LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dura necesstias

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
anneke74
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2010 13:39

dura necesstias

Ongelezen bericht door anneke74 »

Ik heb een vraag,sturen incasso bureaus sms berichten naar clienten?
Bovengenoemd incasso bureau stuurt nl berichten naar een vriend van ons met een vreemde opmaak van berichten.
Uiteraard heb ik het 06-nr , via telefoonnummer naar adres,nagetrokken en er is geen adres bij te vinden.
Dura Necesstias is ook alleen bereikbaar via een 06-nr.
Wij vinden het een vreemde zaak.

Groetjes

derhansie
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2008 19:07

Re: dura necesstias

Ongelezen bericht door derhansie »

http://www.duranecessitas.nl/

Incassobureau Dura Necessitas is een online incassobureau gekenmerkt door kwaliteit, vastberadenheid en doortastendheid. Wij bieden onze incasso gratis aan! U betaalt geen abonnements-, of aanvangskosten. Dura Necessitas stelt u in de gelegenheid om waar ter wereld u zich ook bevindt uw vorderingen op uw debiteuren snel en eenvoudig ter incasso aan ons aan te bieden. Hierdoor behoort het per post of per fax verzenden van uw debiteurgegevens definitief tot het verleden.


Het is belangrijk om als schuldeiser te laten zien dat u serieus met achterstanden omgaat. Dura Necessitas neemt u graag het incasseren van openstaande posten uit handen. Dit scheelt u veel werk en u krijgt uw geld ook sneller. Wanbetalers gaan namelijk vaak pas tot betaling over, als de vordering uit handen is gegeven aan een professionele incasseerder.

Vorderingen
Na het invoeren van uw vordering(-en) zal incassobureau Dura Necessitas als eerste uw debiteuren op effectieve wijze schriftelijk sommeren tot betaling over te gaan. U wordt van het gehele proces via uw online dossier op de hoogte gehouden, zodat u altijd op de hoogte bent van de status van uw vordering.




dit heb ik gevonden voor je

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: dura necesstias

Ongelezen bericht door pongo »

Ik heb december vorig ook een vordering van een incassobureau uit 2005 en was inmiddels verhuis in 2006 gekregen met de mededeling, wij konden u niet vinden in het GBA dus dan maar per mobiel.

achteraf bleek het een onterechte vordering te zijn die al meegenomen was in de WSNP.

Ze kunnen je dus een vordering per sms sturen, daar ben ik intussen wel achtergekomen.

anneke74
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2010 13:39

Re: dura necesstias

Ongelezen bericht door anneke74 »

Hallo,deze vordering was verstuurd terwijl de betalingstermijn nog niet eens verstreken was.
Er worden ook steeds vage berichten door hun verstuurt.
En de "eiser" stuurt dan even later een sms dat als de helft van het bedrag dan wordt betaalt de andere helft niet betaalt hoeft te worden.
We zitten eraan te denken om maar eens zelf contact met des betreffend bureau op te nemen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: dura necesstias

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Anneke,

voordat je gaat reageren:
- Is er een mogelijkheid dat er een terechte vordering is?
- Zo ja, zoek alle papieren erbij, en betaal deze zo snel mogelijk - liefst per direct aan degene aan wie het bedrag verschuldigd is.
- Heb je herinneringen / aanmaningen ontvangen?
Soms doen incassoclubjes (al dan niet bewust) zaken met bedrijven die spookfacturen verzenden.

Daarnaast is een SMS natuurlijk een onzinnige methode - omdat dit gewoon te beperkt is van wie een al dan niet terechte vordering afkomstig is.
Men zou gewoon een brief moeten sturen - met daarin overzichtelijk waar een vordering die men meent te hebben op u op gebasseerd is.

Gesloten