LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EDR, wat zijn we aan het doen???
EDR, wat zijn we aan het doen???
Hallo allemaal,
Ik ben toch ernstig ontstemd over het volgende
Ik kreeg een aantal weken geleden een brief van incasso bureau edr gericht aan een ander persoon. Ik heb die brief keurig terug gestuurd met de melding (achterkant envelop) dat deze persoon hier niet woont.
Echter vandaag belde edr mij over een vordering op mijn adres betreffende essent. Nu ben ik niet de persoon op wiens naam de vordering staat, ik heb ook nog nooit in mijn leven iets afgenomen van essent, maar ik woon wel al (bijna) 30 jaar in dit huis en dit was toen een nieuwbouw huis. (dus geen vorige bewoners)
Dit heb ik keurig aan de mensen van EDR uitgelegd, echter zij zeggen nu: dat maakt niet uit, u moet betalen want anders leggen we loonbeslag. Nu weet ik zelf wel dat dat niet zomaar kan, maar ik vind dit dus echt geen manier van doen. Het zal best zo zijn dat zij een vordering uit hebben staan, maar die is niet van mij en die ga ik dus niet betalen. Hoe zij precies aan dit adres komen weet ik eigenlijk niet, er heeft hier nooit iemand met die naam gewoond, dus volgens mij hebben ze het terplekke verzonnen.
Iemand advies hoe ik van deze mensen afkom?
Isabel
Ik ben toch ernstig ontstemd over het volgende
Ik kreeg een aantal weken geleden een brief van incasso bureau edr gericht aan een ander persoon. Ik heb die brief keurig terug gestuurd met de melding (achterkant envelop) dat deze persoon hier niet woont.
Echter vandaag belde edr mij over een vordering op mijn adres betreffende essent. Nu ben ik niet de persoon op wiens naam de vordering staat, ik heb ook nog nooit in mijn leven iets afgenomen van essent, maar ik woon wel al (bijna) 30 jaar in dit huis en dit was toen een nieuwbouw huis. (dus geen vorige bewoners)
Dit heb ik keurig aan de mensen van EDR uitgelegd, echter zij zeggen nu: dat maakt niet uit, u moet betalen want anders leggen we loonbeslag. Nu weet ik zelf wel dat dat niet zomaar kan, maar ik vind dit dus echt geen manier van doen. Het zal best zo zijn dat zij een vordering uit hebben staan, maar die is niet van mij en die ga ik dus niet betalen. Hoe zij precies aan dit adres komen weet ik eigenlijk niet, er heeft hier nooit iemand met die naam gewoond, dus volgens mij hebben ze het terplekke verzonnen.
Iemand advies hoe ik van deze mensen afkom?
Isabel
-
- Contacteer:
Re: EDR, wat zijn we aan het doen???
Tip 1: Weiger telefonisch contact (tenzij je het op kan nemen).
Tip 2: Blijf deze post terugsturen, en stuur ze eenmalig een mail\fax\aangetekende brief (ivm bewijs) dat je eist dat zij deze duidelijk onrechtmatige vordering staken.
Tip 3: Neem contact op met de plaatselijke politie, geef aan dat je je bedreigd voelt door deze (vage) club (men dreigt met rechtsmaatregelen om een onrechtmatige betaling af te dwingen) - en vraag advies. (Je hoeft nog niet direct aangifte te doen - wacht advies politie af)
Maak een dossier aan - datum ontvangst brief, en datum retourzending.
Maak desnoods een kopie van de voorkant voor en na het 'aanvullen'.
EDR staat (hier) bekend als 'niet helemaal netjes' (gebruik de zoekfunctie maar eens).
Het lijkt me redelijk duidelijk dat hier sprake is van OF een administratieve fout (die ze niet willen toegeven) OF een bewuste poging tot oplichting.
Je zou eventueel ook contact met Essent kunnen opnemen, en hen verzoeken hun onrechtmatige vordering in te trekken, omdat je ook tegen hen (als opdrachtgever) aangifte kunt doen.
Tip 2: Blijf deze post terugsturen, en stuur ze eenmalig een mail\fax\aangetekende brief (ivm bewijs) dat je eist dat zij deze duidelijk onrechtmatige vordering staken.
Tip 3: Neem contact op met de plaatselijke politie, geef aan dat je je bedreigd voelt door deze (vage) club (men dreigt met rechtsmaatregelen om een onrechtmatige betaling af te dwingen) - en vraag advies. (Je hoeft nog niet direct aangifte te doen - wacht advies politie af)
Maak een dossier aan - datum ontvangst brief, en datum retourzending.
Maak desnoods een kopie van de voorkant voor en na het 'aanvullen'.
EDR staat (hier) bekend als 'niet helemaal netjes' (gebruik de zoekfunctie maar eens).
Het lijkt me redelijk duidelijk dat hier sprake is van OF een administratieve fout (die ze niet willen toegeven) OF een bewuste poging tot oplichting.
Je zou eventueel ook contact met Essent kunnen opnemen, en hen verzoeken hun onrechtmatige vordering in te trekken, omdat je ook tegen hen (als opdrachtgever) aangifte kunt doen.
Dank je! ga ik zeker doen.
Punt is wel: ik voel me dus niet echt bedreigd. Ik weet dat ze geen loonbeslag kunnen leggen als ik die persoon gewoon niet ben.
Het lijkt eigenlijk (maar zo interpreteer ik dat) dat EDR de vordering niet heeft overgekocht van essent, maar van een ander incasso bedrijf. Er stond ook in de brief dat de vordering bijna verjaard was en dat na herhaaldelijke aanmaningen van hen en hun collegas (???) geen reactie ontvangen was. Ik heb overigens zelf nooit eerder iets van hen of een ander incasso bureau ontvangen. (wat ook logisch is want ik heb geen schuld en ben niet de persoon die zij zoeken)
Ik heb essent gebeld, maar die claimen van niets te weten. Zij kennen mij of mijn adres niet eens. (is ook logisch, ik ben nooit klant van hen geweest) Of zij de persoon wiens naam op de brief stond wel kennen wilden ze niet vertellen, maar dat snap ik ook wel.
maar goed, we zien het wel, in elk gevalbedankt voor de tips, ga ik vandaag mee aan de slag.
Isabel
Punt is wel: ik voel me dus niet echt bedreigd. Ik weet dat ze geen loonbeslag kunnen leggen als ik die persoon gewoon niet ben.
Het lijkt eigenlijk (maar zo interpreteer ik dat) dat EDR de vordering niet heeft overgekocht van essent, maar van een ander incasso bedrijf. Er stond ook in de brief dat de vordering bijna verjaard was en dat na herhaaldelijke aanmaningen van hen en hun collegas (???) geen reactie ontvangen was. Ik heb overigens zelf nooit eerder iets van hen of een ander incasso bureau ontvangen. (wat ook logisch is want ik heb geen schuld en ben niet de persoon die zij zoeken)
Ik heb essent gebeld, maar die claimen van niets te weten. Zij kennen mij of mijn adres niet eens. (is ook logisch, ik ben nooit klant van hen geweest) Of zij de persoon wiens naam op de brief stond wel kennen wilden ze niet vertellen, maar dat snap ik ook wel.
maar goed, we zien het wel, in elk gevalbedankt voor de tips, ga ik vandaag mee aan de slag.
Isabel
-
- Contacteer:
@ isabel,
het gaat er niet om of je je bedreigd voelt - maar EDR dreigt wel degelijk.
Daarom zou ik hier melding van maken.
Zeker omdat jij al bij hen (telefonisch) hebt aangegeven dat e.e.a. onjuist is.
Ik zou trouwens ook noteren hoeveel tijd dit u kost, en wat voor (extra) kosten u maakt (bijvoorbeeld - onderzoek naar EDR op Tros Radar - aanmaken topic (juridisch advies inwinnen) en voor al die zaken een tegenrekening bij EDR indienen - zeker omdat zij aantoonbaar en kennelijk bewust u blijven bestoken met deze onrechtmatige vordering).
Het 'verweer' van Essent (wij weten van niets) is zwak - dan dienen zij hun aannemer terug te fluiten (en anders ook aangifte te doen wegens misbruik van hun "goede" naam).
Heb je gevraagd of er "een klant" (dus, zonder namen te noemen) op uw adres bij hen bekend is? Want als zij "een klant" op dat adres hebben, zijn zij in elk geval mede verantwoordelijk voor deze situatie.
het gaat er niet om of je je bedreigd voelt - maar EDR dreigt wel degelijk.
Daarom zou ik hier melding van maken.
Zeker omdat jij al bij hen (telefonisch) hebt aangegeven dat e.e.a. onjuist is.
Uit bovenstaande maak ik op dat men u 'zomaar' belt (hoe komen ze aan uw gegevens?), en ook nog eens keihard liegen. (ik heb ook nog een lening lopen, die kan EDR dan wel betalen, anders leg ik beslag.. zelfde redenatie, en ook onjuist).Echter vandaag belde edr mij over een vordering op mijn adres betreffende essent. Nu ben ik niet de persoon op wiens naam de vordering staat, ik heb ook nog nooit in mijn leven iets afgenomen van essent, maar ik woon wel al (bijna) 30 jaar in dit huis en dit was toen een nieuwbouw huis. (dus geen vorige bewoners)
Dit heb ik keurig aan de mensen van EDR uitgelegd, echter zij zeggen nu: dat maakt niet uit, u moet betalen want anders leggen we loonbeslag.
Ik zou trouwens ook noteren hoeveel tijd dit u kost, en wat voor (extra) kosten u maakt (bijvoorbeeld - onderzoek naar EDR op Tros Radar - aanmaken topic (juridisch advies inwinnen) en voor al die zaken een tegenrekening bij EDR indienen - zeker omdat zij aantoonbaar en kennelijk bewust u blijven bestoken met deze onrechtmatige vordering).
Het 'verweer' van Essent (wij weten van niets) is zwak - dan dienen zij hun aannemer terug te fluiten (en anders ook aangifte te doen wegens misbruik van hun "goede" naam).
Heb je gevraagd of er "een klant" (dus, zonder namen te noemen) op uw adres bij hen bekend is? Want als zij "een klant" op dat adres hebben, zijn zij in elk geval mede verantwoordelijk voor deze situatie.
ja heb ik gedaan, zij geven aan geen klant op dit adres te hebben op dit moment en ook nooit een klant op dit adres gehad te hebben in het verleden.Heb je gevraagd of er "een klant" (dus, zonder namen te noemen) op uw adres bij hen bekend is? Want als zij "een klant" op dat adres hebben, zijn zij in elk geval mede verantwoordelijk voor deze situatie.
Maar ik heb inmiddels al de politie gebeld, die waren overigens niet echt onder de indruk. Maar waren wel bereid er melding van te maken
Hoe ze aan mijn adres gekomen zijn weet ik niet, zoals gezegd, er heeft nooit iemand met de naam van de persoon die hen geld schuldig is op dit adres gewoond en dit adres is nooit klant van essent geweest.Uit bovenstaande maak ik op dat men u 'zomaar' belt (hoe komen ze aan uw gegevens?),
Maar ik sta in het telefoonboek, dus als je een adres hebt dan kun je ook een telefoonnummer vinden.
Ik snap het ook gewoon echt niet, zouden ze gewoon 200 brieven naar willekeurige adressen gestuurd hebben in de hoop dat iemand gewoon die vordering betaalt? Ook al staat de naam van de bewoner niet eens op de vordering maar de naam van iemand anders?
Vreemde vogels die mensen van EDR
Maar ik zal alles goed bijhouden.
Isabel
-
- Contacteer:
Dat is een goede vraag - en zou wel eens de manier kunnen zijn waarop ze werken.Isabel1 schreef: Ik snap het ook gewoon echt niet, zouden ze gewoon 200 brieven naar willekeurige adressen gestuurd hebben in de hoop dat iemand gewoon die vordering betaalt? Ook al staat de naam van de bewoner niet eens op de vordering maar de naam van iemand anders?
Vreemde vogels die mensen van EDR
Maar ik zal alles goed bijhouden.
Isabel
De door u omschreven manier van antwoorden versterkt dit idee m.i. wel.
Ik zou helemaal niks meer doen, ook geen brieven terug sturen. Je hebt al aangegeven dat je niks met Essent te maken hebt en dat jij die persoon niet bent, dus gewoon laten zitten en helemaal niet meer reageren.
Zolang zij reactie krijgen blijven ze doorgaan.
-
- Contacteer:
Maar op deze manier blijft EDR alsnog gewoon doorgaan.sephora30 schreef:Ik zou helemaal niks meer doen, ook geen brieven terug sturen. Je hebt al aangegeven dat je niks met Essent te maken hebt en dat jij die persoon niet bent, dus gewoon laten zitten en helemaal niet meer reageren.
Gezien het feit dat zij met castingcompass etc. werken (of er deel van zijn) vraag ik mij af of dit wel een legitiem bedrijf is - want het lijkt eerder op een oplichtersburo.
-
Klopt, dat zijn ze ook. jaren geleden met hun aan de stok gehad. Gelukkig heb ik ze kunnen afschudden. Rekenen als gauw 100% kostentoeslag. Van voorwerk II hebben die gasten nog nooit gehoord...Guardian72 schreef:het lijkt eerder op een oplichtersburo.
hai,
ze hebben geen 100% kosten gerekend, dus dat is niet het geval.
@kimmetje, ik heb je verhaal gelezen, ik ben jou niet.
Isabel
ze hebben geen 100% kosten gerekend, dus dat is niet het geval.
@kimmetje, ik heb je verhaal gelezen, ik ben jou niet.
Isabel
-
- Contacteer:
Ze mogen rekenen wat ze willen.kimmetje ten Voorde schreef: Klopt, dat zijn ze ook. jaren geleden met hun aan de stok gehad. Gelukkig heb ik ze kunnen afschudden. Rekenen als gauw 100% kostentoeslag. Van voorwerk II hebben die gasten nog nooit gehoord...
10 of 100 euro.
Of je dat, als schuldenaar, ook moet betalen is een ander verhaal.
Maar, stel dat je niet helemaal weet hoe zaken werken, en je weet dat je een achterstand hebt - om problemen te voorkomen (na zo`n blafbrief van zo`n incassoclub) betaal je de achterstand en alle kosten die zo`n club erbij op telt.
Snel verdient.
ik denk dat 90% van de incassoburo`s zo werkt, beetje bluffen en kijken wie er teveel betaald.