LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaarders worden steeds agressiever

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
moi4
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2006 09:42

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door moi4 »

Hai Guusje,

Mijn reactie was niet zozeer naar jou toe al wel naar mensen die een ander zo belerend gaan toespreken..zo van ik heb mijn zaken op een rijtje dus jij doet iets niet goed als jij ze niet op een rijtje hebt.

Het onderwerp is hier steeds meer agressie van deurwaarders..
dat schijnen velen te vergeten.

Natuurlijk mag iedereen hier schrijven wat hij of zij wil maar ik lees hier stukjes van mensen die totaal geen gevoel bevatten naar de belevenissen van een ander toe. Ze reageren enkel vanuit zichzelf .

grappig is wel dat die reacties erg te vergelijken zijn met de reacties die mensen terugvoelen in een slecht contact met een deurwaarder of andere instanties zoals ik om me heen hoor.

Vooral als er geld mee gemoeid gaat..dan worden mensen soms blind,doof en stom voor het verhaal van een ander.

Dus in die zin is het een goede afspiegeling van de maatschappij wat hier gebeurt.
Daarom echter niet minder treurig.

Ik ben eens gaan uitzoeken of je een deurwaarder kunt aanpakken op gedrag wat niet toelaatbaar is..
Ik kwam uit bij de Koninklijke beroepsvereniging voor gerechtsdeurwaarders. www.kbvg.nl

Op hun site kun je verder zien wat je kunt doen om gedrag van een deurwaarder waarvan jij vind dat het niet zou moeten kunnen aan te geven..

Voor diegenen die er slechte ervaring mee hebben..laat je niet intimideren door mooie brieven of dure taal..Je hebt je eigen plicht afspraken na te komen maar die hebben zij ook.

En Guusje. :) .ik hoop dat je vindt in je baan wat je zoekt. Het is idd waar dat deurwaarders vaak een slechte naam hebben doordat enkel slechte berichten in het nieuws komen.Ik hoop dat je bijdraagt tot verandering daarvan. Succes met je studie!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Cesar »

Guusje,

Een vraagje aan jou. Ik kan niet in detail treden daar mijn zaak momenteel via een advocaat loopt.
Het vervelende van mijn verhaal is dat er bedragen worden gevorderd die niet bestaan. Ik bedoel, er staat een bedrag open van 1500 euro doch men heeft diverse bedragen ter waarde van 2300 euro niet in hun overzicht staan. Ze blijven via een gerechtsdeurwaarder echter maar zeuren om die 1500. Ze is een tussenpersoon. Overgenomen met boekhoudproblemen. Nu wil men schikken daar ze er achter zijn gekomen dat er nogal wat schortte aan die boekhouding. Ik speel wel eens met de gedachte van fraude.
Als ik de incassokosten betaal ben ik overal vanaf. Ik heb echter totaal een 1500 euro teveel betaald doch het staat bij hun aan de verkeerde zijde van de streep. Ik heb overal bewijzen van. Gelukkig.
Ik heb mijn advocaat laten weten niet te willen schikken daar mijn zaakjes op orde zijn.
Wat kan ik verder nog ondernemen?

hasuur
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:25

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door hasuur »

J H . luld als een kip zonder kop. :twisted:

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Cesar »

He, Hassam,
Leer eerst Nederlands en doe dan mee.

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Guusje »

@ Ceasar,
omdat ik de inhoud en de opbouw van het dossier niet ken durf ik daar echt geen uitspraak over te doen.
Maar vraag eens via je advocaat wat voor schikking zij in gedachten hadden. gaat het over het totaalbeeld of alleen over de incassokosten?
zijn zij bereid om onder overlegging van je betaalbewijs alsnog de vordering aan te passen? als zij gaan aanpassen zal blijken dat je teveel hebt betaald, dan blijkt dat door het voeren van een slordige boekhouding de opdrachtgever ten onrechte de vordering uit handen heeft gegeven.
@moi4
hartelijk dank voor je reactie. jammer genoeg komen de positieve verhalen niet in de publiciteit.
een voorbeeld van meedenkende deurwaarders kan ik je wel noemen. enige tijd geleden moesten wij een woning ontruimen, bewoners waren vader, moeder en 2 jonge kinderen, een hondje en vissen. de uithuiszetting was (helaas) niet meer te voorkomen, maar dezelfde middag is het gezin doorverwezen naar een stichting die mensen in deze situaties tezamen probeert onderdak te bieden totdat een andere woning beschikbaar is.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Cesar »

Guusje,
Even terug naar mijn verhaal. Ik ben een van de gelukkigen welke te maken heeft met een bonafide gerechtsdeurwaarder.
Ook deze partij heeft vragen bij hetgeen de tussenpersoon aan informatie verstrekt.
Er wordt van mij geeist dat ik bewijs. Zodra ik het verhaal omkeer is er ineens niemand thuis. Volgens hun moet ik bewijzen dat er betaald is en hun hoeven niet te bewijzen dat er ontvangen is.
Ik heb mijn berekeningen en alle facturen van de tussenpersoon inclusief al mijn giroafschriften opgestuurd over de periode van de afgelopen 5 jaar. Het enige wat hun willen is een fictief bedrag op een afschrift zien staan. Door rekenfouten welke zijn ontstaan tijdens overname van een vorige tussenpersoon bleef er volgens deze tussenpersoon een bedrag openstaan van zeg maar 1500 euro. Doordat er te weinig was doorgeboekt klopte dit bedrag dus geheel niet. Men heeft de gehele boekhouding doorzocht zegt de tussenpersoon doch die 1500 euro is niet gestort. Nee, en die stort ik niet ook. Ik had veel meer betaald dan hun hadden opgegeven.
Vervelend is ook nog dat mijn directe aanspreekpunt al 3 jaar lang, van 2001 tot 2004, zowat maandelijk bij mij op het werk kwam om de zaak op te lossen. Hij kwam er zelf niet meer uit. Op het moment dat ik weer werd geconfronteerd met dit achterstallig bedrag heb ik een onderhoud aangevraagd. Vervolgens heeft men mij gedwongen om de 1500 euro te betalen. Dit doe ik dus niet. Zonder enige vorm van herinnering of aanmaning werd ik geconfronteerd met de gerechtsdeurwaarder. Het enige dat ik wil is mijn teveel betaalde geld terug, zonder incassokosten. Het moet niet gekker worden.

boeder
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2006 20:26

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door boeder »

Hoi Forumleden,
Sinds zaterdag jl. ben ik lid van het forum omdat ik een probleem heb met een deurwaarder. [zie topic: "fout deurwaarder, wat moet ik doen"].
Wat mij opvalt in mijn sitatie is dat je als gedupeerde het haasje bent.
Wettelijk wordt je niet beschermt. Als je door een fout van de deurwaarder geen boodschappen kunt doen, dan is het jammer. Door de status van de deurwaarder is hij zo ontzettend beschermt dat hij gewoon fouten kan maken. Hij kan zelfs heel onmenselijk zijn, zolang het maar geen strafbaar feit is.
Ik kan een procedure starten inzake gedragsregels, maar ik heb daar nu geen boodschappen voor.
Iedereen kan schreeuwen over normen en waarden, heb ik ook gedaan.
Ik kom nu eigenlijk tot begrip :oops: waarom mensen hun normen en waarden aan de kant gooien.
Ik hoop dat radar iets kan/wil doen met deze misstanden/machtspossities. [of ben ik met mijn geval een uitzondering?]. Heb radar op de hoogte gebracht van mijn situatie.

Groetjes Hanneke, een ieder die dat nodig heeft, sterkte met de strijd.

mkorhorn
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2006 00:10

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door mkorhorn »

even reageren.

deurwaardes en incassos hebben in deze tijd geen respect voor de mensen die het in deze tijd wat moeilijker hebben.

maar na mijn mening als ze in der daad wat respect hadden .
voor de mensen waar van ze geld krijgen en met goede regelingen.
komen zou het stuk makkelijk er gaan.

maar hun denken,
eiser is klant dus de koning

respect curses voor de mensen van deurwaarders en incassos kantoren zou uit komst brengen.


hallo Boeder
het ligt er aan waar de deurwaarder de fout in is gegaan.

ook bij mij heb de deurwaarder een fout gemaakt in de dagvaardeging
hij mag nu tekst en uitleg geven.
op de zaak . (dus je begrijpt deze zaak loop nog)

groetjes marco

Ikkevanhier
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2006 17:33

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Ikkevanhier »

beste Dilbert
je hebt makkelijk praten.Schijnbaar en goede baan en verder altijd makkelijk in het leven gehad toch?
Maar het blijft zo als het is.Soms werken deurwaarders en inkassobureaus aan het wet vorbij.Zelf meegemaakt ,bijvoorbeeld ,een deurwaarder heeft beslag gelegd op een uitkeering.Hij komt s'vrijdags langs en blijft voor de deur staan.gooit een brief neer(voor de voeten echt waar) en gaat vervolgens weer weg.

In de brief staat er zal beslag worden gelegd op uw uitkering.ER ZAL BESLAG WORDEN GELEGD niet er is beslag gelegd. Ook staat er nergens een datum vermeld.Omdat het vrijdag is rond half vijf kun je nergens meer terecht met vragen.Bij de rechtbank niet en niet bij de deurwaarder zelf.

op maandag denk je ff met de deurwaarder samen overleggen hoe wij dit kunnen oplossen.Maar hij is er niet.Ook niet de volgende dag.Maar je krijgt er een brief van UWV.Er is al beslag gelegd en je krijgt maar slechts 175 Euro nog uitgekeerd.Voor drie personen en voor de hele maand.Dus je krijgt op de derde bericht van de deurwaarder en er is al beslag gelegd zonder dat je nog iets aan kunt doen.

dat word er zomaar gedaan zonder voor die tijd een betaling af te spreken of rekening met je werkelijke inkomsten en uitgaven te houden.Hoeveel hij van je AFPIKT dat is nu echt zo ,mag hij maar lekker zelf bepalen.En ook zijn rente die hij vraagt.

Er is ook een wet dat je niet van iemand geld mag afpakken die geen geld heeft.Dit moet erst worden vastgesteld.En dan mag je niet zomaar onnodige kosten gaan veroorzaken welke je niet kunt betalen.
En alsnog doen ze dat zo.

Moet je niet zeggen dat hier in dit land alles volgens het wet gaat.Er is niemand die er wat om geeft of je nu moet verhongeren of niet met vrouw en kinderen.En er is ook niet iedereen zelf schuld aan zijn situatie.Zo iets te veronderstellen vindt ik gewoon een onbeschoftheid.
Er zijn ook mensen die buiten hun schuld in zulke situaties raaken.

Zo ,beste Dilbert ,heb je echt de lef over mensen zo vernederend te oordelen.Het lijkt me een beetje zo alsof je zelf wel deurwaarder bent.
Of tenminste medewerker of eigenaar van een inkassobureau.

En verder denk ik dat iedereeen eerst naar zijn eigen zaken zou moeten kijken voordat ie anderen gaat veroordelen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Cesar »

Beste Ikkevanhier,

Die Dilbert is een vervelende gast welke ook nog wel eens aan de beurt komt. Hoogmoed komt voor de val.

Ik vraag me echter af of de deurwaarder, in dit geval waarschijnlijk een gerechtsdeurwaarder de brief is komen betekenen. Dit houdt in dat er een gerechtelijke uitspraak is waarbij jij niet aanwezig was.

Indien ik juist redeneer houdt dit in dat je bij verstek bent veroordeeld. Dus je hebt verstek laten gaan, je bent niet bij de rechter geweest en ben je gewoon fout.
Je kunt nog wel in beroep binnen het gestelde termijn, zie je ontvangen brief van de deurwaarder.
Ik heb eigenlijk maar 1 boodschap: als je moet voorkomen ga dan, anders ben je nat. Ga je verdedigen.

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Guusje »

@ikkevanhier,

wettelijk gezien mag de deurwaarder een exploot 'voor de voeten gooien' bij de persoon voor wie het stuk bestemd is.
uit je verhaal maak ik op dat hier sprake is van een betekening van het vonnis. daarin wordt (bijna) altijd gemeld dat de deurwaarder beslag mag leggen op de inkomsten.

ook weer wettelijk gezien mag hij (afhankelijk van het beveltermijn) na dat moment direct naar de uitkerende instantie gaan om beslag te leggen op de inkomsten, maar: de deurwaarder behoort wel rekening te houden met een beslagvrije voet. dit is een wettelijk vastgesteld minimum bedrag dat zeker aan de werknemer/uitkeringsgerechtigde betaalt moet worden. deze bedragen zijn afhankelijk van de woon-/leefsituatie van betrokkene.
daarbij wordt ook rekening gehouden met andere inkomsten, van jezelf en van je partner (gehuwd of ongehuwd maakt niet uit).

de 175 eur die je noemde, was dat per week of per maand?

jaarlijks worden deze bedragen aangepast.
Volgens mij is het beslag eind vorig jaar, begin dit jaar gelegd. kijk eens op de volgende site voor de vastgestelde bedragen.
http://www.kbvg.nl/index.php?id=135

klopt een en ander niet in vergelijking met de bedragen op deze site, stuur dan in ieder geval een brief naar de deurwaarder, zet daarin dat de vastgestelde beslagvrije voet niet juist is en waarom niet (in jouw geval kan dat zijn: je bent gehuwd, je partner heeft geen eigen inkomsten)
let er wel op: als je partner algemene heffingskorting krijgt omdat zij geen inkomsten heeft moet je dit bedrag wel bij de inkomsten optellen.
geef ook de kosten van de ziektekostenverzekering op, maar ook hier, als je een ziektekostentoeslag krijgt deze wel opgeven.
hetzelfde geldt voor huur en huurtoeslag.

Guusje

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Anoesjka »

Helaas moet ik zeggen dat ik het ermee eens ben dat die lui nergens meer naar kijken (een paar uitzonderingen daar gelaten).
Op dit moment ben ik zelf werkloos doordat ik op valse voorwendselen op staande voet ben ontslagen, ben nu reeds 3 maanden bij huis en we zijn dus van 2 lonen naar 1 loon gegaan. Aangezien ik geen aanspraak kan maken op een uitkering omdat ik volgens de wet "verwijtbaar" werkloos ben, hebben wij inmiddels helaas ook te maken met incassobureau's/deurwaarders. Inmiddels is er eindelijk een datum bekend voor het kort geding tegen mijn werkgever en we hopen dan ook dat de rechter het in dit geval in mijn voordeel beslist. Als ik er vanuit ga dat dit zo is dan kunnen we alle rekeningen gewoon betalen en zijn we hopelijk overal vanaf.
Als het in mijn nadeel wordt beslist dan wordt het alleen maar erger natuurlijk, gezien het ontslag op staande voet dan blijft staan heb ik nog steeds geen recht op een uitkering en kans op werk is dan ook veel minder, zo'n goede naam heb je dan niet meer.
Het is gewoon bedroevend dat sommige mensen zich niet kunnen inleven in de situatie van een ander!!
Heb gewoon respect voor elkaar en denk niet alleen maar aan jezelf!

Las in sommige reacties dat er wordt gezegd dat iemand dan maar geen kinderen had moeten nemen!!! Dat is een ronduit misplaatste reactie en vindt het een grof schandaal dat dat gezegd wordt!
Waar is het respect voor een ander gebleven? En het medeleven?
De maatschappij creëert een situatie dat het maar ieder voor zich moet zijn, let wel de maatschappij zijn WIJ met z'n allen.

Maar hou je vooroordelen voor jezelf en ga niet iemand afkraken op een forum. Laat dat kleine beetje respect toch nog maar eens blijken dan.
En als je iemand geld over heeft dan zijn wij de minder bedeelden bereid om een bankrekeningnummer door te geven waar je geld kan storten!! :twisted:

gwyneth
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2006 20:27

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door gwyneth »

Ik kan mij goed inleven in wat er gezegd wordt, maar ik vind ook dat jullie sommige dingen niet moeten vergeten!

De gerechtsdeurwaarder of de incassomedewerker beoefent zijn of haar beroep in de naam van de koningin. Wat hij/zij wel of niet mag doen is wettelijk vast gelegd. Het is dus niet mogelijk om buiten proporties te treden. Gerechtsdeurwaarders worden gecontroleerd. Wanneer de gerechtsdeurwaarder en/of de incassomedewerker zich niet aan de regels houdt, heeft hij/zij een zeer goede kans zijn bevoegdheid kwijt te raken!

Ze zijn, zoals iemand al eerder noemde als een quote, er niet op uit om u ongelukkig te maken, maar om u te helpen! Zij hebben een opdrachtgever die zijn geld wil, die daarvoor bereid is te betalen wanneer het deurwaarderskantoor zijn werk goed verricht.

Ik moet ook altijd denken aan wat mijn oma altijd zei: "Behandel uw naaste zoals u zelf behandelt wilt worden." Verwacht niet iets van een ander zonder hier iets voor terug te gegeven te hebben.

Wanneer u als debiteur zwaar geïrriteerd het kantoor binnenstormt of scheldend aan de telefoon hangt, zal de incassomedewerker/gerechtsdeurwaarder niet meewerkend zijn en voet bij stuk houden.
Wanneer u rustig blijft zal de incassomedewerker/gerechtsdeurwaarder zeer bereid zijn om u te woord te staan en u te helpen! Natuurlijk bent u gefrustreerd, verdrietig, boos, verward en gevuld met schaamte, maar de incassomedewerker/gerechtsdeurwaarder is niet de veroorzaker van uw situatie! [Ik wijs niemand aan als schuldige].
Wanneer u daar om vraagt zult u doorverwezen worden naar de juiste instanties die u kunnen helpen. Er zijn veel instanties waar u terecht kunt en er bestaan veel mogelijkheden op regelingen!

Het is echt niet zo dat men onredelijk is en de debiteuren slecht behandeld. Zij maken het leed van schulden en armoede dagelijks mee en hebben hier ook echt begrip voor. De deurwaarder heeft helaas het stereotype "boeman" opgestempeld gekregen, terwijl het eigenlijk zeer redelijke mensen zijn en pas maatregelen in gaan voeren wanneer het niet anders kan en door de opdrachtgever toestemming voor is gegeven! Zoals ik ook al las, ze zijn slechts de boodschappers en uitvoerders.

Ik ben misschien maar een 17-jarig mutsje, maar ik zeer veel begrip voor de mensen die hard werken om hun gezinnetje te onderhouden terwijl dit hen niet lukt. Dit is hard, gemeen, maar zo is de wereld. Het is nu eenmaal verdeeld en hoe hard je ook zeurt en bij de pakkeneer zit, het zal je niet uit de situatie krijgen!
De oplossing zal inderdaad zijn dat u eens gaat zitten met een persoon die u kunt helpen in uw situatie. Er zal dan gekeken worden naar hoe u het beste uw geld kunt besteden en wat prioriteit heeft! Misschien zult u dan samen op een betere situatie komen, dan waar u op dat moment in zit!

Je kunt moeilijk de gerechtsdeurwaarder of een ander persoon kwaad aankijken om de situatie waar u in beland bent! Vrijwillig of niet.

Maar nogmaals ik ben slechts 17 jaar en ik woon nog bij mijn ouders in. Dit betekent echter niet dat ik niet zie hoe de wereld in elkaar zit. Ik ben vaak aangegrepen door het leed in de wereld en probeer vaak een gedupeerde te verdedigen, ik kan hier soms heel dwars in zijn!

Maar om het even in het kort te zeggen:
$h1t happens en de deurwaarder doet ook gewoon zijn werk!

Ik wens u die in de problemen zit veel sterkte en succes en ik hoop dat de situatie ooit op een dag opgelost wordt!

Groetjes,

Gwyneth

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door ?? »

@gwyneth: wijze woorden ;).

@ikkevanhier: Ten eerste 'pikt' een deurwaarder niets van je; hij legt beslag op je inkomsten om het geld dat je nog aan een ander moet betalen te kunnen incasseren. Nee, dat is niet leuk. Maar het is wél terecht. Uiteindelijk is er een dienst afgenomen (of product) waar niet voor is betaald. Als er dan geen invorderingsmaatregelen worden genomen dan zou de economie in elkaar storten. Want tja, als je toch geen consequenties voor je kiezen krijgt als je niet betaald, waarom zou je dan nog betalen?

Als je een gerechtsdeurwaarder voor je deur hebt staan heb je het overigens al vrij ver laten komen. Dan had je al eerder in overleg kunnen treden met bijvoorbeeld die deurwaarder of het incassobureau (wat daar vaak nog voor zit) of met de leverancier van de diensten zelf. Een deurwaarder staat echt niet zo maar voor je deur. Dan speelt iets al een tijdje. Ik vind het persoonlijk onbeschoft om een probleem dan niet van te voren te bespreken met een deurwaarder of wie dan ook, dus nog voordat er loonbeslag wordt gelegd (aan de hand van een gerechtelijk vonnis!). Het doel van een deurwaarder is om geld binnen te krijgen. De goedkoopste methode om het geld te kunnen incasseren is door een regeling af te spreken met de debiteur. Verreweg de meeste deurwaarders (en trouwens ook incassobureaus en leveranciers) zijn bereid om tot een redelijke regeling te komen!

Ik lees hier overigens ook verhalen van mensen die vrij onverwacht in de problemen zijn gekomen doordat er bijvoorbeeld een salaris is weggevallen. Dat vind ik oprecht vervelend en ik heb er (deels) begrip voor dat het dan mis kan gaan. Maar de slachtofferrol waar velen in zitten vind ik jammer. Met klagen en bij de pakken neer gaan zitten los je je problemen niet op! Die deurwaarder wil zijn geld zien en krijgt dat uiteindelijk ook. Daarnaast zijn er redelijk veel vangnetten in Nederland voor de echte probleemgevallen (oa schuldsanering). De toelatingscriteria zijn wel redelijk streng (wederom terecht, wie zijn billen brand...) maar als je echt volledig buiten je schuld om in de problemen bent beland is dat een oplossing.

Voorts nog een vraag (zal wel weer als een verwijt worden opgevat): waar zijn de financiële reserves gebleven?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Cesar »

Wil ik toch even reageren op een vraag van ??; [quote]waar zijn de financiële reserves gebleven?[/quote]

Momenteel staat bij veel mensen het water aan de lippen. Alles wordt maar duurder en loonsverhoging of compensatie is er nauwelijks.
Als ikzelf dan even mag aanhalen: gisteren komt de gemeentelijke belasting binnenvallen. Alles gaat zo'n 17% omhoog. En mijn salaris dan?

Moi4,
Vooral als er geld mee gemoeid gaat..dan worden mensen soms blind,doof en stom voor het verhaal van een ander.
Soms worden mensen witheet door het onrecht wat hun wordt aangedaan. Dit aspect mag ook niet vergeten worden.

Ik ben eens gaan uitzoeken of je een deurwaarder kunt aanpakken op gedrag wat niet toelaatbaar is..
Ik kwam uit bij de Koninklijke beroepsvereniging voor gerechtsdeurwaarders. www.kbvg.nl


Denk je daar iets te bereiken. Lees de fora er op na en je zult tegenkomen dat mensen behoorlijk worden gen**id.
Hier is ook door o.a. Guusje al op gereageerd. Mensen staan met hun rug tegen de muur en weten van geen hout pijlen te maken. Als je zo'n situatie al eens hebt meegemaakt spreekt het boekdelen, anders heb je er geen voorstelling van.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door ?? »

@Cesar: je 'alles wordt maar duurder en er is nauwelijs compensatie' is een argument waar de harde feiten grote vraagtekens bij plaatsen. De koopkracht van 2006 is nagenoeg gelijk aan die van een paar jaar terug. Dan had je toen dus ook al in grote problemen moeten komen.

Daarnaast kun je voor veel gemeentelijke belastingen kwijtschelding aanvragen (mits je inkomen niet boven een bepaald punt uit komt).

gwyneth
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2006 20:27

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door gwyneth »

Bedankt ?? :)

Ik ben nu mijn VWO aan het afmaken ben alvast hard te sparen en ik heb mij ook al voorgenomen nooit in de schulden te komen zonder een goede reden (zoals de aanschaf van een huis).

Ik bouw zo al een buffer op, zodat wanneer ik op mijzelf zal gaan wonen ik genoeg geld heb om zonder leningen rond te moeten kunnen komen!

Ik moet straks ook ergens mijn rechtenstudie van gaan betalen en nee mijn ouders springen hier echt niet in bij hoor! Ik weet waar ik in mijn weekenden voor werk.

En ik vraag mij af Cesar, hoe zou jij het willen doen als plotseling je koelkast kapot gaat of de televisie of de wasmachine.. Waar haal jij dan het geld vandaan om deze te laten repareren of vervangen? Je kunt moeilijk zeggen: "Ik betaal dit wel van mijn loon wat straks binnenkomt en hoe ik dan de vaste lasten betaal zie ik wel weer."

Ik heb geleerd altijd reserves te hebben en als je van jezelf weet dat je er niet mee om kunt gaan dan zet je dit vast op een rekening waar je het niet 1, 2, 3 af kunt halen!

En om nog even on-topic te blijven:

De deurwaarder wordt niet steeds aggresiever, maar de tijden worden hedendaags steeds zwaarder om je zelf te kunnen onderhouden met al die leuke verleidingen zoals vakanties, nieuwste gadgets, mooie auto. Alles gaat tegenwoordig om de "outside". Men leent te makkelijk geld en is denk ik niet voorbereid op tegenslagen.
Het is makkelijk uit te geven wat je binnenkrijgt, maar sparen lijkt een woord te zijn dat veel mensen niet meer kennen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Cesar »

Gwyneth,
Ik vind zondermeer dat je volwassen bent voor je leeftijd. Petje af.
En ik vraag mij af Cesar, hoe zou jij het willen doen als plotseling je koelkast kapot gaat of de televisie of de wasmachine.. Waar haal jij dan het geld vandaan om deze te laten repareren of vervangen? Je kunt moeilijk zeggen: "Ik betaal dit wel van mijn loon wat straks binnenkomt en hoe ik dan de vaste lasten betaal zie ik wel weer."
Zoals ik al eerder heb aangegeven hoef je met mij geen medelijden te hebben doch ik maak me zorgen om anderen. Ik ben nauw verbonden met de Sociale Werkvoorziening en zie de huidige instroom. Allemaal mensen welke buiten hun schuld en mensen welke willens en wetens in de problemen zijn geraakt.
Waar het mij om gaat is het feit dat er mensen tegenwoordig buiten hun schuld in de problemen komen. Je bouwt iets op, wordt aangereden door een ander en de vogel is gevlogen. Werkelijk gebeurd. Daar gaat je droom in duigen. Erger nog; je zit met de gebakken peren. En nu niet gelijk allemaal in verweer van 'dan moet je je maar verzekeren'.
Soms gebeuren dingen ongevraagd. En zelfs dan wordt je tegengewerkt.
Een ander voorbeeld wat ik al heb aangegeven op dit forum.
Een tussenpersoon wordt overgenomen door een administratiekantoor. Tussenpersoon heeft er een zooitje van gemaakt. Ik krijg een deurwaarder op mijn dak omdat ik al sinds jaren in gebreke ben met betalen. Niet dus.
Maar men zet wel een heel gezin op stelten zonder zich er van te overtuigen dat het wel eens anders zou kunnen zijn. Er wordt wel overal informatie ingewonnen zonder overleg met mij. Ook mijn werkgever werd geinformeerd. Komt leuk over als je op je werk komt en je P&O-er komt vragen wat er loos is.
Zo weet ik nog wel e.e.a. te noemen.
Tevens heb ik ontruimingen gedaan op last van de Gemeente en Gerechtsdeurwaarders.
Wie zijn er de dupe: degene die er niets aan kunnen doen.

Nog even een reactie voor ??,

De vandaag gepubliceerde onderzoeksresultaten van de Amsterdamse School voor Wetenschappelijk Onderzoek wijzen uit dat werkende huishoudens met een laag inkomen sinds 1 januari 2006 11 tot 148% meer betalen aan ziektekostenpremie dan vorig jaar. Bovendien – aldus het onderzoek – ontwikkelt de koopkracht van zo'n tweederde van de huishoudens zich ongunstiger dan door de regering in het vooruitzicht gesteld. In hoofdzaak gaat om de ambtenaren, gepensioneerden, gezinnen met kinderen boven de 18 jaar, anderhalfverdieners, mensen met een inkomen uit meerdere bronnen.
Sprokkel.
Zie mijn forum:Wat verschilt uw loon met 2005.

Ik wil maar zeggen: je word vanzelf de dupe.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door ?? »

Dat de koopkracht van sommige gezinnen vorig jaar beter is dan dit jaar is irrelevant voor de stelling dat de koopkracht in 2006 idem is aan die van voor 2001. De komende jaren zal het overigens beter gaan worden. Zoals het er nu naar uit ziet kan de economie weer wat harder gaan groeien. De economische groei voor 2006 is al enkele keren naar boven bijgesteld (en dan heb ik het over betrouwbare cijfers, niet over de cijfers die het kabinet hanteert).

Maar goed, de discussie dreigt off-topic te gaan.

Mopsie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:27

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Mopsie »

Ik reageer hier even op, omdat men het blijkbaar onvoorstelbaar vindt dat de vaste lasten boven je inkomen uit kan komen.

Ik heb een inkomen van € 1150,- per maand

Voorbeeld:
Huur € 470,-
Gas/elektra € 295,- (slecht geisoleerde woning)
Water € 30,-
Zorgverzekering € 105,- (heb m'n eigen tanden nog en wil het ook graag zo houden)
WA verzekering/belasting auto € 75,- (je moet in een achtergebleven buurt toch op je werk kunnen komen)
wa/inboedel € 10,-
studieschuld € 90,-

Hier zit ik al op € 1075,-
Nu moet ik nog eten.
En om niet naakt en blind over straat te moeten huppelen, ben ik nog kleding en lensen nodig.

1 keer een rekening niet kunnen betalen, omdat je moet eten en je hebt er zeker € 10,- bij.

Ga maar na hoe mensen in de schulden raken zonder dat ze er zelf erg in hebben. Een ander woning heb je ook niet in binnen een jaar, dus her loopt alleen maar op.

Meisje, ik wens je veel sterkte en ik vind het jammer dat ik je niet verder heb kunnen helpen.

Gesloten