LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Op 29 december werd ik gebeld door een (overigens erg vriendelijke n behulpzame) vrouw van Intrum Justitia. Zij stelde mij op de hoogte van een openstaand bedrag van 1050 (!!!!!!) euro van videoland Rotterdam. Dit moest ik per 1 januari betalen.
Echter...
Ik heb meteen contact opgenomen met videoland, die beweert dat mijn 5 dvd's, die ik had geleend spoorloos zijn verdwenen. Terwijl ik ze netjes in de dropbox heb gedaan, omdat ik daarna voor een paar dagen niet in Rotterdam zou zijn.
Het bijzondere is ook dat dit gebeurt is in februari 2008, inmiddels is het december. Nooit heb ik een brief of iets dergelijks gezien, ik ben niet gebeld niets. Terwijl die vrouw van de incasso zei dat ze van Videoland al mijn gegevens hadden.. Ik heb telefonisch om bewijsstukken gevraagd van eerdere correspondentie richting mij en dit ook nog een keer schriftelijk (aangetekend) gedaan bij Intrum Justitia. De dag erna (vandaag, de 30e) kreeg ik de brief binnen waarin ook vermeld werd dat 'de betalingstermijn verstreken was'. Welke betalingstermijn? Ik heb nooit een betalings 'vraag' gezien, geen factuur niets...
Ook heb ik contact opgenomen met de videotheek die mij vervolgens maar neit terug bellen; ook hun heb ik een aangetekende brief gestuurd dat ik de vordering niet erken, bewijs wil dat de dvd's er niet zijn en van eerdere correspondentie richting mij,
Wat moet ik nu in hemelsnaam nog meer doen? Ben er iig onwijs van geschrokken. Ben ook maar een 'arme' student. Heb daar misschein 2 x in mijn leven wat gehuurd en netjes teruggebracht. En nu dit...
1050 euro... Voor een stel dvd's?! En dan nog 267 euro aan bijkomende incasso/rente e.d.Het lijkt wel alsof ze nog even wat mensen leeg willen halen voor ze failliet gaan ofzo!
Betalen ga ik zowieso niet. Kan ik niet, en slaat nergens op! Ik voel me een beetje belazerd ofzo...
Echter...
Ik heb meteen contact opgenomen met videoland, die beweert dat mijn 5 dvd's, die ik had geleend spoorloos zijn verdwenen. Terwijl ik ze netjes in de dropbox heb gedaan, omdat ik daarna voor een paar dagen niet in Rotterdam zou zijn.
Het bijzondere is ook dat dit gebeurt is in februari 2008, inmiddels is het december. Nooit heb ik een brief of iets dergelijks gezien, ik ben niet gebeld niets. Terwijl die vrouw van de incasso zei dat ze van Videoland al mijn gegevens hadden.. Ik heb telefonisch om bewijsstukken gevraagd van eerdere correspondentie richting mij en dit ook nog een keer schriftelijk (aangetekend) gedaan bij Intrum Justitia. De dag erna (vandaag, de 30e) kreeg ik de brief binnen waarin ook vermeld werd dat 'de betalingstermijn verstreken was'. Welke betalingstermijn? Ik heb nooit een betalings 'vraag' gezien, geen factuur niets...
Ook heb ik contact opgenomen met de videotheek die mij vervolgens maar neit terug bellen; ook hun heb ik een aangetekende brief gestuurd dat ik de vordering niet erken, bewijs wil dat de dvd's er niet zijn en van eerdere correspondentie richting mij,
Wat moet ik nu in hemelsnaam nog meer doen? Ben er iig onwijs van geschrokken. Ben ook maar een 'arme' student. Heb daar misschein 2 x in mijn leven wat gehuurd en netjes teruggebracht. En nu dit...
1050 euro... Voor een stel dvd's?! En dan nog 267 euro aan bijkomende incasso/rente e.d.Het lijkt wel alsof ze nog even wat mensen leeg willen halen voor ze failliet gaan ofzo!
Betalen ga ik zowieso niet. Kan ik niet, en slaat nergens op! Ik voel me een beetje belazerd ofzo...
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Ze moeten inderdaad eerst maar eens op jouw brieven reageren en met bewijzen over de brug komen. In ieder geval moeten ze laten zien dat ze je hebben aangemaand. Daarbij is 1050 euro voor 5 DVD’s belachelijk. Waren het soms DVD’s uit de collectie van Paus Johannes Paulus II ofzo?? J
Kortom, wacht op een inhoudelijke reactie van Videoland en IJ, en zo niet, schrijf dan een brief naar IJ en Videoland dat je, aangezien ze niet reageren, de zaak als afgehandeld beschouwt. Zoniet, dan staat het ze vrij een rechtzaak te beginnen.
Brieven over het verstrijken van de termijn, aankondigingen van dagvaardingen of verdere aanmaningen kan je beschouwen als intimidatie. Reageer wel daarop, maar met een simpele brief waarin je volhoudt dat je je niet tot betalen geroepen ziet zolang IJ en Videoland niet met onderbouwing van de eis komen. Anders moeten ze maar vooral naar de rechter gaan.
Mochten ze je dan later toch dagvaarden dan zal een rechter hen deze handelswijze en hoge kosten niet in dank afnemen. Het kan overigens geen kwaad voor zekerheid contact op te nemen met een jurist of rechtswinkel.
Kortom, wacht op een inhoudelijke reactie van Videoland en IJ, en zo niet, schrijf dan een brief naar IJ en Videoland dat je, aangezien ze niet reageren, de zaak als afgehandeld beschouwt. Zoniet, dan staat het ze vrij een rechtzaak te beginnen.
Brieven over het verstrijken van de termijn, aankondigingen van dagvaardingen of verdere aanmaningen kan je beschouwen als intimidatie. Reageer wel daarop, maar met een simpele brief waarin je volhoudt dat je je niet tot betalen geroepen ziet zolang IJ en Videoland niet met onderbouwing van de eis komen. Anders moeten ze maar vooral naar de rechter gaan.
Mochten ze je dan later toch dagvaarden dan zal een rechter hen deze handelswijze en hoge kosten niet in dank afnemen. Het kan overigens geen kwaad voor zekerheid contact op te nemen met een jurist of rechtswinkel.
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Ik vraag me trouwens af of je na februari 2008 nog bij Videoland hebt gehuurd, en zoja, of ze je er daar niet op attent hebben gemaakt dat er 5 DVD's zouden ontbreken.
Ik moet verder zeggen dat ik wel erg vaak zie dat videotheken onzorgvuldig met hun incassobeleid omgaan of belachelijke kosten (laten) rekenen. Ik herinner me eerder een geval waarin 650 euro werd gerekend voor een verdwenen videoband, of een ander waarin het incassobureau verweren negeerde en gewoon geld bleef eisen.
Ook vraag ik me af of het een simpele dropbox was geweest of een geavanceerder apparaat dat een bonnetje o.i.d. produceert. Als je zo'n bon kan laten zien dan ben je natuurlijk in één klap van het gezeur af.
Videoland werkte naar ik me herinner vooral samen met Van Hoek en Partners, die al een paar keer een scheve schaats hebben gereden. Wellicht dat ze daarom op Intrum Justitia zijn overgestapt, maar zo te zien bakken die er ook niet veel van.
Ik moet verder zeggen dat ik wel erg vaak zie dat videotheken onzorgvuldig met hun incassobeleid omgaan of belachelijke kosten (laten) rekenen. Ik herinner me eerder een geval waarin 650 euro werd gerekend voor een verdwenen videoband, of een ander waarin het incassobureau verweren negeerde en gewoon geld bleef eisen.
Ook vraag ik me af of het een simpele dropbox was geweest of een geavanceerder apparaat dat een bonnetje o.i.d. produceert. Als je zo'n bon kan laten zien dan ben je natuurlijk in één klap van het gezeur af.
Videoland werkte naar ik me herinner vooral samen met Van Hoek en Partners, die al een paar keer een scheve schaats hebben gereden. Wellicht dat ze daarom op Intrum Justitia zijn overgestapt, maar zo te zien bakken die er ook niet veel van.
Re: EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Ik heb een paar jaar terug een vergelijkbaar probleem gehad. Ook een aantal dvd's avonds in de dropbox gedaan. Na een maand of 6 ineens een brief met een flink bedrag in de 250 euro.
Het vreemde is dat ik in die periode nog steeds nieuwe dvd's heb geleend. Tijdens die bezoeken is mij nooit iets verteld over het niet of te laat terug brengen. Ook geen melding gemaakt van een openstaande factuur, terwijl je de dvd leent met een pasje en jouw gegevens dus zichtbaar zijn voor de balie medewerker.
Ik ben toen persoonlijk langs geweest met die brief om opheldering te vragen. de filiaal manager eerst een hoop bla bla dat ik ze wel vergeten was en thuis nog wel in een laatje moesten liggen.
Ik heb de man een aantal dingen verteld
1 De dvd's zijn binnen de huur periode in de dropbox gedaan
2 in tussenliggende bezoeken nooit iets medegedeeld
3 ik dus niet van plan ben te betalen
zijn antwoord U moet betalen anders starten we een incasso ( inderdaad met IJ). En dat ik in de tusseliggende periode niets gehoord had om dat het kassa/passen systeem niet goed werkte.
De avond een brief geschreven met inhoud als hierboven, met als toevoeging : door uw mededeling dat het kassa/passen systeem niey=t goed werkte ga ik er vanuit dat de dropbox-kassa ook niet goed gewerkt heeft en ik dus niet ga betalen en de vordering dus niet erken dus afwijs.
Sinds 2 jaar niets meer van gehoord
Het vreemde is dat ik in die periode nog steeds nieuwe dvd's heb geleend. Tijdens die bezoeken is mij nooit iets verteld over het niet of te laat terug brengen. Ook geen melding gemaakt van een openstaande factuur, terwijl je de dvd leent met een pasje en jouw gegevens dus zichtbaar zijn voor de balie medewerker.
Ik ben toen persoonlijk langs geweest met die brief om opheldering te vragen. de filiaal manager eerst een hoop bla bla dat ik ze wel vergeten was en thuis nog wel in een laatje moesten liggen.
Ik heb de man een aantal dingen verteld
1 De dvd's zijn binnen de huur periode in de dropbox gedaan
2 in tussenliggende bezoeken nooit iets medegedeeld
3 ik dus niet van plan ben te betalen
zijn antwoord U moet betalen anders starten we een incasso ( inderdaad met IJ). En dat ik in de tusseliggende periode niets gehoord had om dat het kassa/passen systeem niet goed werkte.
De avond een brief geschreven met inhoud als hierboven, met als toevoeging : door uw mededeling dat het kassa/passen systeem niey=t goed werkte ga ik er vanuit dat de dropbox-kassa ook niet goed gewerkt heeft en ik dus niet ga betalen en de vordering dus niet erken dus afwijs.
Sinds 2 jaar niets meer van gehoord
-
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13
Re: EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Heel vervelend als je tot dan toe altijd tot volle tevredenheid films hebt gehuurd bij zo'n toko.
250 piek voor 5 DVD's vind ik nog, hoewel aan de dure kant, binnen de grenzen van het redelijke. Een (nieuwe) DVD is immers ook niet goedkoop en ze willen natuurlijk door die hoge kosten mensen prikkelen gewoon op tijd hun DVD's terug te brengen. Dit wordt natuurlijk anders als de eis niet terecht is.
1050 euro is volledig belachelijk. Ik snap niet dat een incassobureau als Intrum Justitia niet zelf onderzoekt of dit wel in de haak is, want dit is niet een op zichzelf staand geval.
Videotheken kan je natuurlijk ook e.e.a. kwalijk nemen, ik heb het idee dat er daar een groot verloop onder het personeel is en dat niet altijd alles even gesmeerd loopt. Het is niet het meest boeiende werk en het meeste personeel doet het als bijbaan en blijft niet lang. Wellicht jat een medewerker zelf zo nu en dan een paar DVD's en 'verdwijnen' ze daardoor uit de dropbox...
Daarbij komt dat het dus blijkbaar iedere keer mis gaat als de dropbox wordt gebruikt. Dat geeft toch te denken, nietwaar? Om deze reden lever ik altijd liever gewoon bij de balie mijn DVD's in en betaal eventuele boete wegens te laat terugbrengen direct. Dan herinneren ze ten minste je gezicht en heb je een kleinere kans op dit soort belachelijke discussies.
Ik wens iedereen veel sterkte en hoop dat videotheken wat genuanceerder in hun incassobeleid worden. En dat ze beter in de gaten houden of hun medewerkers misschien niet lopen te stelen.
250 piek voor 5 DVD's vind ik nog, hoewel aan de dure kant, binnen de grenzen van het redelijke. Een (nieuwe) DVD is immers ook niet goedkoop en ze willen natuurlijk door die hoge kosten mensen prikkelen gewoon op tijd hun DVD's terug te brengen. Dit wordt natuurlijk anders als de eis niet terecht is.
1050 euro is volledig belachelijk. Ik snap niet dat een incassobureau als Intrum Justitia niet zelf onderzoekt of dit wel in de haak is, want dit is niet een op zichzelf staand geval.
Videotheken kan je natuurlijk ook e.e.a. kwalijk nemen, ik heb het idee dat er daar een groot verloop onder het personeel is en dat niet altijd alles even gesmeerd loopt. Het is niet het meest boeiende werk en het meeste personeel doet het als bijbaan en blijft niet lang. Wellicht jat een medewerker zelf zo nu en dan een paar DVD's en 'verdwijnen' ze daardoor uit de dropbox...
Daarbij komt dat het dus blijkbaar iedere keer mis gaat als de dropbox wordt gebruikt. Dat geeft toch te denken, nietwaar? Om deze reden lever ik altijd liever gewoon bij de balie mijn DVD's in en betaal eventuele boete wegens te laat terugbrengen direct. Dan herinneren ze ten minste je gezicht en heb je een kleinere kans op dit soort belachelijke discussies.
Ik wens iedereen veel sterkte en hoop dat videotheken wat genuanceerder in hun incassobeleid worden. En dat ze beter in de gaten houden of hun medewerkers misschien niet lopen te stelen.
Re: EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Vandaag heb ik ook zo'n ghost factuur ontvangen van Videoland.
655,50 EUR voor 'verlengingskosten', die verder op geen enkele wijze zijn gespecificeerd. Terwijl wij al minstens 4 jaar niet meer binnen zijn geweest, alles wat wij daarvoor hebben gehuurd, keurig hebben ingeleverd en al die jaren geen enkele brief van Videoland hebben gehoord of gezien, laat staan een aanmaning.
Dan ook nog de 'aanbieding' om voor 23 febr te betalen en 50% 'kosteloos' terug gestort te krijgen als huurtegoed. Te brutaal voor woorden..
Daaronder weer in kleine lettertjes huurtegoed maximaal 50 EUR en 12 maanden geldig.
Er is dus ook geen haar op mijn hoofd die er over denkt om iets te gaan betalen, maar in ieder geval bedankt voor de goede tips, over hoe te handelen in een dergelijk geval.
655,50 EUR voor 'verlengingskosten', die verder op geen enkele wijze zijn gespecificeerd. Terwijl wij al minstens 4 jaar niet meer binnen zijn geweest, alles wat wij daarvoor hebben gehuurd, keurig hebben ingeleverd en al die jaren geen enkele brief van Videoland hebben gehoord of gezien, laat staan een aanmaning.
Dan ook nog de 'aanbieding' om voor 23 febr te betalen en 50% 'kosteloos' terug gestort te krijgen als huurtegoed. Te brutaal voor woorden..
Daaronder weer in kleine lettertjes huurtegoed maximaal 50 EUR en 12 maanden geldig.
Er is dus ook geen haar op mijn hoofd die er over denkt om iets te gaan betalen, maar in ieder geval bedankt voor de goede tips, over hoe te handelen in een dergelijk geval.
Re: EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Wij hebben ook zo'n 'ghost factuur' ontvangen van Videoland wegens verlengingskosten voor €44,- met dezelfde voorwaarden als hierboven, inclusief de aanbieding en dreiging van het in werking stellen van een incassobureau.
Volgens mij hebben we al sinds 1997 (- 1999?) daar niets meer geleend. Hoop onzin en natuurlijk overlast -- we waren altijd heel secuur met het terugbrengen van *videobanden*.
Echt een wanhoopsdaad van Videoland. De betreffende vestiging heeft nog geeneens een email adres.
Volgens mij hebben we al sinds 1997 (- 1999?) daar niets meer geleend. Hoop onzin en natuurlijk overlast -- we waren altijd heel secuur met het terugbrengen van *videobanden*.
Echt een wanhoopsdaad van Videoland. De betreffende vestiging heeft nog geeneens een email adres.
Re: EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Dossiernummer : 81567 / Videoland Leiden Korevaarstraat
Geachte,
Op 3 Juni 2009 heb ik een schriftelijke vordering ontvangen van van Hoek & Partners Group B.V. te 's Hertogenbosch.
Deze vordering betreft een totaal openstaande bedrag van 18,00 euro. Aangezien het mij niet bekend is dat ik een openstaande
bedrag schuldig ben aan Videoland heb ik hier navraag over gedaan bij van Hoek & Partners. Er werd mij verteld dat ik een openstaand bedrag heb voor het te laat retourneren van gehuurde roerende zaken d.d. 12 Januari 2008. Bij de vraag of Videoland in de tijd van 16 maanden niet de moeite neemt om telefonisch of schriftelijk contact met mij te nemen werd mij verteld dat ik verantwoordelijk ben voor het te laat retourneren en de consument dit zelf dient bij te houden. Het komt er op neer dat ik elke verkeersovertreding die ik maak per dag ga bijhouden en aan het einde van de maand dit meldt aan het C.J.I.B. zodat zij mij dan een vordering kunnen sturen. Ik kan dit verhaal niet terug vinden in de voorwaarden die u mij een lange tijd geleden heeft gegeven bij het sluiten van mijn lidmaatschap. Mocht u uw voorwaarden in de jaren hebben aangepast is het gebruikelijk dat u mij de nieuwe
voorwaarden aanreikt.
Aangezien het voor mij niet controleerbaar is dat ik de gehuurde roerende zaken te laat heb terug gebracht en aan het bedrag te
zien ook niet erg laat was heb ik d.d. 4 juni 2009 het bedrag per bank overgemaakt aan van Hoek & Partners o.v.v. van het dossiernummer en kunnen zij deze sluiten. Ik verwacht binnen enkele dagen na betaling een factuur van deze kosten.
Mijn vraag aan u is mijn lidmaatschap per direcht te beëindigen en mij dit schriftelijk te bevestigen.
Mijn lidmaatschapnummer is: ???????
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
Hoogachtend,
De enige vraag die videoland na dit bericht gesteld heeft is om welke vestiging het gaat. Het is dud logisch dat het moeilijk is om op brieven te reageren, als ze het niet lezen.
Geachte,
Op 3 Juni 2009 heb ik een schriftelijke vordering ontvangen van van Hoek & Partners Group B.V. te 's Hertogenbosch.
Deze vordering betreft een totaal openstaande bedrag van 18,00 euro. Aangezien het mij niet bekend is dat ik een openstaande
bedrag schuldig ben aan Videoland heb ik hier navraag over gedaan bij van Hoek & Partners. Er werd mij verteld dat ik een openstaand bedrag heb voor het te laat retourneren van gehuurde roerende zaken d.d. 12 Januari 2008. Bij de vraag of Videoland in de tijd van 16 maanden niet de moeite neemt om telefonisch of schriftelijk contact met mij te nemen werd mij verteld dat ik verantwoordelijk ben voor het te laat retourneren en de consument dit zelf dient bij te houden. Het komt er op neer dat ik elke verkeersovertreding die ik maak per dag ga bijhouden en aan het einde van de maand dit meldt aan het C.J.I.B. zodat zij mij dan een vordering kunnen sturen. Ik kan dit verhaal niet terug vinden in de voorwaarden die u mij een lange tijd geleden heeft gegeven bij het sluiten van mijn lidmaatschap. Mocht u uw voorwaarden in de jaren hebben aangepast is het gebruikelijk dat u mij de nieuwe
voorwaarden aanreikt.
Aangezien het voor mij niet controleerbaar is dat ik de gehuurde roerende zaken te laat heb terug gebracht en aan het bedrag te
zien ook niet erg laat was heb ik d.d. 4 juni 2009 het bedrag per bank overgemaakt aan van Hoek & Partners o.v.v. van het dossiernummer en kunnen zij deze sluiten. Ik verwacht binnen enkele dagen na betaling een factuur van deze kosten.
Mijn vraag aan u is mijn lidmaatschap per direcht te beëindigen en mij dit schriftelijk te bevestigen.
Mijn lidmaatschapnummer is: ???????
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
Hoogachtend,
De enige vraag die videoland na dit bericht gesteld heeft is om welke vestiging het gaat. Het is dud logisch dat het moeilijk is om op brieven te reageren, als ze het niet lezen.
Re: EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Jij bent niet de gene die iets moet bewijzen of aantonen dat moet de tegenpartij doen zij moeten bewijzen dat je een schuld hebt, en niet andersom ook zijn zij verplicht je gegevens over de schuld op te sturen kunnen zij dit niet zou ik zeker niet over gaan tot betalen.
ik weet toevallig dat een incassobureau/deurwaarder dit moet bewijzen voor jou omdat ik met een advocaat bezig ben en een incassobureau. en zij mij de brief heeft gestuurd die zij naar het incassobureau heeft gestuurd en waarop hun zeiden dat zij niks hoefde te bewijzen maar dat ik dat moest doen waarop mijn advocaat weer terug schreef dat dit dus niet juist was maar dat het incassobureau dit moet bewijzen en niet de client(ik dus). Ja en dan krijg je uiteindelijk als antwoord dat ze daar niet aan mee willen werken en dus niks meer van zich laten horen, waardoor dit precies in het straatje van mijn advocaat natuurlijk, die gaat hier fel tegen in en gaat dit nu op een ander manier oplossen.
vaak weten mensen niet wat hun rechten zijn maar die heb je dus toch wel
ik weet toevallig dat een incassobureau/deurwaarder dit moet bewijzen voor jou omdat ik met een advocaat bezig ben en een incassobureau. en zij mij de brief heeft gestuurd die zij naar het incassobureau heeft gestuurd en waarop hun zeiden dat zij niks hoefde te bewijzen maar dat ik dat moest doen waarop mijn advocaat weer terug schreef dat dit dus niet juist was maar dat het incassobureau dit moet bewijzen en niet de client(ik dus). Ja en dan krijg je uiteindelijk als antwoord dat ze daar niet aan mee willen werken en dus niks meer van zich laten horen, waardoor dit precies in het straatje van mijn advocaat natuurlijk, die gaat hier fel tegen in en gaat dit nu op een ander manier oplossen.
vaak weten mensen niet wat hun rechten zijn maar die heb je dus toch wel
Re: EXTREEM hoge incasso zonder enige correspondentie
Ondertussen ruim 1,5 jaar verder en ik werd vanmiddag WEER door Intrum Justitia gebeld.
Destijds, december 2008 heb ik bezwaar aangetekend (bewijzen opgevraagd). Nooit meer wat vernomen tot juni 2009, een aankondiging dagvaarding. Vervolgens maar weer gebeld en het bleek dat ze mijn bezwaar nooit hadden ontvangen (komen ze dan een half jaar later mee). Dus ik opnieuw toegestuurd, via mails, post, alles. Nou, zouden ze dit keer echt bewijs opvragen. Nooit meer iets gehoord.
Januari 2010 wordt ik gebeld, dat de incasso nog open staat. Ik WEER mijn verhaal uitgelegd, vervolgens beamen zij dat ze nog steeds niets van Videoland hebben vernomen, maar wel zien dat ik bezwaar heb aangetekend. De jongen aan de telefoon verteld mij dat ze het dossier echter niet kunnen sluiten maar dat het op 'hold' wordt gezet, en ze mij niet meer zullen bellen tot ze het bewijs gehad hebben.
Mei 2010 is het eerstvolgende teken van leven. Een in eerste instantie onvriendelijke jongen verteld mij (in niet zoveel woorden) dat hij geen steek van mijn verhaal gelooft, en dat die incasso betaald moet worden. Na even tot tien geteld te hebben en vriendelijk gezegd dat ik hem wel begreep, maar dat ik echt naar mijn idee alles heb gedaan wat ik kan doen (behalve betalen). En dat ik nu al zo vaak om bewijzen heb gevraagd, en elke keer geen respons krijg. Ook zei de jongen dat een dossier nooit op 'hold' wordt gezet. Allemaal prima, maar nu wordt er dus weer een verzoek tot bewijsstukken uitgestuurd. En als er DAN niet op gereageerd wordt, dan sluiten ze het (maar goed, dat zeggen ze nu al 2 jaar).
Wat the ##@#%%^%#$ moet ik hier toch mee? Om de paar maanden zo'n telefoontje, en ik kom er maar niet vanaf. Ik krijg elke keer een hart aanval dat ik even 1500 euro uit mijn mouw moet schudden voor een paar dvd's. Ik wil er nou gewoon vanaf, maar weet ook niet wat mijn 'rechten' zijn.
Destijds, december 2008 heb ik bezwaar aangetekend (bewijzen opgevraagd). Nooit meer wat vernomen tot juni 2009, een aankondiging dagvaarding. Vervolgens maar weer gebeld en het bleek dat ze mijn bezwaar nooit hadden ontvangen (komen ze dan een half jaar later mee). Dus ik opnieuw toegestuurd, via mails, post, alles. Nou, zouden ze dit keer echt bewijs opvragen. Nooit meer iets gehoord.
Januari 2010 wordt ik gebeld, dat de incasso nog open staat. Ik WEER mijn verhaal uitgelegd, vervolgens beamen zij dat ze nog steeds niets van Videoland hebben vernomen, maar wel zien dat ik bezwaar heb aangetekend. De jongen aan de telefoon verteld mij dat ze het dossier echter niet kunnen sluiten maar dat het op 'hold' wordt gezet, en ze mij niet meer zullen bellen tot ze het bewijs gehad hebben.
Mei 2010 is het eerstvolgende teken van leven. Een in eerste instantie onvriendelijke jongen verteld mij (in niet zoveel woorden) dat hij geen steek van mijn verhaal gelooft, en dat die incasso betaald moet worden. Na even tot tien geteld te hebben en vriendelijk gezegd dat ik hem wel begreep, maar dat ik echt naar mijn idee alles heb gedaan wat ik kan doen (behalve betalen). En dat ik nu al zo vaak om bewijzen heb gevraagd, en elke keer geen respons krijg. Ook zei de jongen dat een dossier nooit op 'hold' wordt gezet. Allemaal prima, maar nu wordt er dus weer een verzoek tot bewijsstukken uitgestuurd. En als er DAN niet op gereageerd wordt, dan sluiten ze het (maar goed, dat zeggen ze nu al 2 jaar).
Wat the ##@#%%^%#$ moet ik hier toch mee? Om de paar maanden zo'n telefoontje, en ik kom er maar niet vanaf. Ik krijg elke keer een hart aanval dat ik even 1500 euro uit mijn mouw moet schudden voor een paar dvd's. Ik wil er nou gewoon vanaf, maar weet ook niet wat mijn 'rechten' zijn.