ik zie hier dat full media service blijkbaar veel in opspraak komt inverband met incasso en bedriegen.
Mag ik U mijn geval even ontleden:
op een dag wordt ik aangesproken door een Nederlander op de grote markt in Tienen België die mij dus voorstelde om eens een pakketje voor peuters uit te proberen. Ik teken daar een piep klein bonnetje voor maar wat blijkt, in nog piep kleiner lettertjes staat daar geschreven dat ik vast zit voor 2 jaar, dat ik dus een abonnement heb getekend voor 2 jaar. Dus niet onderuit te komen. ik heb dit dus gedurende 2 jaar betaald maar nu hebben we het ablonnement volgens hun regels opgezegd. Ik heb dus ook een schrijven van hun ontvangen dat ons abonnement is opgezegd en dat er geen openstaande kost meer was. Nu stuurde ze mij na datum van het verval van mijn abo. nog 3 pakketjes die ik natuurlijk weiger van te betalen. Wel volgende stap; nu krijg ik een brief van een incasso bureau dat ik nog eens 5 euro meer moet betalen dus 47 euro in totaal.
Van zelf sprekend heb ik met een juridische instantie contact opgenomen en laat ik het hier niet bij. Ze hebben de verkeerde Belg uitgekozen om mee te spelen. Nu heb ik al een aangetekend schrijven met al de bewijzen naar dat incasso gestuurd met de vermelding dat ik bereidt ben van dit voor de rechter te slepen en dan ook een schade vergoeding zal eisen
Beste mensen als jullie ooit in contact komen met deze firma, niets tekenen, stuur die kerels meteen wandelen want het zijn oplichters en vuil dieven.
Groetjes uit België
Allereerst lijkt het mij niet zo handig dat een belg een wildvreemde nederlander kennelijk direct vertrouwd want immers, als ik een wildvreemde nederlander een hand geef tel ik daarna wel even mijn vingers na!
En daarna toch getekend?
Leest u dan even mijn eerdere stukje over de Kamer van Koophandelinschrijving van uw "overeenkomst"
En dan een incassobureau?
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het incassobureau van dezelfde eigenaar(s) als fullmedia.
Ge kunt e.e.a bij onze Kamer van koophandel makkelijk verifieren.
Helaas, als dank mag ik geen Leonidas meer accepteren. 'k Wordt te dik!! ---of toch, eentje dan! Die witte met die noot!-dank u---
hi,
wij hebben thuis hetzelfde aan de hand. we komen uit belgië en het is UCA klantenservice uit lanaken. nu is er 624 euro van onze rekening af door een domiciliering terwijl wij niks getekent hebben. voor autopakket en computerpakket, deze wij nog nooit in de bus gezien hebben, we hebben nie eens een computer, moet bij mijn ouders op internet. de scheeltste zever is dan ook nog dat de bank niks doet, alleen geld aan die fraudeurs geven. vraag aan jullie die hetzelfde meegemaakt hebben, op achterkant brief staan daar abbonementvoorwaarden op? en allemaal ivm betalen met opzeggen enz.
ik wil gewoon teweten komen wie dit zijn, want dit gaat hun zwaar bekostigen.
hoop da iemand ze te pakken krijgt. misschien wel wij. want voor een jong koppel waarvan maar 1 iemand werkt is zo'n som geld toch wel noodzakelijk om rond te komen en dan stelen ze het voor u ogen terwijl de wet (bank) mooi toezegt.
hey,
kunnen we geen link maken waar iedereen die opgelicht is door uca klantenservice of full media service lid van kan worden zodat we samen deze oplichters kunnen stoppen en bestraffen. want 1000 man geloven ze sneller dan 1 iemand. tis maar een idee hé. iemand voorstellen
ja niks getekent wel domiciliering, rekeningnummer weet ik niet hoe ze eraan zijn geraakt waarschijnlijk via de geldbeurs van mijn vriend die is hij een maand geleden kwijt geraakt (gepikt op werk denkt hij) en een week later hadden ze die teruggevonden alles behalve het geld en mijn foto en zijn bankkaart zat er nog in. bankkaart is naderhand in hamont op de bank kort bij de nederlandse grens teruggevonden. beurs is trouwens ook aan de grens teruggevonden.
kan dat ze er zo zijn aangeraakt. en adresgegevens ook he.
we hebben de domicilieringspapieren gevraagd we willen wel eens zien hoe die handtekening eruit ziet , maar alleen met de pas van iemand kan je al geld gaan afhalen. gewoon laten zien zeggen dat hij u gestuurd heeft en voila zomaar geld afhalen van iemand zijn rekening. wss hebben ze het zo gedaan ofzo.
Al eerder door beantwoorders gezocht bij de Nederlandse Kamer van Koophandel te Maastricht waar Full Media onder valt en het antwoord van deze Kamer van Koophandel is duidelijk;
---------------------------------------------------
Navraag bij de Kamer van Koophandel , werpt een heel ander licht op dit bedrijf :
Van uw gegevens over abonnementen die u met Full Media Service
International B.V. heeft afgesloten, is bij ons niks bekend. Volgens de
colportagewet moet een colporteur een exemplaar van de overeenkomst door de
Kamer van Koophandel van een gewaarmerkte dagtekening laten voorzien. Na
deze dagtekening gaat er een zogenaamde "afkoelingsperiode" in van 8 dagen,
waarbij de koper het recht heeft om de colportageovereenkomst te ontbinden,
zonder opgaaf van reden.
Full Media Service International B.V. laat overeenkomsten, tot op de dag
van vandaag, niet bij onze Kamer van Koophandel dagtekenen, zodat u ook nu
nog uw overeenkomst kunt laten vervallen.
Als u uw overeenkomst wilt annuleren dan dient u aan bovengenoemde
onderneming een aangetekende opzeggingsbrief te sturen; de tekst voor die
brief is vermeld op de in uw bezit zijnde bestelbon .
--------------------------------------------------------------------
Kortom;
Een ieder die problemen heeft met Full-Media kan gewoon nog steeds de overeenkomst opzeggen/ als niet gemaakt beschouwen
Nederlanders kunnen alle bedragen terugvorderen bij hun bank omdat het een onverschuldigde betaling is geweest of, indien binnen 30 dagen het afgeschreven bedrag laten storneren.
Hoe het met het Belgische recht is gesteld maar met het bovenstaande gekopieerd naar een tekstverwerker en uitprinten kunt u zeer waarschijnlijk oook uw bank duidelijk maken dat Full Media ten onrechtte geld van uw rekening heeft afgehaald omdat er tussen u en Full Media geen geldige overeenkomst tot stand is gekomen.
Voor alle anderen, loop nog even alle antwoorden af voor het adres.
Het officiele adres zoals ingeschreven in het handelsregister Kamer van Koophandel Maastricht is nog steeds;
Full Media Service International B.V. KvKnr: 14063559 0000
Brusselseweg 704, 6219NP Maastricht Hoofdvestiging
Wat ik dus niet begrijp van full media service: ze staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, maar laten geen enkel contract registreren. En op die manier laten ze zich nog steeds in de kaarten kijken, ze hebben na al die tijd nog steeds niets geleerd, en denken serieus ongrijpbaar te zijn voor Justitie.
Wat ik verder niet begrijp: mensen hebben hier eerder aangekondigd actie te gaan ondernemen tegen fms, wat is daar concreet mee gedaan?
Ikzelf ben woonachtig te Belgie maar misschien is mijn verhaal wel een hart onder de riem voor alle andere in verband met full media service.
Mijn verhaal begint een zestal maanden geleden toen wij plots van een deurwaarder ( in Belgie) een aanmaning kregen tot het ebtalen van twee openstaande facturen van 2 x bijna 400 euro. Aangezien wij niets wisten waarover dit ging probeerden wij contact op te enemen met die deurwaarder maar dat ging niet tenzij we wouden praten over een afbetalingsplan . aangezien we dat totaal niet wensten stuurden we een aangetekende brief waar geen enkel antwoord op kwam. Deurwaarder is de voorzitter van de orde van deurwaarders !!!!! Hij heeft zelfs geen antwoord gestuurd of gereageerd op een aangetekende brief
Wij dachten dat alle achter de rug was toen een veertiental dagen geleden wij twee berieven kregen met aanmaning tot betaling van een advocaat uit Brugge met het dringend vezoek de facturen te ebtalen. Contact opgenomen met die advokaat en gevraagd om een bestelbon door te sturen ... Week nadien van een incasso kantoor ( krebes ) bestelbon in de bus waaruit bleek dat het wel degelijk om iemand ging met dezelfde naam maar woonde op een totaal andere plek had een ander telefoonnummer en was ook helemaal niet mijn handtekening . Gebeld naar dat incasso bureau en de dag zelf hebben ze mij uit hun bestand gehaald en lijkt nu plots alles in orde te zijn . Ikzelf heb die dag via mail de ebvestiging gekregen dat wij nu ineens niet meer dienen te ebtalen en dat onze dossiers gestraft zijn. ik vraag me af wie gaat instaan voor de ontelbare keren we gebeld hebben, de aangetekende brieven die we evrstuurd hebben en de stress die dit in ons gezin telkens weer met zich meebracht . Het verhaal is eiegnlijk veel uitgebreider maar heb het proberen te schetsen . iemand zelfde ervaring ? kunnen misschien onze krachten eens bundelen ?
Heden ontvingen wij van u een schrijven met acceptgiro betreffende een door u vermeende betalingsachterstand op abonnement *******.
Wij hebben uw ongedateerde bevestigingsbrief nog liggen waarin u bevestigt dat het abonnement is opgezegd en per december 2007 afloopt. De door uw colporteur beloofde "specials" zijn nooit ontvangen en ik heb met google ook al het een en ander teruggevonden over uw manier van "zakendoen". U heeft dit jaar al twee keer EUR 21,90 geïncasseerd zonder dat daarbij vermeld wordt op welke periode die incasseringen betrekking hebben. Mocht u in de toekomst nog iets incasseren, dan wordt dat uiteraard direct gestorneerd en ik maak zeker niets meer over.
Geef gerust de vordering uit handen.
Wij zien uw verdere acties in deze met het volste vertrouwen tegemoet.
hallo beste mensen, wij zitten hier in het zelfde schuitje,wij zijn namelijk al vanaf maart jl bezig met deze oplichters zooi,wij hebben namelijk al 9 aangetekende brieven verstuurt zowel naar geleen als naar maastricht,je krijgt gewoon nul comma nul reactie terug,tevens hebben wij al meerdere malen deze laaienlichters per e-mail geschreven,ook daar krijg je gewoon geen antwoordt op terug,ze hebben tal van telefoonnummers maar er is niemandt thuis,het enige wat je hoort is een limburgse trut die zeker 7 x een bandje in spreekt,wat mijn idee is al de mensen die hun beklacht gedaan hebben via de tros radar of bij de kassa online van de vara,daar moet gewoon is een keer mee afgesprroken worden zodat we met zijn allen,dat oplichters bedrijf gaan op zoeken,daar in maastricht of geleen,verder snap ik niet dat de hogere hier niets aan doen,dit bedrijf moet op een een of andere manier gewoon naar de vervelend geholpen worden.
Ik krijg nog steeds de boekjezs toegestuurd van Full Media Service, maar een betalingsformulier krijg ik niet meer. In het begin had ik een domiciliëring, maar die heb ik nog voor de eerste betaling, stop gezet. Toen kreeg ik een overschrijving voor driemaandelijkse betaling en dat heb ik 1 keer betaald, want daarna zag ik niks meer van betalingen.
Ik heb al een paar keer gebeld naar Full Media Service in Maastricht en elke keer krijg ik daar dezelfde mevrouw aan de telefoon. Zij spreekt alleen maar dreigtaal en is zeer onvriendelijk. Als je haar een simpele vraag stelt, kan ze er zelfs niet op antwoorden.
Hen aangetekend een brief gestuurd om mijn abonnement op te zeggen en toen kreeg ik antwoord, dat ik 2 jaar abonnee moest blijven en dat als ik niet betaalde, dat ze een incassobureau gingen aanspreken. Nou, ik betaal dus echt niks meer.
Hallo mensen
We hebben het zelfde probleem als jullie we worden al maanden dood gegooit met brieven van JURA INCASSO BV dat we moeten betalen en als we contact willen opnemen met die personen dan wordt je helemaal niet netjes te woord gestaan ze snauwen je gewoon af en dreigen met deurwaarders.
Dus wij hebben uit goed fatsoen contact met hun opgenomen van dat we niks ontvangen hadden en ook niet snappen waarom we deze brieven kregen, toen werd er gezegd dat er voor getekend was nou we weten helemaal van niks we hebben nergens voor getekend. maar toen was onze vraag van wat is het rekeningnummer dan die jullie hebben nou toen kregen we een nummer te horen die niet van ons was maar ze beweren dus wel dat ze mijn man zin handtekening hebben dus we hebben gevraagd die eens op te sturen maar we krijgen geen reactie terug. Tot vandaag dat we weer 2 brieven van hun kregen dat we binnen 7 dagen betalen moeten en zo niet dat het naar de deurwaarder gaat en dat de kosten voor ons zijn die er dan gemaakt zouden worden en dat er beslag op ons loon en spullen werd gelegd.
Maar we betalen hellemaal niks maar hoe kunnen we hier van afkomen dit geouwehoer je wordt er niet goed van.[/b]
Een deurwaarder kan pas aan de gang gaan als een rechter zich heeft bezig gehouden met de gemelde incasso en daar een uitspraak over heeft gedaan.
Voor die tijd moet men al debiteur wel bericht over hebben gehad waarbij het wel dringend noodzakelijk is om ook voor die rechtbank te verschijnen en uw brief met uw visie vooraf bij de griffie te hebben afgeleverd.
(griffiekosten).
Mocht het tot een rechtzaak komen dan kunt u ter zitting een tegenvordering indienen voor vergoeding voor de kosten die u moest maken (loonderving/reiskosten/griffiekosten/parkeerkosten/ en degelijke.
Maar...... in de regel komt het bij dubieuze vorderingen en incassobureau's nooit tot een rechtzaak.
Het dreigen met een deurwaarder en boedel- of loonbeslag is gewoon pure bluf dat nergens op gebaseerd is.
Ik heb al heel wat gelezen over jullie problemen met full media service.
Ikzelf heb hetzelfde ongeveer meegemaakt als brunomaniquet.
Ik kom uit Beveren-Waas (België) en werd ook aangespoken, maar dan op de markt van Beveren-Waas en ook door een Nederlander, met veel blabla, beloftes, en complimlentjes. Dus zo dom als ik was trapte ik er in en tekende het piepkleine papiertje. Ik was dan ook maar juist 18 jaar geworden. bij mij duurt dit nu al 7 jaar. Ik heb gebeld, mails gestuurd en aangetekende brieven opgestuurd. Het stopt maar niet. Ik ben het echt beu Ik ben ten einde raad. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen want ik weet het echt niet meer.
Ik heb in november 2007 een mail gestuurd naar Full Media Service, met de vraag of ze wouden stoppen met mij die boekjes toe te sturen en de betreffende betalingen er van.
Ik heb in de mail duidelijk gezet, dat ze mij niet als hun abonnee konden beschouwen, door het feit dat ze het zogenaamde abonneenummer nooit doorgeven aan de Kamer van Koophandel.
Onderaan in de mail heb ik netjes gezet, dat indien ze me niet met rust laten, ik verdere stappen zou ondernemen.
Nou, ik kan jullie nu reeds vertellen, dat ik geen boekjes en geen rekeningen meer krijg en daar ben ik ontzettend blij om. Nu hoop ik maar dat het ook zo blijft.
Ik ben erg geschrokken van wat ik hier allemaal lees. Ik heb sinds twee jaar een abonnement op Knutselen met Kinderen en dit wordt aangeboden via full media service. De bon voor inschrijving zat in het tijdschrift zelf die ik bij Primera had gekocht. Mijn abonnementsgeld heb ik altijd via een acceptgiro betaald. Nou heb ik altijd netjes de boekjes ontvangen en inmiddels heb ik er genoeg dus wil ik mijn abonnement opzeggen. Mijn abonnement loopt nog tot augustus dit jaar. Ik heb een ondertekende brief gestuurd naar full media service. Ik ben benieuwd wat er komen gaat.
Is er iemand bekend met een abonnement op dit blad bij deze firma.
Ik had een abonnement in 2005 gestart op knutselen met kinderen.
Na 2 jaar heb ik het bedrijf opgebeld en wilde ervan af. Dit was geen probleem werd toen gezegd en ik kreeg ook geen acceptgiro meer thuis. Dus ik dacht alles is geregeld. Nu krijg ik pas toch nog een acceptgiro thuis van hun met een abonnement voor juli 2008 t.m.juni 2009. Er staat ook op dat ik een betalingsachterstand heb. Hier ben ik dan ook niet van bewust en ben gaan zoeken op internet. Kom ik jullie forum tegen en schrok me wild. Ben nu bang dat ik er niet zo snel vanaf kom. Zelf heb ik gister en vandaag meteen naar full media service te geleen gebeld. Gister kreeg ik als advies om te mailen, zo kon ik ook opzeggen.
Dit is het telefoonnummer te geleen:046-4105864 en vandaag heb ik nog een keer naar dit nr. gebeld maar kreeg geen gehoor. toen gebeld naar maastricht op nr:043-3509805. Hier kreeg ik een mevrouw Jansen aan de lijn. Ik wilde graag een bevestiging van mijn mail, maar ze wilde de mail niet kijken en deed erg moeilijk.
Heeft iemand al eens op kunnen zeggen bij dit bedrijf, dan zou ik graag weten hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, want ik wil er zo snel mogelijk vanaf.
gistermiddag stond er een meneer bij mij voor de deur en deze had een prachtige aanbieding. 12 x hart voor dieren, 12 x puzzelboek en 2x special. Ik zei tegen hem dat ik er over na wou denken. Waarop hij antwoordde dat ik dit briefje in kon vullen en als ik er vanaf wou zien dat ik dan binnen 8 dagen het op kon zeggen. Via de telefoon zei hij!
Ik met mijn stomme hoofd getekend!
Ik las gisteravond deze berichten en mijn maag draaide helemaal om ik ben al honderd keer naar de wc geweest over wat ik nu weer op mijn hoofd heb gehaald.
Ik heb vanmorgen DAS aan de telefoon gehad en die zeiden dat ik een aangetekende brief moet sturen met handtekening retour. Waarin staat dat ik gebruik maak van de wettelijke rechten om op te zeggen binnen 8 dagen. Als je dat doet dan sta je altijd sterk. Ook naar de bank gaan en de incasso laten intrekken.
Ook heb ik het bedrijf Full Media Service gebeld en ze zei dat ik het briefje (wat ik gisteren van die meneer heb gekregen) op moet sturen dat ik het wil opzeggen en dat ik dan een bevestiging van hun krijg en dan wordt het in orde gemaakt. Het mag ook een kopie zijn natuurlijk.
Ik vertrouw dat voor geen meter natuurlijk en ik doe het mooi aangetekend als bewijs met een kopie van het briefje erbij.
Die meneer gisteren vertelde mij dat je telefonisch op kunt zeggen maar dat is niet waar hoor! want ze hebben dat briefje nodig anders kunnen ze niet zien waar het om gaat. Het is gewoon een stom verkoperspraatje! en ik ben erin getrapt! stom stom stom
Wijze les voor de volgende keer.
Overigens die mevrouw op telefoonnummer 043-3509805 was tegen mij wel vriendelijk....