LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EOS - Paypal

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Soshe

EOS - Paypal

Ongelezen bericht door Soshe »

Goedemiddag,

Gisteren ontving ik een nota van EOS. Of ik een bedrag van bijna 26 euro wil betalen, incasso kosten. In deze brief staat dat het alleen gaat om een bedrag van paypal. Meer niet.

Nou weet ik wel waar het van is. Ik heb een klein internet winkeltje en ik heb spulletjes geleverd aan iemand. Die persoon zegt dat ze het nooit ontvangen heeft terwijl het volgens Post NL in ontvangst is genomen. Paypal heeft klant gelijk gegeven ook al is het afgeleverd want paypal ziet het niet als bewijs. Dus het resultaat is dat er een bedrag van 101 euro van de paypal rekening is afgeschreven (eind juli 2012). Het bedrag wat EOS in rekening brengt zijn die kosten die paypal als administratie kosten rekent voor het terug boeken.

Wat ik zeer, maar dan ook zeer merkwaardig vind is dat dit bedrag op 14 aug. 2012 al volledig aangevuld was en er toen ook een flink bedrag van verkopen naar mijn rekening is overgeschreven. Dus wat er in de min stond was toen al lang aangevuld!

Nou krijg ik dus van EOS een brief dat ik dat bedrag moet betalen. Kortom, door paypal zit ik nou met een schade van spullen die geleverd zijn, waar bewijs van is. 101 euro die afgeboekt is + nog eens 26 euro incasso kosten omdat paypal de administratie kennelijk niet op orde heeft. Het totale van het plaatje is nou 200 euro!!!

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Guardian72
Contacteer:

Re: EOS - Paypal

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als alles al voldaan is voor de datum op de brief, lijkt me e.e.a onlogisch om te betalen - zeker als het alleen 'incassokosten' zijn.

Voor wat betreft de schade - stuur een claim / factuur naar paypal daar je (via Track & Trace) kan aantonen dat het geleverd is, en zij dus ten onrechte te 'koper' gelijk geven. (alleen jammer dat als je als koper echt niets krijgt, paypal niet thuis geeft).

Ik wil er alleen wel bij opmerken dat soms een track & trace zegt 'afgeleverd' - maar dat dit niet zo is.
Het is aan postnl (of de koerier) zaak om aan te tonen waar, wanneer is geleverd, en aan wie (was het met handtekening?). Als blijkt dat inderdaad wel is geleverd, dan aangifte oplichting tegen de ontvanger, en eventueel paypal als medeplichtige (al zal dit kansloos zijn.. politie pakt dit bedrijf toch niet aan).

Ik zou trouwens niet meer paypal gebruiken.. alleen maar problemen

san0304

Re: EOS - Paypal

Ongelezen bericht door san0304 »

goedemiddag

probleem EOS heeft mijn 16 jarige zoon ook .Eerder dit jaar rekening gehad niets wetende hebben we die maar betaald iets van 27 euro .Paar maanden daarna weer rekening nu 34,15 euro . Ik bellen met EOS hoe dit zit die zeggen bij paypal zijn prima na een lang gesprek moest ik ID faxen en emails enz waar het om ging (gaat dus om een minderjarige hier ) dan zou het geregeld zijn en we hoefden niet te betalen .

nu deze week 9-10-2012 krijg ik weer diezelfde rekening of we nog gaan betalen anders worden er maatregelen getroffen :shock: Ik weer bellen met EOS die hebben niks vernomen van paypal .IK dus daar weer heen bellen krijg engels pratend iemand aan de lijn ik vraag naar iemand die nederlands praat krijg ik even aan de lijn en die zou mij terug bellen .Prima nu paar uur niks te horen ik terug bellen .krijg engels man weer krijg nu te horen dat er niemand is die nederlands praat dat die persoon met vakantie is en er maandag weer is :shock: :shock: wazig heb eerder iemand aan de lijn gehad . Mijn vader probeert het ook en krijgt te horen ,morgen terug bellen dan is er iemand die nederlands praat , half uur later heeft hij weer gebeld krijgt te horen bel over een kwartier terug vervolgens krijg je niemand meer aan de lijn die nederlands praat :?: :?: :?: :?: :?: .

Het gaat hier om een minderjarige jongen die door hackers in de min staat op verschillende mail adressen waar mijn zoon helemaal niet meer in kan komen want paypal heeft ze geblokkeerd .

Ik geef niet op !!! Uiteraard want ik ga niet betalen voor iets waar wij niks aan kunnen doen .

Het is raar dat mensen zomaar geld kunnen terug halen op paypal terwijl ze wel iets ontvangen .hoe kan je van een rekening zomaar geld halen als er niks op staat !!!!!!!!!! Ik ben echt behoorlijk pissig op paypal

als iemand mij nog een ander telefoon nr kan geven behalve dit nr :020-4622530 dan graag .

Vrgr Sandra

Gesloten