tegen dit vonnis.

Als dit vonnis wel blijft bestaan is het dwangbevel niet nietig, en aangezien je gevonden bent kan je hiermee , nu op het goede adres, tot betaling worden gedwongen

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door renegade66 »

waarom zou TS al die kosten van betekening en invorderingskosten moeten betalen als die deurwaarder alles naar verkeerde adressen e.d heeft gestuurt?

TS geeft toch duidelijk aan (en ik neem aan dat hij bewijzen heeft) dat hij daar al ruim 2 jaar uitgeschreven was.
dan heeft janssen gewoon zijn werk niet naar behoren gedaan en kan hij zelf voor zijn eigen kosten opdraaien.
dit weet hij waarschijnlijk ook wel anders was er al wel beslag gelegd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De medewerkster van het incasso bureau kon mij uitleggen dat er zelfs een vonnis was en het dus om een betekende vonnis gaat
klopt.

Als er geen vonnis blijtk te zijn, is het anders.

Maar pas op het CJIB mag beslag laten leggen zonder een gerechtelijk vonnis.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Enige vorm van coulance is er tegenwoordig niet meer bij want ja het is wettelijk zo geregeld.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een doktersrekening die ik kreeg na 4 jaar ik moest de rekening gewoon betalen heb dit ook netjes gedaan maar ik heb toen wel voor elkaar gekregen dat ik de kosten die de deurwaarder in rekening bracht niet hoefde te betalen juist omdat het dus mis is gegaan met adresgegevens.
Maar een doktersrekening is geen cjib natuurlijk, cjib trekt je helemaal leeg tot de laatste cent hoe onterecht de situatie soms ook is of wat voor onverwachte problemen dit ook geeft.

Je "nieuwe" adresgegevens zijn bekend zodra je naar het gemeentehuis gaat waar je gaat wonen en je laat inschrijven, binnen een week vanaf de inschrijfdag is het traceerbaar,dus het zou juist voor het centraal justitieel incasso bureau niet moeilijk moeten zijn om de juiste adresgegevens op te vragen en door te geven..helaas kunnen ze wel de rekening met jou onjuiste adresgegevens uit handen geven...zonder dat te controleren op juistheid..

Zowel het cjib als de deurwaarder zijn in deze in gebreke gebeleven.

Daar kan jij je winst halen....

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

thieskuh schreef:
12 april 2011 krijg ik ineens een brief van Janssen & Janssen incasso/deurzwaaiers een brief met aangehecht een dwangbevel van een maand eerder (17 maart) en een totaal som van €155,01 ik snapte hier niets van!
Is dat niet gewoon het exploot geweest? Dus de eerste actie van de deurwaarder bij een cjib vordering? En dus op het juiste adres betekend, want hij heeft hem immers ontvangen..
Je krijgt overigens altijd een kopie van het dwangbevel, of wel een afschrift..

Dan nog het verhaal over de werkgever. De deurwaarder heeft waarschijnlijk geinformeerd bij het UWV (via electronische wijze). Daar komen de gegevens uit die bij het UWV bekend zijn. Als de werkgever de werknemer niet heeft afgemeld, wat maar al te vaak voor komt, dan zal de deurwaarder een brief sturen aan die werkgever. Die vervolgens op zijn beurt meldt dat betrokkene er niet meer werkt. De deurwaarder heeft dus te maken met oude gegevens, wat dat betreft faalt dit systeem dus wel een beetje. Al is het de ex werkgever die de werknemer moet afmelden.

Overigens kan de deurwaarder alleen informeren na het betekenen van het dwangbevel.

Het verhaal dat er door de deurwaarder eerder brieven zijn verstuurd dan na die van 12 april, dat snap ik niet geheel. Kan ts dat nog wat nader toelichten? zijn dat aanmaningen geweest? Zoals gezegd is de opdracht van het cjib alleerst het betekenen van het dwangbevel..

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

thieskuh schreef:Weet iemand hoe ik de deurwaarder hiermee kan laten stoppen.
Verzet instellen tegen het dwangbevel. Als het goed is, staat onderaan (of achterop) het dwangbevel hoe dat moet, en binnen welke termijn.

Dat is de enige manier om de deurwaarder te stoppen.

thieskuh
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2011 18:30

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door thieskuh »

s dat niet gewoon het exploot geweest? Dus de eerste actie van de deurwaarder bij een cjib vordering? En dus op het juiste adres betekend, want hij heeft hem immers ontvangen..
Je krijgt overigens altijd een kopie van het dwangbevel, of wel een afschrift..
Nee ik heb werkelijk niets ontvangen gehad. alle meldingen gingen naar het adres waar ik me 2 jaar geleden heb uitgeschreven of ex werkgever. En binnen die termijnen kon ik dus niet reageren. Het originele dwangbevel ging 17/maart/2011 naar het adres waar ik 2 jaar geleden ben uitgeschreven. omdat ik niet heb gereageerd is het alsnog betekend. En een maand later kijkt Janssen & Janssen in het bevolkingsregister en ziet dat ik vanaf december 2010 ingeschreven sta op mijn huidige adres. Dus heeft Janssen & Janssen mij een brief gestuurd met daarin een kopie van het dwangbevel met de melding betekend. En inderdaad! hier staan o.a. exploot kosten op vermeld. Dit was de eerste keer dat ik in aanraking kwam met het dwangbevel. Dit was dus een kopie van het origineel. Nu ben ik dus gaan opzoeken of dit wel rechtsgeldig is.
Dit omdat mij alle mogelijkheden zijn ontnomen om bezwaar aan te tekenen binnen een bepaalde tijd.

Ik heb de contactpersoon van Janssen & Janssen verwezen naar een regel in het wetboek. Hierin staat dat de verzender van post (ook een dwangbevel) verantwoordelijk gehouden dient te worden als deze verkeerd geardesseerd/gepost is. Maar hij geeft niet thuis en reageert alleen met wij werken binnen de rechtelijk kaders.

Nu melden ze mij dat ik dit kan oplossen door naar de kantonrechter te stappen.
maar dit kost me griffiekosten (150 euro).
Zelf doen ze het niet en vallen me ten onrechte lastig.

thieskuh
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2011 18:30

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door thieskuh »

Het verhaal dat er door de deurwaarder eerder brieven zijn verstuurd dan na die van 12 april, dat snap ik niet geheel. Kan ts dat nog wat nader toelichten? zijn dat aanmaningen geweest? Zoals gezegd is de opdracht van het cjib alleerst het betekenen van het dwangbevel..
Op 12-april heb ik een brief van Janssen & Janssen ontvangen op mijn huidige adres. In deze brief staat o.a. vermeld incassokosten explootkosten openstaand bedrag van schuldeiser. Een optelsom van alles dat 155,01 maakt. Aangehecht een kopie van het dwangbevel dat verstuurd is naar mijn oude adres waar ik 2 jaar geleden uitgeschreven ben. De verzender van dit dwangbevel is Janssen & Janssen. en het origineel dateert van 17/maart/2011 (1 maand eerder verzonden dus!) Inmiddels is de tijd versteken om in verzet te gaan en daarom alsnog betekend.
Na mijn menig onrechtvaardig. Door het versturen naar een compleet ander adres is mij dus inzage ontnomen en in verzet gaan is mij ontnomen. Mijn conclusie... De deurwaarder is in gebreke en dus schuld hieraan.

Ik hoop je vraag hiermee voldoende te hebben toegelicht

thieskuh
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2011 18:30

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door thieskuh »

Een stukje uit de communicatie via de mail:
Misschien dat dit wat dingen duidelijk maakt.

De Wet Bescherming Persoonsgegevens voorziet in een Recht op inzage.
Deze heeft u mij geweigerd door niet in te zijn gegaan op mijn verzoek in een eerdere mail. <commetaar Janssen><Klopt niet> (ik heb gevraagd op inzage door middels van een afspraak te maken en kopieën te mogen ontvangen)

Aan de hand van deze wet dien ik bij deze een verzoek in, in het kader van het recht op inzage, en verwacht minimaal de navolgende vragen beantwoord te zien:
1) Welke gegevens heeft u over mij verzameld? <commetaar Janssen>< bepaalde gevens zijn verstrekt door CJIB ter betekening van de titels en de executie ervan (alhier zijn oa bekend naam/adres/woonplaats/geb.datum/a-nr/bsn-nr/mogelijk 06-nr en e-mail en werkgever verkregen via het UWV) Voor bv een loonbeslag wordt tevens een bevolkingsuittreksel opgevraagd.>

2) Wat is het doel van die gegevensverzameling? <commetaar Janssen><zie 1>

3) Waar komen die gegevens vandaan? <commetaar Janssen><zie 1>

4) Welke gegevens heeft u nu nog in uw dossiers opgeslagen? <commetaar Janssen><zie 1>

5) Op welke data heeft u gegevens van mij overgedragen aan derden? Welke organisaties betrof dat? Welke gegevens betrof dat? Met welk doel heeft u die gegevens gedeeld?
<commetaar Janssen><nfoverzoek naar mogelijke werkgever per 15-4-2011 ivm loonbeslagvoorbereiding>

6) Waarom zijn mij documenten achtergehouden die ik diende te ontvangen. <commetaar Janssen><klopt niet> (klopt wel! ze sturen de post naar verkeerde adressen)

7) Indien u vraag 6 antwoord met "verzonden" acht ik hier bewijs te mogen ontvangen. <commetaar Janssen><nvt> (lijk mij wel van toepassing)

8) Hoe kan het zo zijn dat u spreek vanuit een vonnis zonder mij eerst te benaderen als incasso. een betekende titel heeft de werking/strekking van een vonnis

9) Welke documenten zijn er "verstuurd" <commetaar Janssen><tussen 17 maart en 12 april jl. 18 maart een aanmaning voor het CJIB naar Koningstraat 3
1941 BA Beverwijk (dit was uit coulance maar in feite had het dwangbevel ook meteen betekend kunnen worden) Later bleek dat u verhuisd was en is het dwangbevel alsnog betekend. 15 april 2011 is een brief naar uw mogelijke werkgever verstuurd =>Werkgever XX>
(Alle contact mogelijkheden zijn verstuurd naar oude adressen/werkgevers dit vind ik slordig werk van ze. dat is toch onmogelijk ik woon allang niet meer op de koningstraat 3 en ben alweer 1,5 niet meer werkzaam bij de werkgever XX)

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Zorg vooral dat je bewijsstukken zwart op wit krijgt met jou bevindingen.
Wettelijke regels behoren juist goed uitgevoerd te worden door deurwaarders...
Stuur een aangetekende brief dat je hun aansprakelijk stelt voor de geleden schade die is ontstaan door toedoen "lees nalatigheid" van de deurwaarder.

Ik heb mezelf aangeleerd als je in je recht staat niet betalen en tegengas geven, het nadeel in deze is dat jij moet gaan aantonen of je in je recht staat of niet....maar dat is naar mijn idee toch zo klaar als een klontje...

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Inmiddels is de tijd versteken om in verzet te gaan en daarom alsnog betekend.
Nee je kunt in verzet komen binnen 4 weken nadat je kennis hebt genomen van het vonnis. De teller gaat pas lopen op het moment dat je weet dat er een gerechtelijk vonnis is.

Enfin, ik denk dat je moet stoppen om de deurwaarder lastig te vallen met deze onzinnige vragen. Hier schiet je niks mee op.


Als je spijkers met koppen wilt slaan, dien je eerst via de rechtbank (of deurwaarder) een kopie van het vonnis te krijgen.
Vervolgens bekijk je of het wel zinvol is om in verzet te komen.
Zo niet dan betaal je gewoon.

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Er is geen vonnis er is een dwangbevel. De verzetprocedure hierop ligt heel anders dan bij een kantonprocedure.

Dat de datum van het dwangbevel een maand eerder ligt is niet zo gek, dat is namelijk de datum van het Uitvaardigen van het dwangbevel. ofwel de datum waarop het CJIB/ de ovj, hem heeft uitgeprint. Het kan natuurlijk zijn dat daar een oud adres op staat. De deurwaarder, moet dan, het gba checken alvorens hij het , een maand geleden uitgeprinten, dwangbevel betekent.

Oh en dan nog wat, het CJIB verzend geen dwangbevelen, die verzend alleen aanmaningen. De eerste keer dat een dwangbevel jouw kant op komt is het moment van betekenen door de deurwaarder. Anders zou dit toch ook nutteloos zijn? Dus dat er een verkeerd adres op staat, tja dat kan.

Nog iets:
Quote;
Inmiddels is de tijd versteken om in verzet te gaan en daarom alsnog betekend.
Na mijn menig onrechtvaardig. Door het versturen naar een compleet ander adres is mij dus inzage ontnomen en in verzet gaan is mij ontnomen. Mijn conclusie... De deurwaarder is in gebreke en dus schuld hieraan.


Ik citeer van een dwangbevel (de achterkant) wat ik hier voor mijn neus heb:

1. Dien uw verzetschrift in binnen twee weken nadat de deurwaarder het dwangbevel heeft betekend. Heeft de deurwaarder beslag gelegd binnen deze twee weken, dien dan het verzetschrift in binnen zeven dagen na de dag van inbeslagneming.
2. etc

Dus na 12 april heb jij nog twee weken de tijd voor verzet.. vandaag de laatste dag dus.

thieskuh
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2011 18:30

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door thieskuh »

Oh en dan nog wat, het CJIB verzend geen dwangbevelen, die verzend alleen aanmaningen. De eerste keer dat een dwangbevel jouw kant op komt is het moment van betekenen door de deurwaarder. Anders zou dit toch ook nutteloos zijn? Dus dat er een verkeerd adres op staat, tja dat kan.
Het klopt dat het CJIB het dwangbevel niet heeft gestuurd. dit is door de deurwaarder gebeurt. Maar dat dwangbevel is naar een adres gestuurd naar een adres waar ik 2 jaar niet meer woon.. en ik heb dus geen tijd gehad om in verzet te gaan hierin en volgens de wet blijkt het dus te zijn dat de verantwoording bij de verzender ligt en dus verantwoordelijk gehouden kan worden voor zijn/haar daden.
Dit geldt ook mocht het om een dwangbevel gaan. dan lijkt het me als je klappen uitdeelt ook moet kunnen incasseren en dat doen ze niet.. een beetje het brave jongetje van de klas uithangen.

thieskuh
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2011 18:30

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door thieskuh »

Volgens het juridisch loket maak ik een goede kans als ik dit voor draag aan de kamer van gerechtigd deurwaarders.

toen ik meneer . P. de Laat hiermee confronteerde bood hij me een lager begrag aan! Moet ik hierop ingaan? of is dat een teken dat hij weet dat ie fout zit?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door renegade66 »

geloof maar dat hij heel goed weet dat hij fout zit.
anders was het bedrag echt niet verlaagd.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Deurwaarder blijft komen met nietig dwangbevel

Ongelezen bericht door Creatura »

TK Dw RMH schreef:Dan nog het verhaal over de werkgever. De deurwaarder heeft waarschijnlijk geinformeerd bij het UWV (via electronische wijze). Daar komen de gegevens uit die bij het UWV bekend zijn. Als de werkgever de werknemer niet heeft afgemeld, wat maar al te vaak voor komt, dan zal de deurwaarder een brief sturen aan die werkgever. Die vervolgens op zijn beurt meldt dat betrokkene er niet meer werkt. De deurwaarder heeft dus te maken met oude gegevens, wat dat betreft faalt dit systeem dus wel een beetje. Al is het de ex werkgever die de werknemer moet afmelden.
Hoe lang ben je niet buiten geweest? Werkgevers hoeven dit al sinds 2006 niet meer te doen, alles loopt via de belastingsdienst. Een werkgever hoeft niet meer aan- of af te melden bij het UWV.

De kans is veel groter dat het UWV zijn zaakjes niet op orde heeft. Vandaag een deurwaarder gesproken die een loonbeslag kwam leggen voor een werknemer die al sinds december 2008 niet meer voor ons werkt. Daar sta je dan als deurwaarder met al je brieven. :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten