Ik heb een keer iemand gesproken die bij een incassobureau werkt, en vertelde mij dat je niet verplicht bent de incassokosten te betalen omdat in principe iedereen een incassobureau kan beginnen.
Vanaf dat moment heb ik dat ook niet meer gedaan, het bedrag alsnog rechtstreeks overgemaakt naar het desbetreffende bedrijf en ook nooit meer iets vernomen van incassobureau's
Ik begrijp zelf ook niet precies hoe dat in elkaar zit maar misschien is er iemand die mij kan vertellen waarom dat is? Heb ik toevallig mazzel gehad?
mvg mevr. S.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen verplichting incassokosten te betalen
Re: Geen verplichting incassokosten te betalen
Ook ik heb die ervaring. Een vriend was in financiële problemen met tientallen schuldeisers en minstens evenvele incassobureaus. Door een meevaller met de belastingdienst konden enkele schuldeisers direct afbetaald worden. Dit heeft hij rechtstreeks gedaan en nooit meer van de bijbehorende incassobureaus gehoord.
-
In prince zijn de incassokosten schadevergoeding voor je schuldeiser omdat hij te laat betaald heeft gekregen. Maar het woord schadevergoeding zegt het al: die schade moet er wel zijn, het is geen boete ofzo. Bovendien fixeert de wet schadevergoeding voor vertragingsschade al op wettelijke rente.
Als je de kosten bestrijdt zal het incassobureau of de schuldeiser moeten aantonen dat die wel degelijk gemaakt zijn of redelijk zijn.
Als je de kosten bestrijdt zal het incassobureau of de schuldeiser moeten aantonen dat die wel degelijk gemaakt zijn of redelijk zijn.
-
ik had t niet beter kunnen uitleggen ......
mooi gedaan Bor K.
mooi gedaan Bor K.