LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EBAY EUROPE SARL - INTRUM JUSTITIA

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Hazjar

EBAY EUROPE SARL - INTRUM JUSTITIA

Ongelezen bericht door Hazjar »

Ik heb al een aantal brieven van intrum justitia gekregen met het verzoek te betalen. Het gaat om een rekening van Ebay Europe SARL.
Ik heb geen Ebay account en heb er ook nog nooit wat gekocht...
Help! wat kan ik het beste doen?

pbarendse

Re: EBAY EUROPE SARL - INTRUM JUSTITIA

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik zou in eerste instantie contact zoeken met IJ, en stellen dat je de vordering betwist. Laat zij dan maar bewijzen dat het een geldige vordering betreft. Vraag gewoon schriftelijke onderbouwing van hun vordering.

Als ze gaan dreigen met beslaglegging en zo, lekker laten blazen. Zonder gerechtelijke uitspraak gaat ze dat niet lukken.

Advies: Doe alles zo veel mogelijk schriftelijk, en bewaar kopieën van alles. Zoeken zij telefonisch contact, noteer dan alle gegevens (wie belt, wanneer, wat er afgesproken is etc.). Kortom: bouw een dossier op! Als het ooit tot een rechtzaak komt is het van belang om bewijzen te hebben.

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Wat Pbarendse zegt. Betwist schriftelijk dat er een vordering is en laat Intrum maar bewijs leveren dat die er wel zou zijn. En laat je in ieder geval niet intimideren, een incassobureau mag en kan niets meer dan u of ik.

Succes, waarschijnlijk hoor je nooit meer iets van Intrum. Dat is in ieder geval mijn ervaring met dit bureau.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou zelfs sterker stellen, pbarendse, als ze bellen - deel ze mede dat je alleen schriftelijk wilt communiceren om fouten te voorkomen - en hang dan op. (Noteer wel datum / tijd - en eventueel naam).

Ga NOOIT, maar dan ook nooit afspraken via de telefoon maken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

nlcswebhelp@ebay.nl
nlrswebhelp@ebay.nl

Dit zijn de emailadressen van eBay Nederland Klantenservice. Ik zou ook hen vragen waar ze mee bezig zijn.

En inderdaad geen cent betalen. Incassobureaus kunnen je niets maken als de vordering niet rechtsgeldig is. Verwacht verder geen medewerking van Intrum Justitia. Het is tuig. Zoek dit forum er maar op na. Maak je er vooral niet druk om want dat zou zonde zijn.

LuctorEtEmergo

Ongelezen bericht door LuctorEtEmergo »

Beste Hazjar,

Wellicht ten overvloede, maar aangetekend je brieven aan IJ versturen kan geen kwaad.

Ik heb zelf uit hoofde van mijn werk regelmatig contact met ze. Er zijn maar weinig bedrijven waar de interne en externe communicatie zo bedroevend slecht zijn.

Grt,

Luctor

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou geen dure Aangetekende brieven sturen.

Vermoedelijk iets verkocht via E bay en op jou naam, gevonden in telefoongids of elders dit verkocht en de verkoper is binnen en U zit met de problemen,

Meestal word deze fraude voor verkoop gestolen goederen gebruikt.

U heeft aan 1 telefoontje genoeg,
Maak geen kosten en laat hun het erst bewijs sturen.
Als zij dit niet doen of er is fraude gepleegd moet E bay Via IP nummer de PC zoeken waar vandaan deze fraude gepleegd is.

Dus als iemand een niet goed beveiligde draadloze Wifi heeft kan deze de rekening krijgen!
Reageer verder niet op beslagname of andere onzin want ze zullen nog vele dreigbrieven sturen.
Zolang zij geen bewijs leveren kunnen ze niets.
Maak dus vooral geen kosten zoals aangetekende brieven,

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Stof,

het punt is dus dat als je niets doet - het wel uit de hand kan lopen.
Lees de diverse onderwerpen er maar op na.

En, telefonisch melden, klinkt leuk, maar bij problemen heb je geen bewijzen (tenzij je gesprekken op kan nemen - da`s anders)

Maar dat schijn je van te voren te moeten melden...

Gesloten