| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deurwaarder trekt gemaakte regeling in. Mag dat?
-
cootje1970
Deurwaarder trekt gemaakte regeling in. Mag dat?
Hallo allemaal
Ik heb een vraag en hopenlijk kan iemand me helpen.
Mijn ex-partner en ik hadden een huurschuld staan van ruim 4000euro. Vorig jaar september heb ik met de het deurwaarders kantoor een regeling getroffen dat ik 2000euro zou gaan betalen. Dit was ook door de verhuurmaatschappij goed gekeurd. Ik hier van een schrijven vorig jaar ontvangen van het incassobureau waar dit in stond.
Ik heb netjes vanaf vorig jaar september mij maandelijks aan de afspraak gehouden.
Nu ineens krijg ik weer een brief van het deurwaarderskantoor waarin staat dat ik het volledige tot nu openstaande bedrijg binnen acht dagen moet overmaken.
In deze brief kon ik ook opmaken dat mijn expartner nog helemaal niets had betaald.
Mijn vraag is;
Mag een deurwaarders kantoor dit zomaar doen, terwijl je de regeling zwart op wit hebt staan van het deurwaarderskantoor en ik me elke maand netjes aan me afspraak hield.
De huurwoning stond toendertijd op onze beiden namen.
Kan iemand mij helpen?
Groetjes,
Cootje
Ik heb een vraag en hopenlijk kan iemand me helpen.
Mijn ex-partner en ik hadden een huurschuld staan van ruim 4000euro. Vorig jaar september heb ik met de het deurwaarders kantoor een regeling getroffen dat ik 2000euro zou gaan betalen. Dit was ook door de verhuurmaatschappij goed gekeurd. Ik hier van een schrijven vorig jaar ontvangen van het incassobureau waar dit in stond.
Ik heb netjes vanaf vorig jaar september mij maandelijks aan de afspraak gehouden.
Nu ineens krijg ik weer een brief van het deurwaarderskantoor waarin staat dat ik het volledige tot nu openstaande bedrijg binnen acht dagen moet overmaken.
In deze brief kon ik ook opmaken dat mijn expartner nog helemaal niets had betaald.
Mijn vraag is;
Mag een deurwaarders kantoor dit zomaar doen, terwijl je de regeling zwart op wit hebt staan van het deurwaarderskantoor en ik me elke maand netjes aan me afspraak hield.
De huurwoning stond toendertijd op onze beiden namen.
Kan iemand mij helpen?
Groetjes,
Cootje
Re: Deurwaarder trekt gemaakte regeling in. Mag dat?
Heb je die regeling getroffen tegen finale kwijting?
staat dit ook in de brief?
staat dit ook in de brief?
-
seagoing racer2
Beste,
Het hangt inderdaad van de tekst van de regeling af.
Als het alleen een betaligsregeling is, ben je nog steeds aansprakelijk voor he gehele bedrag.
Het hangt inderdaad van de tekst van de regeling af.
Als het alleen een betaligsregeling is, ben je nog steeds aansprakelijk voor he gehele bedrag.
-
cootje1970
In de brief welke ik vorig jaar heb gekregen en waar ik me tot op vandaag netjes aanhoudt staat onderstaande:
Naar aanleding van ons gesprek heden morgen doe ik uhierbij de schriftelijke bevestiging van de regeling toekomen. Na te hebben gesproken met onze opdracthgever kan ik u bevestigen dat zij akkoord gaan met ondergenoemde regeling.
Het totaalbedrag bedraagt momenteel 4181,01. U heeft aangegeven een bedrag te willen betalen van 2000,- in termijnen van 100,- per maand. Ik heb nogmaals contact gehad omtrent het minimaal te betalen bedrag per maand. Voor onze opdracthgever ligt dat op 100,- per maand.
groetjes,
Cootje
Naar aanleding van ons gesprek heden morgen doe ik uhierbij de schriftelijke bevestiging van de regeling toekomen. Na te hebben gesproken met onze opdracthgever kan ik u bevestigen dat zij akkoord gaan met ondergenoemde regeling.
Het totaalbedrag bedraagt momenteel 4181,01. U heeft aangegeven een bedrag te willen betalen van 2000,- in termijnen van 100,- per maand. Ik heb nogmaals contact gehad omtrent het minimaal te betalen bedrag per maand. Voor onze opdracthgever ligt dat op 100,- per maand.
groetjes,
Cootje
-
cootje1970
Beste seagoing racer2
Is dat ook zo als het huurcontact op mijn naam stond en die van mijn ex?
Zij betaalt niet zo te zien.
Moet ik dan boeten voor het hele bedrag?
groet
Cootje
Is dat ook zo als het huurcontact op mijn naam stond en die van mijn ex?
Zij betaalt niet zo te zien.
Moet ik dan boeten voor het hele bedrag?
groet
Cootje
-
cootje1970
Beste seagoing racer2
I dat niet een beetje de makkelijkste weg voor een deurwaarderskantoor als dat zij niet betaald, het hele bedrag op mij te gaan verhalen, terwijl ik een afspraak met hen had.
Het deurwaarderskantoor wist al een jaar lang waar mijnex werkte en woonde.
Als zij dan niet betaald, had het deurwaarderskantoor toch allang de acties kunnen ondernemen, door bijvoorbeeld loonbeslag, beslag op inboedel.
Ik heb notarbene aan het deurwaarderskantoor doorgegeven waar zij werkte!
I dat niet een beetje de makkelijkste weg voor een deurwaarderskantoor als dat zij niet betaald, het hele bedrag op mij te gaan verhalen, terwijl ik een afspraak met hen had.
Het deurwaarderskantoor wist al een jaar lang waar mijnex werkte en woonde.
Als zij dan niet betaald, had het deurwaarderskantoor toch allang de acties kunnen ondernemen, door bijvoorbeeld loonbeslag, beslag op inboedel.
Ik heb notarbene aan het deurwaarderskantoor doorgegeven waar zij werkte!
-
seagoing racer2
Beste,
De regeling houdt alleen in dat je Euro 100 per maand mag betalen. Er staat geen expliciete acceptatie in dat de resterende 2000 euro niet op jouw verhaald zal worden.
In principe moet je inderdaad boeten voor het hele bedrag. Jullie waren immers beide aansprakelijk voor de lening.
De regeling houdt alleen in dat je Euro 100 per maand mag betalen. Er staat geen expliciete acceptatie in dat de resterende 2000 euro niet op jouw verhaald zal worden.
In principe moet je inderdaad boeten voor het hele bedrag. Jullie waren immers beide aansprakelijk voor de lening.
-
cootje1970
Het gaat hier niet om een lening, maar een huurachterstand.....
-
seagoing racer2
ok, maar het principe blijft hetzelfde
-
stofzuigertje
U moet alles betalen omdat dit een schuld van voor de scheiding was... helaas...
maar...
U mag beslag leggen bij Uw ex partner wegens niet betalen afgesproken bedrag.
Dus probeer of daar iets te halen is, of via korting op uitkering en meestal kan dezelfde deurwaarder dit graag voor U doen....
Maar kijk eerst of er wel iets te halen is want anders krijgt U alleen maar meer kosten.
maar...
U mag beslag leggen bij Uw ex partner wegens niet betalen afgesproken bedrag.
Dus probeer of daar iets te halen is, of via korting op uitkering en meestal kan dezelfde deurwaarder dit graag voor U doen....
Maar kijk eerst of er wel iets te halen is want anders krijgt U alleen maar meer kosten.
-
bodejosm43
Toch hebben deze mensen gelijk hoor. Dat heet ''hoofdelijke aansprakelijkheid''. Wanneer JIJ in gebreke was gebleven en je ex partner betaalde alles trouw, dan was de deurwaarder bij je ex-partner aan gaan kloppen.
Dat is niet de makkelijkste weg, zo gaat het nou eenmaal. Helaas voor jou.
Dat is niet de makkelijkste weg, zo gaat het nou eenmaal. Helaas voor jou.