LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DFA wil problemen niet oplossen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
.nl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:06

DFA wil problemen niet oplossen

Ongelezen bericht door .nl »

DFA staat voor Dienstverlening financiële administratie. Nu is mijn ziektekosten verzekeraar Confior, daar heb ik wel misstanden mee gehad maar die konden allen opgelost worden omdat de neuzen de juiste richting heen stonden.

Nu is DFA al weken, zo geen maanden, bezig om een bedrag bij mij vandaan te krijgen van een kleine 600 euro i.v.m. tandartsenonkosten. Hiertegen ben ik verzekerd en dus heb ik de declaratie verzonden, kopie gemaakt, netjes gereageerd ook op de dreigementen van DFA en gebeld en gemaild en opnieuw gebeld. Zo was uiteindelijk het probleem duidelijk, Confior had het bedrag over gemaakt naar e.o.a. Famed een concurrent van DFA.

Dit boven water gekregen en nu ruim een vier weken na opheldering krijg ik opnieuw aanmaningen en dreigementen van DFA inclusief verhogingen. Ik heb een boze mail gestuurd met alle informatie in uitwisseling van mail verkeer waar ze nu mee bezig zijn.

Tevens een mail naar Confior gezonden, Confior liet me weten dat dit een probleem was en dat ze al vaker problemen met DFA hebben gehad. Nu ben ik nieuwsgierig hoe ik dit het beste kan aanpakken, want heb het er wel mee gehad. Confior zegt niets van aantrekken en voor laten komen als ze dat willen. Probleem is namelijk bekend en ligt op tafel, DFA weet waar ze moeten zijn en dat ik geen invloed meer heb op de betalingen.

http://www.dfa.nl/

Ik zit te overwegen om bij onze huidige tandarts weg te gaan vanwege deze DFA, ga ze vanmiddag opnieuw bellen over deze organisatie, want was in de veronderstelling dat het opgelost was.

Advies en tips zijn altijd welkom!

Marijke2711
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 dec 2007 14:46

Re: DFA wil problemen niet oplossen

Ongelezen bericht door Marijke2711 »

Misschien is het te overwegen om de tandarts contant te betalen en zelf je declaratie verhalen bij je ziektekosten verzekering. Bezint eer je begint; als je tevreden bent over je tandarts zou ik niet te snel vertrekken.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: DFA wil problemen niet oplossen

Ongelezen bericht door vladja »

Confior moet gewoon DFA betalen en zelf het geld bij de concurrent terughalen. Confior heeft de fout gemaakt en moet die zelf herstellen. De kreet : laat het maar voor de rechter komen, slaat nergens op. DFA krijgt namelijk gelijk als er niet betaald is aan hun en dan wordt jij veroordeeld tot betaling alsmede alle verhogingen en de kosten van het proces.

Aanpakken dus die Confior.

Vladja

pleeborstel
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2008 19:31

Re: DFA wil problemen niet oplossen

Ongelezen bericht door pleeborstel »

DFA kan er niks aan doen dat Confior een fout heeft gemaakt hoor! DFA heeft recht op dat geld. Jij of Confior moet DFA zo spoedig mogelijk betalen, anders gaat dit je nog veel geld kosten...

.nl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 14:06

Re: DFA wil problemen niet oplossen

Ongelezen bericht door .nl »

Ik heb via confior een tussenpersoon, kreeg opnieuw een dreigmail en heb alle mail doorgestuurd. DFA kan willen wat ze wil maar het blijkt toch anders te zitten. Mijn verantwoordelijkheid stopt waar Confior het heeft overgeboekt. Dat ik DFA in kennis heb gesteld blijkt alleen maar van goede wil nodig geweest te zijn, probleem opgelost :roll:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: DFA wil problemen niet oplossen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste puntje.nl

Ik denk toch dat je het helemaal fout ziet .

De tandarts heeft een verrichting bij jouw gedaan en dient hiervoor door jouw gewoon te worden betaald.
Aangezien de tandarts niet de adminstratie zelf wil doen laat deze dit door DFA doen.
Als jij DFA dus niet betaald ben je in veruim. DFA is eigenlijk gewoon je eigen tandarts die zijn verdiende geld wil zien.

DFA hoeft dus ook helemaal niks te regeleen met confior, Famed of wie dan ook.


Het feit dat confior het geld naar de verkeerde rekening heeft overgemaakt is niet het probleem van DFA, maar van jouw en confior.

Dus... Neem actie richting confior en zorg ervoor dat zij als de drommel DFA betalen

simon272
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 nov 2008 20:46

Re: DFA wil problemen niet oplossen

Ongelezen bericht door simon272 »

Zie mijn bijdrage over de geen fouten makende instelling dfa..!!

grt Simon272

Gesloten