LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring met solveon

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gast

ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Gast »

solveon ,hallo heb er iemand ervaring met het incasso solveon ?

Gast

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Gast »

Ja oppassen met hun :!:

Gast

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Gast »

waarom dan ?

weet je of ze je aan mogen melde bij het bkr ?

Gast

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Gast »

ja, dat mogen ze

meppel2005
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2005 13:13

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door meppel2005 »

solveon heeft mijn rekening geblokkeerd, omdat ik een achterstand heb, zijn deze mensen tot rede vatbaar voor een regeling?
en wordt de blokkade dan opgeheven?

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door vladja »

Ze kunnen niet zomaar een rekening blokkeren. Daar moet meer aan vooraf gegaan zijn.

Vladja

meppel2005
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2005 13:13

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door meppel2005 »

wij hebben een achterstand, en zijn voordat we dat hadden, al naar de bank gestapt met we kunnen hetn iet meer betalen, op dat moment kodnen ze niets voor ons doen, omdat we niks hadden, dus maw we moesten en probleem opbouwen..hebben we gedaan, en ineens na 4 maanden een blokkade, is ons niks maar dan ook niks van verteld,,,laat staan een brief!

nou de vraag, treffen ze en regeling????

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door vladja »

Werkt Solveon voor de bank? Of is het incassobureau voor een andere zaak?
Vladja

jannie20
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2005 12:26

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door jannie20 »

het is een incasso afdeling van de bank zelf.
Laatst gewijzigd door jannie20 op 05 aug 2005 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door vladja »

In de algemene voorwaarden van alle banken staat dat ze bij een betalingsachterstand of schuld het te vorderen bedrag mogen pakken van andere een rekening van die persoon (als daar geld op staat). Ook mogen ze een rekening blokkeren waarop geld gestort is (bijv. salaris) tot het bedrag van de schuld.

Voor die aktie hoeven ze niet eerst naar de rechter te stappen, zoals andere schuldeisers (met uitzondering van de belasting en overheden). Voor loonbeslag of beslaglegging op goederen om deze te verkopen om de schuld te innen, moeten ze wel eerst naar de rechter.

Omdat je een betalingsachterstand had hebben ze het incassobureau ingeschakeld, wat weer extra kosten meebrengt (die voor jouw rekening komen). Om met Solveon een betalingsregeling af te spreken wordt moeilijk, omdat je een eerdere betalingsregeling niet bent nagekomen.

Als je werkelijk van de schuld af wilt komen, kan je een rekening openen bij een andere bank of instelling. Dit lukt zoalng je niet geregistreerd staat bij het BKR in Tiel. Je laat daar de inkomsten naar toe overmaken en lost elke maand een redelijk bedrag af aan Solveon. Zolang er trouw elke maand een redelijk bedrag binnen komt, zullen ze niet zo gauw naar de rechter stappen. Dat kost geld, waarvan een groot gedeelte voor jouw rekening komt, maar niet alles. De bank zal zelf ook een gedeelte moeten betalen.

Sta je geregistreerd bij de BKR dan kan je alleen nog naar een (gemeentelijke) Kredietbank om een andere rekening te openen.

Het enige wat je kan doen is met Solveon praten en kijken of ze bereid zijn tot een regeling. Probeer daarbij rustig en vriendelijk te blijven en neem gegevens en papieren mee over inkomen en schuld etc. Zo krijgen zij inzicht in jouw financiële draagkracht.

Vladja

dicky74
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2005 12:08

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door dicky74 »

Ja Vladja, je kan het altijd proberen, maar lukken doet het meestal niet. Er is niet met ze te praten en ze maken moedwillig misbruik van de informatie die je verstrekt. Solveon is het onbetrouwbaarste incassobureau dat ik ken. En dat is opvallend, omdat het toch 100% dochter van ABN-Amro is. Mijn ervaring is als volgt;

Na een tijd als niet zo succesvol zelfstandig ondernemer aan het werk te zijn geweest, besloot ik mijn verantwoordlijkheid te nemen en gewoon weer een baan te zoeken. Inmiddels had ik namelijk overal achterstanden. In mijn huur, bij de belastingdienst, ziektekosten, roodstand op mijn betaalrekening, betaling van flexibel krediet... noem maar op.

ABN-Amro had enkele maanden eerder mijn betaalrekening en krediet, ondanks open communicatielijnen, overgedragen aan Solveon - hun incasso-afdeling. Daarmee was ook de toegang tot mijn spaartegoeden geblokkeerd, maar daar wilde ik toen nog liever niet aankomen. Met Solveon heb ik een regeling getroffen om de roodstand op mijn betaalrekening in te lopen, het krediet hebben ze even laten rusten omdat ik het simpelweg niet kon opbrengen.

Nu ik weer een baan had wilde ik mijn schouders eronder zetten om de achterstanden weg te werken. Met hulp van een budgetvoorlichter heb ik de broekriem stevig aangetrokken en een financiëel plan gemaakt. Het plan voorzag erin dat ik met mijn eerste salaris direct de hele roodstand van mijn betaalrekeing zou inlossen, om zo de spaartegoeden te deblokkeren, en daarmee en met de rest van mijn salaris, over een periode van een half jaar mijn achterstanden weg te werken.

Ik heb Solveon de garantie gevraagd dat ze hun medewerking hieraan zouden verlenen, ondanks de achterstand op mijn krediet. Hiermee gingen ze (telefonisch) accoord. Geen probleem, na het aanzuiveren van mijn betaalrekening zou deze gedeblokeerd worden en zou voor het krediet een aparte regeling getroffen worden.

Afgelopen vrijdag is mijn salaris gestort over de eerste 5 weken werk. Ik heb Solveon weer gebeld om dat te melden, en te vragen de boel te deblokkeren. Dit weigerden ze echter. Er was een fout gemaakt en ik diende eerst de achterstand op mijn krediet in te lossen. Ze hebben hiertoe dus mijn hele salaris, en mijn spaartegoeden geconfisqueerd. Hoe ik mijn afspraken met andere schuldeisers nu moest nakomen vonden ze niet hun probleem. Ik kon het wettelijk verplichte bijstandsniveau uitgekeerd krijgen, verder was geen gesprek mogelijk.

Net nu ik wat licht zag aan het einde van mijn tunnel, is dat door de schoften van Solveon abrupt uitgezet. Ik ben er in geluisd en je hebt geen poot om op te staan. Hoe het nu verder moet weet ik niet meer.

:idea: Toch een wijze les geleerd: geloof ze niet. Nooit. En al helemaal niet op hun woord. Zorg *altijd* dat iedere afspraak schriftelijk bevestigd wordt voordat je welk bedrag dan ook over maakt.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn vriend heeft door waarschijnlijk een gokverslaving van zijn (hopelijk binnenkort ex-) vrouw een aantal schulden bij de bank openstaan. Deze zijn doorgestuurd naar Solveon, die het weer doorsturen naar de deurwaarders. Gek genoeg sturen ze de 3 leningen naar 3 verschillende deurwaarders :!: :!: :!: Dat is toch raar? Waarom niet naar 1 deurwaarder? Hierdoor komen er nog meer kosten bij, lijkt wel of ze hem kapot willen hebben.

Jenny34
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:10

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Jenny34 »

Ik ben bestuurder van een stichting en zij heeft ongeveer 6 weken een rekening bij ABN AMRO. Bij het openen van de bestuursrekening heb ik gevraagd naar de mogelijkheden van krediet. Er werd duidelijk gezegd dat krediet voor onze stichting niet mogelijk is, omdat dat uit de statuten moest blijken. De stichting is wel bevoegd is om onroerend goed te kopen, maar krediet nee dat gaat niet. De rekening was geblokkeerd voor debetstanden.
Wij zijn gewoon verder gegaan met onze activiteiten, waaronder geldinzamelen t.b.v. één van onze projecten. Wij zijn eind oktober 2005 begonnen met die geldinzamel actie. Wij hebben in geloof een pintransactie gedaan in een winkel en de transactie was akkoord. Wij waren dus in veronderstelling dat er dus giften en donaties gedaan waren en dat wij daar volledig over konden beschikken t.b.v. de stichting. Wij hebben meer betalingen gedaan met de pas. Vervolgens belde de bank dat de rekening een debetsaldo vertoont en dat het op korte termijn aangezuiverd moest worden. De passen waren geblokkeerd voor gebruik en als de rekening aangezuiverd is zou er weer gebruik gemaakt kunnen worden van de rekening. Stom verbaasd waren wij als bestuurders, want de stichting kon geen krediet krijgen en ook niet rood staan! Ik snap niet dat De Bank zo slecht beveiligd is. Intern moet iemand de blokkade hebben weggehaald of waren ze misschien iets van plan met de rekening. Het lijkt wel of dit bewust gedaan is. De bank heeft twee brieven geschreven met het verzoek om op korte termijn te zorgen voor aanzuivering. Het vervelende is dat het geld al besteed is. Ik heb schriftelijk de bank geschreven om een regeling te treffen. Hier is niet op gereageerd. Ze hebben nog een derde brief geschreven om binnen een week na dagtekening te betalen.

En ja voorspelbaar zojuist de brief van de Solvéon Incasso ontvangen. Er is vandaag meteen gebeld met dit buro en inderdaad valt er niet met ze te praten. Er werd geen gelegenheid gegeven om verhaal te doen en geen gelegenheid gegeven om een voorstel te doen. Betalen en wel binnen een week en anders vragen wij faillisement aan werd er gezegd door de medewerker. "Per dag hebben we 10 van dit soort zaken en als we naar de advocaat gaan staan we binnen 15 minuten buiten bij een procedure. Tevens zijn alle bestuurders aansprakelijk en ook degene die geen tekenbevoegdheid heeft. Tevens wordt er een melding gedaan bij B.K.R. als er niet binnen een week het bedrag binnen is. Het is nu precies 4 weken dat er sprake is van een debetsaldo en inmiddels heeft de stichting ook zijn eerste bankafschriften ontvangen.
Ze kunnen je pas na 2 maanden achterstand negatief registreren bij B.K.R. Zover willen we het natuurlijk niet laten komen en al helemaal niet failliet worden verklaard. De bank is gelukkig de enige schuldeiser.

Lastig dus om met Solvéon te onderhandelen. Ik stuur in ieder geval een brief naar Solvéon en De Bank en wel aangetekend voor een regeling.Wij willen wel betalen, maar kunnen nu niet in eens betalen.
De stichting heeft ook een rekening bij de Postbank en deze heeft zij vanaf het begin gebruikt. Ik doe privé en zakelijk i.v.m. een eigen onderneming al jaren zaken met de Postbank en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Bij de Postbank krijg je standaard een krediet van 250 euro dus je weet waar je aan toe bent. Je kan gewoon niet pinnen als je geen geld heb of als je je limiet bereikt hebt. Dat is nou de kracht van de Postbank! Grr

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door jaffhu »

JA,JA. Solveon,

bedoel jij de bende van ABN-AMRO de vormen een cartel genade loss tegen gewoon mensen en lafaards om iemand te confronteren JA die kan ik zie zijn absolut :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Bailey »

Oh god, heb je hem ook weer.

tgv2
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 dec 2005 15:14

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door tgv2 »

Wij zijn gewoon verder gegaan met onze activiteiten, waaronder geldinzamelen t.b.v. één van onze projecten. Wij zijn eind oktober 2005 begonnen met die geldinzamel actie. Wij hebben in geloof een pintransactie gedaan in een winkel en de transactie was akkoord. Wij waren dus in veronderstelling dat er dus giften en donaties gedaan waren en dat wij daar volledig over konden beschikken t.b.v. de stichting.
Je gaat dus naar de winkel om geld uit te geven terwijl je niet weet wat het saldo op de rekening is? :shock:

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

Solveon is een kloteincassobureau: wij hebben een schuld van 20000 euro via een roodstand op onze betaalrekening van de abn amro. we gaan de schuldhulpverlening in ook vanwege andere schulden...in die tussen poos dat de schuldhulpverlening opgestart word worden alle rentes en incassovorderingen bevroren....niet bij Solveon(volle dochteronderneming van de abn) nee binnen 7 werkdagen 20000 euries over de brug komen....beetje lastig he als je van een uitkering leeft...nou we mochten een betaalafspraaak maken van maar....200 euro per maand!! HIHI lachen met die lui maar dat feestje gaat dus niet door...wij gaan zsm naar de wsnp dus mogen niet akkoord gaan met die betaalafspraken...misschien stom om te zeggen maar over drie jaar lachen wij het hardst want de solveon krijgt misschien maar 35% van de totale schuld na die wsnp....dus met hun is niet te praten en zeker niets mee te regelen!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door ronald g »

Als u de wsnp ingaat moeten schuldeisers hun claim indienen bij de bewindvoerder. Deze mogen dan niet meer direct ge-ind worden. Voor die tijd zal een incasso buro natuurlijk alles proberen te innen.
Wat de stichting betreft die hier ook besproken is. Het komt er op neer dat er van TWEE schuldeisers een uitvoerbaar dus betekent vonnis moet zijn. Dan kunnen zij een aanvraag bij de rechtbank indienen. Waar u uw woord ook kan doen en bij een negatieve uitspraak in beroep kunt gaan. De wsnp is geen pretje maar voor het als eerste genoemde geval dit is het nu ook niet.

Vriendelijke groet een ex ondernemer en nu wsnp`r

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

natuurlijk is de wsnp geen pretje maar zoals we nu leven is het ook niet we moeten soms van 50 euro per maand rondkomen, twee volwassenen...niet echt lekker...ben toch blij dat die ***** van solveon naar een groot gedeelte van het geld kunne fluiten!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat is waar. Maar goed ik hoop dat u zo snel als mogelijk de wsnp in kunt en aan alle eisen voldoet dat zijn er nog al wat. Maar dat terzijde.
Solveon is nu eenmaal een piep buro tje die bij die bank behoort. Als u leeft van een bijstands uitkering dan wordt in eerste instantie de norm bepaald op 95% van de bijstanduitkering dit is over het algemeen het salaris van de bewindvooerder. Dan komt er misschien wat lucht.
Ik wens u veel succes maar na de drie jaar zijn de schulden niet kwijt gescholden ze mogen enkel niet ge ind worden dus ze blijven wel bestaan. Vaak zeggen ze je komt er beter uit dan dat je erin gaat ik geloof daar heilig in want je leert wel met geld omgaan. Zou een schoolvak moeten worden.

Gesloten