LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flanderijn en van der Heide + VGZ = FRAUDE!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Simonettii

Flanderijn en van der Heide + VGZ = FRAUDE!!

Ongelezen bericht door Simonettii »

Toen ik in Nederland woonde was ik bij Iza Cura nu VGZ Trias aangesloten van januari 2009 t/m december 2010 (2 jaren). Ik heb al mijn termijnen automatisch laten betalen. Daarna heb ik de verzekeraar laten weten van mijn vertrek naar het buitenland. Ik kreeg een email van het incassobureau/deurwaarders Flanderijn en van der Heide in september 2011 (6 maanden later). 2 keer (in augustus 2009 en december 2009)waren er termijnen teruggestort. Het ging over 2x€110, ik had dat niet gezien. Geen betalingsherinneringen!! Dat kon maar een systeemfout zijn omdat daarvoor en daarna de termijnen betaald waren. Ik nam gelijk per email contact met Trias: hun antwoord: “Omdat uw volledige dossier bij Flanderijn in behandeling is, kunt u met hen een betaalafspraak maken”. Ik had niets ervan geweten! 2 termijnen zijn dan €408 geworden! Oké… jammer voor mij en dan betalingregeling met Flanderijn gaan maken. In september 2012 had ik dan €335 terugbetaald.
Op 5 december 2012, krijg ik een email van Flanderijn van een nieuwe vonnis van €400: hoofdsom €49 en proceskosten erbij!! Ik heb al heel lang geen woonadres meer in Nederland en heb weer geen dagvaarding gehad! En ze schrijven nu een email 2 maanden naar de zitting…

Hier VERHALEN VAN GEDUPEERDE MENSEN DOOR DUO TRIAS/FLANDERIJN.

http://forum.independer.nl/deurwaarder- ... 20-10.html

en iemand had dit geschreven:
“Na een onderzoek onder een enkele gedupeerden, die deze zelfde brief hebben ontvangen van Flanderijn en van der Heide en die ook geen betalingsherinnering hebben ontvangen is inderdaad gebleken dat Trias zorgverzekeraar fraude pleegt. Het gaat om cliënten van Trias Zorgverzekeraar, die een (naar mening van Trias) een te hoge risico vormen. Dat wil zeggen, dat sommige cliënten teveel kosten maken wat betreft ziektekosten die Trias liever niet wil dekken. Trias wil van deze cliënten af en misbruikt de wet op wanbetalers. Maar doordat Trias geen betalingsherinnering stuurt blijven zij in gebreke”.

Ik heb volgens hun geen recht om in berope te gaan omdat de zitting op 5/10/2012.
VGZ stuurt geen betalingsherinnering, Flanderijn krigt het opdracht, en stuurt geen dagvaardingen en later gaat naar de rechter en laat het vonnis na de 4 weken laten betekenen. Makkelijk geld voor hu.
Het is schandalig!!
Volgens het juridisch loket, de email van 5/12/12 is de betekenis van het vonnis. Natuurlijk weigerd Flanderijn bewijstukken (dagvaarding) te stuuren...
De kosten om met een advocaat in verzet te gaan zijn min €500, voor een hoofdsom van €49!!

Stel u voor, doen ze dat met alleen maar 1000 mensen: min €400.000 bonus verdiend!

ArneLH
Contacteer:

Re: Flanderijn en van der Heide + VGZ = FRAUDE!!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Niet om het een of ander, maar voor verzet tegen een verstekvonnis van de kantonrechter heb je geen advocaat nodig...

Unknown User

Re: Flanderijn en van der Heide + VGZ = FRAUDE!!

Ongelezen bericht door Unknown User »

Wat denkt u zelf? Ik heb geen verblijfplaats in Nederland, dus ik hoef mijn schulden niet te betalen? De wet voorziet in het zogenaamd openbaar dagvaarden. De dagvaarding wordt afgegeven bij het parket bij rechtbank en de deurwaarder plaats een oproep in een landelijke krant. Het is dus verklaarbaar dat u geen dagvaarding heeft ontvangen. Deze had u op kunnen halen op het kantoor van Flanderijn, zoals ook in de oproep vermeld stond. De kosten van dit openbaar dagvaarden zijn behoorlijk hoog en komen voor uw rekening.

De mail van 05-12-2012 is geen betekening. Dit voldoet namelijk niet aan de wettelijke vereisten. Of u heeft weer woonplaats gekozen in Nederland en het vonnis is aldaar betekend of er is, wederom, openbaar betekend. Dit brengt natuurlijk weer extra kosten mee.

Let wel dat u binnen vier weken na het betekenen van het vonnis in verzet moet gaan tegen het vonnis, mits deze in persoon aan u betekend is. Is dit niet het geval, dan binnen vier weken na executie van het vonnis. Tenzij u een daad heeft verricht waaruit blijkt dat u met het vonnis bekend bent geweest (bijvoorbeeld het antwoorden op een e-mail van Flanderijn), dan gaat de termijn vanaf dat moment lopen. Na deze vier weken kunt u niet meer in verzet tegen het vonnis. Enkel hoger beroep staat dan nog open en daarvoor dient u een advocaat in te schakelen.

Tot slot het volgende: enkel de kosten van de dagvaarding, de betekening en eventuele incassokosten zijn voor Flanderijn. Proceskosten zijn gemaakte kosten door VGZ: zij worden daar niet beter van.

Gesloten