LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
marc 1966
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 apr 2010 10:06

Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door marc 1966 »

Ik geniet helaas een uitkering van het uwv nu is er een deurwaarder beslag gaan leggen op mijn uitkering + vacantiegeld !!
De deurwaarder is V.D. B R uit Amersfoort en heeft een deurwaarder uit Doetinchem de ambtelijke stukken bij mij gebracht !
Vandaag kreeg ik een brief van het UWV en daarin staat dus dat ik 188,87 per week krijg uitgekeerd ik krijg normaal 1538,35 per 4 weken uitgekeerd dus hij neemt 782,87 in beslag , verder betaal ik 600 kostgeld en 444,00 alimentatie , en 98 euro aan ziekenfonds ! dus eerdaags weer extra schulden erbij door dit soort ratten !
Ik heb een voorstel gedaan bij v d B r maar die zei nee jij de helft en je ex ook en dat doet ze dus niet NOOIT .
mag een deurwaarder mij dan volledig aansprakelijk stellen zonder dat ik ooit papieren heb gezien of heb getekent . Ambtenaren die stelen pff waar gaat het naartoe hier in Nederland .
Ik ben dus bezig met een WSNP wie weet raad ?

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door Guusje61 »

http://www.kbvg.nl/fileadmin/Vakinforma ... -1__2_.pdf

Uit je gegeven informatie maak ik op dat je alleenstaand ben.
Uit de voorschriften voor BVV geldt voor een alleenstaande met een inkomen boven € 909,33 per maand (€ 209,85 per week) een BVV van € 188,87 per week. Voor aanpassing van de BVV kan je een schriftelijk verzoek indienen met opgave van je vaste lasten. De kosten zoals kostgeld zijn echter wel heel erg hoog en komen daardoor onwaarschijnlijk over. Alimentatie kan een twistpunt zijn. Ziektekosten zijn in ieder geval een reden om de BVV aan te passen.

Verder maak ik uit je verhaal op dat het een schuld betreft die tijdens het huwelijk is ontstaan. Je zou dan toch iets hiervan moeten weten?
Wettelijk gezien is elke (ex-)huwelijkspartner 100% aansprakelijk voor de vordering. Als het huwelijk ontbonden is ontstaat er tussen de ex-partners zelf wel een recht om te verhalen op de andere partner, althans alles boven de 50% wat je hebt betaald. Tenzij er in de echtscheidingsbeschikking anders is afgesproken. Dus als jij meer dan de helft heeft betaald heb je dat meerdere als vordering op je ex.

Helaas, maar ik kan het niet mooier voor je maken

witte angora
Berichten: 32044
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat als je inderdaad 188,87 per week krijgt, dat er simpelweg geen ruimte meer is voor alimentatie. Immers, dat is het bedrag voor een alleenstaande. Dus je zult naar de rechter moeten om dat te laten stoppen.

Wat een vorige poster ook al zei: 600 euro kostgeld is inderdaad wel erg hoog. Maar zelfstandig wonen is toch echt niet goedkoper. Ik neem aan dat eten, drinken en alles erbij inzit? Dan komt er alleen nog 98 euro bij voor de zorgverzekering, de rest kun je dan in je zak steken.

Dat valt dan nog alleszins mee.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door Guusje61 »

klopt, zelfstandig wonen is duurder, maar voor huur geld weer wel een correctieregel op de BVV

rambelje
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 aug 2006 15:52

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door rambelje »

Volgens mij is die 188,87 een standaard bedrag bij het uwv als ze beslag leggen.
wij wonen samen en mijn vrouw heeft geen inkomen maar wij krijgen ook maar 188,87 in de week.
normaal krijgen wij rond 1200 euro in de maand zonder beslaglegging

marc 1966
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 apr 2010 10:06

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door marc 1966 »

Vandaag kreeg ik een mailtje retour van de deurwaarder uit AMERSFOORT v d B.R die de zaak in zijn beheer heeft , in de mail staat dat het volgende :

Tijdens de zitting van 10 december 2009 is met uw ex-partner een rechterlijke betalingsregeling overeengekomen welke zij correct nakomt. Verdere afspraken tussen u en uw ex-partner staan buiten dit vonnis, en aangezien het vonnis uitvoerbaar bij voorraad is, is een afwachtende houding niet nodig.

Wij hebben nimmer aangegeven een afwachtende houding aan te nemen en zullen deze ook niet hanteren.



Indien u problemen heeft met de hoogte van de beslagvrije voet, verzoeken wij u het formulier dat aan de betekening van het vonnis gehecht is, in te vullen en te voorzien van bewijzen. Wij zullen aan de hand van uw gegevens de beslagvrije voet herberekenen en u hierover berichten.



Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Nu heeft mijn vriendin v de week de deurwaarder gebeld en die vertelde dat er ook beslag is gelegd bij mijn EX wie o wie liegt er nu ????!!!!.
Ik heb NOOIT hierover iets gezien of gehoord Pff deurwaarders zijn mensen die lekker aanklooien lijkt mij

melk(geld)koetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2010 19:59

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door melk(geld)koetje »

Het is vaak het "niet weten" wat te doen. Geen kopieen bewaren of gewoon een aanname maken dat alles nu geregeld is, als je netjes via de telefoon "denkt" alles in orde te hebben.

Nog meer is het misschien de schaamte, het niet willen erkennen of denken...........ik red het wel ! wat mensen in de problemen brengt. Natuurlijk zullen er altijd "betweters" onder ons zijn, misschien zelfs wel verborgen incassomedewerker(sters) die beledigende opmerkingen plaatsen over mensen die diep in de **** zitten.

Maar het kan nog erger ! geloof het of niet. 8 maanden nadat ik alles (huis en haard) opgegeven had voor een partner die me de wereld beloofde, trok hij op oudejaarsavond de stekker uit de relatie. Of ik maar wilde vertrekken, want het eigen huis stond op zijn naam.

Ja ik had schulden, maar betaalde alles netjes of werd van mijn inkomen ingehouden. Yeah een huisje gevonden in Duitsland, binnen 2 weken en dus eindelijk de kans mijn leventje weer op te pikken. Binnen 6 weken hadden de incassobureaus mij weer "gevonden" en hoewel ze altijd officiele stukken sturen naar een adres wat niet bestaat of waar ja al jaren niet meer woont, hadden ze nu het goede adres.

ruim 2100 euro netto per maand krijg/verdien ik in Nederland en betaal me netjes scheel aan belastingen en sociale verzekeringen/ziektekosten, en ja iedere dag rij ik 3.8 km over de grens om uitgeput over de drempel van mijn gehuurde woning te stappen.

Nu is er beslag gelegd op al mijn inkomsten, geen beslagvrije voet, geen enkele euro van inkomsten en geen instantie die me wil/kan helpen, want ik woon toch in het buitenland !???

Al 4 jaar betaal ik aan Pranger Agin een bedrag van 250 euro per maand af voor een schuld van ruim 40 duizend euro teveel ontvangen ANW. Mijn schuld van dezelfde teveel betaalde ANW is inmiddels opgelopen tot 58 duizend euro, ondanks alle betalingen. De SVB heeft nog nooit een eurocent van terugbetaling ontvangen.

Nee klagen doe ik niet, ik probeer door hard werken mijn schuld in te lossen. Iedereen zegt altijd...........jeetje wat doe je het goed, maar geen hond ziet me jankend, op mijn knieeen en smekend om alsjeblieft 's morgens wakker hoeven te worden, 's avonds mijn bedje inkruipen om de volgende morgen weer mijn allermooiste "glimlachmasker" op te zetten en voor een uurtje of 12 mijn schouders er weer onder te zetten.

Toegegeven, er zijn deurwaarderskantoren die alle medewerking verlenen, maar op den duur ook af moeten haken omdat college van grotere kantoren het heft in handen hebben.

Inner
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mar 2009 22:58

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door Inner »

Hallo melk(geld)koetje,

Dit is erg vervelend inderdaad. Echter de deurwaarder mag dit doen. Of dit verstandig is, is een tweede. Om toch een beslagvrije voet te krijgen kan je naar de kantonrechter in Den Haag stappen.

Andere mogelijkheid is om toch maar weer in Nederland te gaan wonen...

Succes!

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door Pavlova »

Je kunt wel degelijk naar de executierechter stappen om een beslagvrije voet af te dwingen. Hierbij moet je wel precies aantonen welke inkomsten en lasten je hebt. Misschien loont het al om de (eerste) beslagleggende deurwaarder aan te schrijven met overlegging van je inkomstengegevens met het verzoek toch een beslagvrije voet toe te passen, en geef aan dat je anders naar de executierechter zal stappen. Kans is aanwezig dat de deurwaarder liever ook niet wil dat het zover komt en de beslagvrije voet weer (met terugwerkende kracht natuurlijk) laat toepassen. Sterkte!

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door Guusje61 »

als je kan aantonen dat je een beslagvrije voet nodig hebt om van te leven in het buitenland dan moet de bvv ook toegepast worden.
stuur de deurwaarder een overzicht van je lasten, met een kopie van je huur/gas/water/licht, en vraag om de toepassing van de bvv volgens de normen zoals die zouden gelden als je in Nederland zou wonen, met terugwerkende kracht.
Zet daarbij in je brief dat bij het niet toepassen van de bvv je genoodzaakt bent een executiegeschil te starten.

by the way, als de deurwaarder een beetje logisch met de verstrekte info omgaat dan past hij het zonder morren aan.

marc 1966
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 apr 2010 10:06

Re: Deurwaarder die meer dan 50% inbeslag neemt (uitkering)

Ongelezen bericht door marc 1966 »

Deurwaarder heeft een BETALINGS VOORSTEL gedaan aan diegene die beslag heeft gelegt en die laten tot op de dag van vandaag niets van zich horen !
De deurwaarder werkt wel goed mee en de schuldhulpsanering is er nu ook mee bezig dus als de Gerechthebbende niet meewerken worden ze eerdaags gedwongen en moeten ze wel mee werken (WSNP ! )
Dus wie het hard wil spelen kan het hard krijgen , Trouwens wel vreemd dat mijn EX vrouw MET PTSS dit soort afspraken met een deurwaarder wel kan maken of aankan !!

Gesloten