LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dreiging incassobureau via bol.com
dreiging incassobureau via bol.com
Op 3 januari 2011 heeft mijn dochter via bol.com een tweedehands boek gekocht bedrag 14,45. Zij heeft deze netjes betaald via internetbankieren op 17 januari 2011. Is ook afgeschreven. Normaal stuurt het bedrijf de eerste aanmaning via mail maar deze heeft zij niet ontvangen en dit klopt ook. Nu kreeg zij op 2 februari 2011 een tweede aanmaning voor dit boek bedrag 16,95 . Wij verbaasd natuurlijk wij hebben de betaling immers voldaan. Gebeld met de klantenservice van bol.com, deze medewerkster zei het bedrag is bij ons bijgeschreven op 17 januari. Ook heb ik diezelfde dag gemaild met de klantenservice en kreeg een mail terug bedrag van bijgeschreven en kon het als niet verstuurd beschouwen. Tot de verbazing dat op 22 maart weer een brief kwam met een bedrag van 19,45. Weer contact opgenomen via mail en telefoon en zij gingen het uitzoeken. Financiele afdeling is zelf niet te bereiken dus alles gaat via de klantenservice. Ik als moeder maak me best ongerust we betalen alles netjes op tijd heb ik haar ook geleerd en nu dit. Toch voor de tweede keer weer het bedrag overgemaakt van 19,45 en blijkt weer open te staan. Heb geen zin in incassobureaus waar ze dus mee dreigen in de brief. Heb meerdere malen nu contact gehad via de mail en telefoon. Heb ook een brief op de bus gedaan met de copieen van de betalingen en alles is ook doorgemaild. Nu gaan ze kijken of ze het bedrag toch kunnen traceren want het inmiddels 2x betaald. Moest voor 08 maart betaald zijn anders word het overgedragen aan incassobureau. Ze gaan het dus traceren en als ze het niet kunnen achterhalen brengen ze ons hiervan weer op de hoogte. Hoop wel zo snel mogelijk. Het gaat om me dochter van 18 jaar die het tweedehands boek heeft gekocht. Wat raden jullie aan om te doen????? Heb inmiddels als een heel pakket met copie mailingen enz. Maar bestellen bij dit bedrijf nooit meer het vertrouwen is hiermee verloren!!!!
Re: dreiging incassobureau via bol.com
Snap dat het vervelend is en dat je je zorgen maakt maar misschien helpt mijn ervaring.
Voor mijn moeder heb ik bijna exact hetzelfde geval afgehandeld. Bij haar echter lag het al bij het incassoburo toen ze mijn hulp inriep. Heb een paar maal telefonisch contact gehad met het buro wat boven verwachting goed verliep. Werd vriendelijk en netjes te woord gestaan en als ik de betaalbewijzen (afschriften e.d.), waarop de betalingen werden weergegeven, aan hen zou sturen, zou er niets aan de hand zijn. Ik meen dat als betaling voor 5 dagen voor de overdracht aan het buro had plaatsgevonden ze de zaak als afgehandeld zouden beschouwen (zonder verdere kosten).
Overigens ging het bij mijn moeder ook om tweedehands boeken, heb het idee dat voor dat segment een en ander (nog?) niet zo goed is geregeld bij de financiele afdeling. Ik koop zelf al jaren bij bol en heb nooit problemen gehad maar koop alleen nieuw spul.
Het bedrag is betaald, je kunt dat aantonen dus zou me niet al te druk maken.
Voor mijn moeder heb ik bijna exact hetzelfde geval afgehandeld. Bij haar echter lag het al bij het incassoburo toen ze mijn hulp inriep. Heb een paar maal telefonisch contact gehad met het buro wat boven verwachting goed verliep. Werd vriendelijk en netjes te woord gestaan en als ik de betaalbewijzen (afschriften e.d.), waarop de betalingen werden weergegeven, aan hen zou sturen, zou er niets aan de hand zijn. Ik meen dat als betaling voor 5 dagen voor de overdracht aan het buro had plaatsgevonden ze de zaak als afgehandeld zouden beschouwen (zonder verdere kosten).
Overigens ging het bij mijn moeder ook om tweedehands boeken, heb het idee dat voor dat segment een en ander (nog?) niet zo goed is geregeld bij de financiele afdeling. Ik koop zelf al jaren bij bol en heb nooit problemen gehad maar koop alleen nieuw spul.
Het bedrag is betaald, je kunt dat aantonen dus zou me niet al te druk maken.
Klopt denk ik heel goed wat je zegt. Dat het inderdaad voor de tweedehands boeken etc niet goed geregeld is bij de financiele administratie. Maar vind ook dat de mensen daar flink langs elkaar heen werken. Als ik mail over de zaak dan krijg ik als antwoord terug de zaak is verwerkt en afgedaan en bel ik erover dan staat het open en word het doorgespeeld naar de financiele administratie. En je krijgt nooit met 1 dezelfde contact heb inmiddels wel van 10 verschillende als het niet meer is een antwoord gehad. Maar mijn laatste mail van gisteren zouden ze het intern bij de financiele administratie gaan uitzoeken en kunnen ze het niet traceren word ik op de hoogte gebracht. Denk dan wel door het incassobureau. Maar vind het bovenal een zooitje daar daar kan ik niets anders over zeggen. Ik heb er in het verleden ook een en ander gekocht nooit problemen maar als je dan zo iets als dit meemaakt dan ben je het vertrouwen kwijt en betaal ik liever iets meer voor een boek of etc dan te bestellen daar. Maar dat is mijn mening.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!!!
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!!!
Belachelijk om twee keer te betalen omdat het bij bol.com een zooitje is. Dat is echt het meest onzinnige wat ik ooit heb gehoord.
Ja Jos weet het is belachelijk 2 keer te betalen, maar als ze dreigen met incassobureaus dan denk ik laat ik maar weer betalen dan is het hopelijk opgelost. Maar niets is minder waar. En het teveel betaalde bedrag zou worden teruggestort binnen 3 weken vertelden ze in een mail. Maar hopelijk komt alles goed!!!!! en worden daar de ogen eens geopend en vinden ze dat het wel degelijk betaald is , en wel 2 keer pfff.
dank je Toxopus voor de tip (kilk) goede site!!!!! Denk dat als je iets van plan bent om een aankoop te doen ook maar eens goed op deze site te kijken!!!!
Thnxxx
Thnxxx
-
- Contacteer:
@ Babsie ...babsie67 schreef:Ja Jos weet het is belachelijk 2 keer te betalen, maar als ze dreigen met incassobureaus dan denk ik laat ik maar weer betalen dan is het hopelijk opgelost. Maar niets is minder waar. En het teveel betaalde bedrag zou worden teruggestort binnen 3 weken vertelden ze in een mail. Maar hopelijk komt alles goed!!!!! en worden daar de ogen eens geopend en vinden ze dat het wel degelijk betaald is , en wel 2 keer pfff.
Ze kunnen dreigen - maar aan de hand van je bankafschriften kan jij aantonen op tijd betaald te hebben.
Dat zij een zooitje maken van hun administratie...
Maar - nu heb jij dus een vordering van het tweede bedrag op bol.com.
Stuur ze een brief / mail - waarin je kort en zakelijk uitleg geeft - en eventueel schermafdrukken met de betalingen bijvoegt.
Geef Bol.com 14 dagen de tijd om 1) dat bedrag terug te storten en 2) te bevestigen dat de incasso pogingen gestaakt worden , en dat inderdaad voldaan is aan de rekening.
Doen ze dit niet - dan zijn vervolgkosten voor hun.
De administratie van Bol heeft recentelijk wel meer problemen, en ook met nieuwe boeken. Voorbeeld : na bestelling betaald, kreeg mail dat ordernummer X niet betaald was.. Controleer ik bestelstatus - hebben ze een 2e order aangemaakt (ander ordernummer) en die als 'niet betaald' gemeld - en het 1e ordernummer stond geen bestelling meer bij , maar een positief saldo (zeg maar - teveel betaald). maar wel klagen dat ik niet betaald heb..
Na een mailtje met screenshot - ordernummers, en iDeal betaalreferentie gezonden te hebben is dit wel rechtgetrokken - maar excuses? Die nog niet..
Hoi Guardian
Ja ze heeft betaald en wel op tijd. Maar wij hebben alles doorgespit of wij geen fout hebben gemaakt, en vorige week hebben we geconstateerd dat we in de eerste betaling 1 cijfer waren vergeten bij het factuurnummer via internetbankieren. Voor de rest hebben we bij omschrijving alles goed genoteerd voor overboeking zelf met het klantnummer. Moet dan toch te traceren zijn. En die dubbele betaling voor hetzelfde artikel hebben we via internetbankieren met de code gebruikt die we ook moesten gebruiken zoals vermeld op de acceptgiro als je het weer via internetbankieren doet. Dus dat moet ook goed zijn. Als de eerste dan niet mocht kloppen dan moet de tweede goed zijn. Heb namelijk vaker zo overgemaakt aan bol.com als ik wat besteld had en nooit problemen toen gehad.Mijn dochter moet dus geld terugkrijgen van het teveel betaalde bedrag en wel van het bedrag van de laaste aanmaning waarop de verhoging staat. Ik ben actief op nog meer forums en deze hebben mij aangeraden een aangetekende brief te sturen. Is net op de bus gegaan. Heb van de week ook al een soortgelijke brief naar hen toegestuurd alleen door drukte niet aangetekend gedaan. Ook liggen inmiddels de bewijzen al bij de financiele dienst om te kunnen traceren want daar hebben ze om gevraagd. Maar hoop dat de zaak gauw is opgelost en ja bewijzen heb ik zeker inmiddels al een heel pakket met mailingen enz. Hoop dat de zaak gauw opgelost word want voor een tweedehands boek word dit wel erg duur met aantekenen enz. En zij is ook maar een studente. Maar bestellen daar NOOIT meer. Ben er helemaal klaar mee.
Ja ze heeft betaald en wel op tijd. Maar wij hebben alles doorgespit of wij geen fout hebben gemaakt, en vorige week hebben we geconstateerd dat we in de eerste betaling 1 cijfer waren vergeten bij het factuurnummer via internetbankieren. Voor de rest hebben we bij omschrijving alles goed genoteerd voor overboeking zelf met het klantnummer. Moet dan toch te traceren zijn. En die dubbele betaling voor hetzelfde artikel hebben we via internetbankieren met de code gebruikt die we ook moesten gebruiken zoals vermeld op de acceptgiro als je het weer via internetbankieren doet. Dus dat moet ook goed zijn. Als de eerste dan niet mocht kloppen dan moet de tweede goed zijn. Heb namelijk vaker zo overgemaakt aan bol.com als ik wat besteld had en nooit problemen toen gehad.Mijn dochter moet dus geld terugkrijgen van het teveel betaalde bedrag en wel van het bedrag van de laaste aanmaning waarop de verhoging staat. Ik ben actief op nog meer forums en deze hebben mij aangeraden een aangetekende brief te sturen. Is net op de bus gegaan. Heb van de week ook al een soortgelijke brief naar hen toegestuurd alleen door drukte niet aangetekend gedaan. Ook liggen inmiddels de bewijzen al bij de financiele dienst om te kunnen traceren want daar hebben ze om gevraagd. Maar hoop dat de zaak gauw is opgelost en ja bewijzen heb ik zeker inmiddels al een heel pakket met mailingen enz. Hoop dat de zaak gauw opgelost word want voor een tweedehands boek word dit wel erg duur met aantekenen enz. En zij is ook maar een studente. Maar bestellen daar NOOIT meer. Ben er helemaal klaar mee.
Ooh ja heb nu in de brief gezet als het komt doordat zij (mijn dochter) een foutje in het factuurnummer heeft gezet onze excuses als het daar aan ligt en of ze het dan kunnen herstellen. Dus afwachten maar weer. Overigens heb ik ook alles wat ik via brieven naar heb toe stuur ook via e-mail gedaan kunnen ze nooit zeggen niet ontvangen!!!!!!! Vroeg me wel af waar het geld is gebleven als het wel bij ons afgeschreven is. Vaaaaagggggg. En hoe ze dan toch aan je banknummer komen?