Ik werd vandaag gebeld op mijn mobiele telefoon door EDR incasso met een geautomatiseerd bericht dat ik ze zo snel mogelijk terug moest bellen. Er stond namelijk een onbetaalde rekening open. Het eerste wat ik deed was op internet checken. Ze noemden mijn naam niet, en specificeerden ook niet waar het om ging. Nu ben ik iemand die nog nooit ergens een rekening niet betaald heeft. 'Waar slaat dit telefoontje op?', vroeg ik me af.
Ik heb meteen een check gedaan op diverse sites, waaronder uiteraard ook het Radar forum. Veel duidelijkerwerd het niet op, afgezien van dus een bevestiging dat EDR incasso wel meer mensen uit het niets lijkt te pakken.
Om het hier toch niet bij te laten besloot ik het nummer van EDR incasso te bellen. Er werd in een flits al opgenomen. Dat was even schrikken, want als ik iets niet wilde, was het opnemen met het noemen van mijn naam. Gelukkig betrapte ik mezelf op die gedachte waardoor ik het net niet deed, en was het slechts een telefoniste die me doorverbond. Ook dit ging erg vlot. Toen kwam het gesprek met iemand die er dus meer van wist. Een lijstje met feiten:
- Er werd direct gevraagd om mijn postcode en huisnummer
Mijn antwoord was dat zij contact opnamen met mij via mijn mobiele telfoonnummer (kan haast niet nog meer persoonlijk!), dus dat zij dit toch wisten? Nee, blijkbaar niet. Daarbij zij ik hem dat ik het nog vreemder vond dat dit direct via de telefoon gaat, en helemaal dat ik geen brief heb ontvangen op wat voor manier dan ook. Dus kon ik hem geen dossiernummer geven. En wilde ik hem dus geen naam of adres geven.
- De persoon die mij te woord stond werd boos
'Als u niet mee wilt werken op deze manier dan zal ik het gesprek moeten beïndigen', werd op een gegeven moment gezegd terwijl hij de gegevens bij elkaar zocht. Ik benadrukte dat ik dit steeds vreemder begon te vinden. Vooral dat hij zo vanuit zijn emotie reageerde.
- Het duurde veel te lang voor mijn gegevens boven water kwamen
Na ongeveer 2 minuten waren mij gegevens nog niet boven tafel. Ik was nog steeds met de man in gesprek, die kennelijk gefrustreerd overkwam. Dit heb ik eerder meegemaakt twee jaar geleden, en dat vertelde ik hem. Volgen hem was dit een reden (lees: excuus) om mij dan maar snel mijn gegevens te geven, zodat we dit konden afhandelen.
Ik schrijf onder de feiten vanuit mijn beleving. Het was een vlot en naar telefoongesprek Ik heb na 2 minuten gezegd dat ik dit uitermate vreemd vond, en om die reden per direct het gesprek beïndig. Er is geen direct contact gelegd na dit telefoontje vanuit EDR incasso.
Het voelt erg naar en vreemd dat zij aan mijn mobiele nummer zijn gekomen.
Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt, of tips hoe ik hier anders mee had om kunnen gaan? Of er defintief vanaf kan komen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EDR Incasso: telefoontje
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: EDR Incasso: telefoontje
Een hele simpele is - neem een ander mobiel nummer.of tips hoe ik hier anders mee had om kunnen gaan? Of er defintief vanaf kan komen?
Het kan best zijn dat uw mobiele nummer voorheen aan een EDR klant heeft behoord - en dat die na verloop van tijd weer is uitgegeven.
Ik denk dat het heel verstandig is geweest om niet uw gegevens te verstrekken.
Tenzij u recentelijk verhuisd bent, zou men, als het om uw rekening ging, wel uw gegevens moeten hebben.
EDR heeft niet een goede reputatie - zie elders op dit forum ook.
Re: EDR Incasso: telefoontje
Bedankt voor je reactie.Guardian72 schreef:Een hele simpele is - neem een ander mobiel nummer.of tips hoe ik hier anders mee had om kunnen gaan? Of er defintief vanaf kan komen?
Het kan best zijn dat uw mobiele nummer voorheen aan een EDR klant heeft behoord - en dat die na verloop van tijd weer is uitgegeven.
Ik denk dat het heel verstandig is geweest om niet uw gegevens te verstrekken.
Tenzij u recentelijk verhuisd bent, zou men, als het om uw rekening ging, wel uw gegevens moeten hebben.
EDR heeft niet een goede reputatie - zie elders op dit forum ook.
Ik heb inderdaad elders op dit forum ook gekeken, en las hele - in mijn beleving - vreemde verhalen. Dat een incassobureau dit zo maar doet is in mijn mening te absurd voor woorden.
De conclusie die ik trok uit het doorlezen van andere topics, is dat zij met bewijs moeten komen. Dat lijkt me lastig voor hen, gezien het feit ik al mijn rekeningen altijd op tijd betaal(d heb in het verleden). Het niet eens kunnen aangeven waar het om gaat is op zich al raar genoeg van hun kant.
Ik vrees dat het inderdaad gaat om de vorige eigenaar van dit nummer (het is een jaar of twee geleden dat ik dit mobiele nummer heb genomen). Erg slordig dat zoiets niet correct wordt afgesloten door de toenmalige provider KPN, indien dat inderdaad het geval is.