| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fa-med en door hun ingeschakelde incassobureau's
fa-med en door hun ingeschakelde incassobureau's
In juli kreeg ik van credios incasso een brief waarin in werd verteld dat ik een rekening van fa-med niet had betaald. Het ging over een behandeling van maart bij mijn tandarts. Dit klopt aangezien ik die rekening nooit heb ontvangen, terwijl mijn man en zoons in mei gecontroleerd zijn en wel binnen 2 weken een rekening kregen. Ik ben toen ook gecontroleerd en heb daarover ook geen rekening ontvangen, maar verwachtte die toen elk moment. Ik heb toen gelijk naar fa-med gebeld voor opheldering. Zij vertelden dat zij mij een rekening en een herinnering gestuurd hebben en aangezien ik die rekening niet betaald heb ze een incasso bureau ingeschakeld hebben. Bij verder vragen bleek dat ik onder een dubbel adres in het systeem stond. Zij hebben die fout toen hersteld, maar wilden ons daar geen bevestiging van sturen en vonden dat wij de rekening van het incassobureau gewoon moesten betalen.
Ik heb daarna een aangetekende brief gestuurd naar fa-med met een kopie naar credios incasso dat ik volledig bereid ben z.s.m. de oorspronkelijke rekening te betalen mits ik de oorspronkelijke rekening krijg, aangezien ik anders niets kan declareren bij mijn zorgverzekeraar. Ik heb van fa-med tot op heden nooit antwoord gehad en van credios incasso alleen maar verdere dreigbrieven. Intussen komen de dreigbrieven van Bosveld gerechtsdeurwaarders en incasso (toevallig gevestigd op hetzelfde adres als fa-med en credios incasso), ondanks onze aangetekende schrijven aan hun. Wij zijn hiervoor best bereid naar de rechter te gaan en hebben dat ook aangegeven, maar ontvangen tot op heden nog steeds alleen maar dreigbrieven. Het wordt wel erg vervelend zo, zeker aangezien wij van mening zijn dat de fout niet bij ons ligt, maar het bedrag dat zij vinden dat betaald moet worden steeds hoger wordt.
Ik heb daarna een aangetekende brief gestuurd naar fa-med met een kopie naar credios incasso dat ik volledig bereid ben z.s.m. de oorspronkelijke rekening te betalen mits ik de oorspronkelijke rekening krijg, aangezien ik anders niets kan declareren bij mijn zorgverzekeraar. Ik heb van fa-med tot op heden nooit antwoord gehad en van credios incasso alleen maar verdere dreigbrieven. Intussen komen de dreigbrieven van Bosveld gerechtsdeurwaarders en incasso (toevallig gevestigd op hetzelfde adres als fa-med en credios incasso), ondanks onze aangetekende schrijven aan hun. Wij zijn hiervoor best bereid naar de rechter te gaan en hebben dat ook aangegeven, maar ontvangen tot op heden nog steeds alleen maar dreigbrieven. Het wordt wel erg vervelend zo, zeker aangezien wij van mening zijn dat de fout niet bij ons ligt, maar het bedrag dat zij vinden dat betaald moet worden steeds hoger wordt.
-
stofzuigertje
Re: fa-med en door hun ingeschakelde incassobureau's
U heeft recht op een normale rekening en kunt deze incasso weigeren...
Dat er post wel eens zoek raakt is hun probleem..
Verder is een andere tandarts zoeken die zelf de administratie doet ook beter en als vele klanten weg lopen of vragen of hij wil veranderen zal dit zeker Fa-Med omzet en klanten kosten!
Dus vraag eerst Uw tandarts en bij weigeren elders een zoeken die zonder deze dure tussenpersoon met veel klachten zit!
Dat er post wel eens zoek raakt is hun probleem..
Verder is een andere tandarts zoeken die zelf de administratie doet ook beter en als vele klanten weg lopen of vragen of hij wil veranderen zal dit zeker Fa-Med omzet en klanten kosten!
Dus vraag eerst Uw tandarts en bij weigeren elders een zoeken die zonder deze dure tussenpersoon met veel klachten zit!
-
Royalflush
Re: fa-med en door hun ingeschakelde incassobureau's
Richt je schriftelijk tot de deurwaarder en leg de hele situatie uit. Benadruk dat deze situatie is ontstaan door onzorgvuldig handelen van Fa-med en dat jij daarom niet bereid bent de incassokosten en andere bijkomende kosten te betalen, maar enkel de hoofdsom van de tandartsrekening. Fa-med zal moeten aantonen dat de nota en herinnering op het juiste adres is ontvangen. Indien de deurwaarder niet met jouw voorstel kan leven, dan staat het hem vrij een gang naar de kantonrechter te maken. Uiteraard zul jij in een dergelijk geval verweer voeren en alle bijkomende kosten verhalen op de deurwaarder. Jij hoeft immers niet te boeten voor andermans wanpresteren.
Richt je inderdaad ook nog even tot de tandarts. Die zal met dit gepruts van Fa-med ook niet blij zijn, omdat het hem klanten kan kosten.
Succes.
Richt je inderdaad ook nog even tot de tandarts. Die zal met dit gepruts van Fa-med ook niet blij zijn, omdat het hem klanten kan kosten.
Succes.