LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen toestemming voor incasso bij Vistaprint gegeven

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
anitahowe

geen toestemming voor incasso bij Vistaprint gegeven

Ongelezen bericht door anitahowe »

Ik heb een levering kaarten ontvangen die ik niet heb besteld. Na telefonisch contact is mij verteld dat ik wel degelijk besteld heb. Als ik op het forum ga kijken, zie ik dat dit bij veel meer mensen is gebeurd. Na het telefoontje heb ik meerdere malen contact proberen te krijgen via de mail. Op geen enkele mail wordt gereageerd. Eerst krijg ik een automatische mail waarin vermeld staat dat ik binnen 48 uur antwoord krijg. Dit gebeurt echter niet. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen? Ik heb geprobeerd via de ING het bedrag te laten terugboeken, maar dat kan niet. Zij zeggen dat ik toestemming heb gegeven voor een incasso. Ik heb dit echter niet gedaan.

CAK

Re: geen toestemming voor incasso bij Vistaprint gegeven

Ongelezen bericht door CAK »

Heb soortgelijke ervaring met incassoburo Fiad bv. Er is 2100 Euro van mijn giro geïncasseerd, terwijl ik nooit toestemming heb gegeven. Iemand heeft (per abuis???) mijn gironummer opgegeven aan het incassoburo. Volgens de ING heeft een incassoburo geen toestemming van desbetreffende persoon of de bank nodig om te kunnen innen. Ben sinds juni 2010 bezig mijn geld terug te vorderen. De ING heeft inmiddels 300 teruggestort met de mededeling dat de rest door het incassoburo terugbetaald dient te worden. Deze weigert terug te betalen en zegt dat ik de persoon zou moeten kennen met zij een overeenkomst hebben. Heb diverse keren om een koopovereenkomst gevraagd, maar zowel de bank als Fiad bv kunnen dat leveren. Dit is toch te gek voor woorden??!! Heeft iemand tips voor mij?

Guusje61

Ongelezen bericht door Guusje61 »

ik denk dat je een terugvorderingsprocedure moet gaan starten.
misbruik van incassomachtiging, onrechtmatige verrijking, onrechtmatige daad.

neem contact op met een juridisch loket in de buurt http://www.juridischloket.nl/bezoekloke ... fault.aspx, leg alles voor en vraag hen je te helpen om de dagvaarding op te stellen. of zoek een deurwaarder in de buurt http://www.ksu.nl/dw/isapi/deurwaarder.dll/search?nl en vraag het aan hem/haar.

laat dan wel in de dagvaarding opnemen dat je geen toestemming hebt gegeven voor de incasso, maar dat je dat niet kan bewijzen omdat Vistaprint op eerdere verzoeken geen bewijzen heeft overlegd waar zij de toestemming op baseren.
Omdat Vistaprint een telefonische of schriftelijke toestemming zou moeten hebben kan je in de dagvaarding laten verzoeken dat aan Vistaprint de bewijslast toekomt.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

CAK schreef:Heb soortgelijke ervaring met incassoburo Fiad bv. Er is 2100 Euro van mijn giro geïncasseerd, terwijl ik nooit toestemming heb gegeven. Iemand heeft (per abuis???) mijn gironummer opgegeven aan het incassoburo. Volgens de ING heeft een incassoburo geen toestemming van desbetreffende persoon of de bank nodig om te kunnen innen. Ben sinds juni 2010 bezig mijn geld terug te vorderen. De ING heeft inmiddels 300 teruggestort met de mededeling dat de rest door het incassoburo terugbetaald dient te worden. Deze weigert terug te betalen en zegt dat ik de persoon zou moeten kennen met zij een overeenkomst hebben. Heb diverse keren om een koopovereenkomst gevraagd, maar zowel de bank als Fiad bv kunnen dat leveren. Dit is toch te gek voor woorden??!! Heeft iemand tips voor mij?
In dit geval zou ik aangifte doen.
- Tegen "Fiad" wegens diefstal en incassofraude
- Tegen ING omdat zij meewerken aan diefstal en incassofraude.

Mocht dat voor u lastig zijn, kunt u alsnog overwegen om eenmalig een aangetekend schrijven aan het FIAD buro te sturen - waarin u terugbetaling eist van het bedrag, min de 300 die reeds is gestorneerd. Daarnaast een redelijke vergoeding van de kosten (porto, telefoon, tijd) alsmede de wettelijke rente.

Let op - controleer eerst of u inderdaad nergens een machtiging heeft afgegeven, of iets heeft besteld. Het zou pijnlijk zijn als dit wel zo is, en u aangifte gaat doen.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Wat doen mensen veel moeite inzake artikelen die zij niet besteld hebben.
In alle gevallen eenvoudige e-mail met je verhaal doen. Daarin niet uitleggen van een en ander, simpel feiten weergeven.
Met bellen komen er altijd kosten bij kijken, die dan weer voor jouw zijn. Niet doen dus.
Als je geen reactie op e-mail krijgt, sowhat. Jij hebt je meldingsplicht gedaan. Laat hun het verder uitzoeken.

Terugboeken incasso?
Vroeger, het pre-internetbankieren tijdperk was terugboeken van incaaso wat moeilijker dan tegenwoordig. Werd vaak door de bank moeilijk om gedaan, met allerhande redenen. Totdat ik riep:"dan zeg ik bij deze m'n rekening op", is plots wel alles mogelijk.
Nu via internetbankieren gewoon storneren van een automatische incasso. Hoef je niet eens een reden voor op te geven. Maakt niet uit of je wel of niet toestemming hebt gegeven voor incasso.

Gesloten