LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gesprekskosten intrum justitia en t-mobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
geelen9014

Gesprekskosten intrum justitia en t-mobile

Ongelezen bericht door geelen9014 »

In het jaar 2008 in de maand mei heeft mijn vriend een mobiel abonnement afgesloten bij T-Mobile. twee jaar later in mei zou die verlopen. Via de Phonehouse een nieuw contract afgesloten bij Vodafone met een nieuw telefoonnummer. Toen het zover was heeft hij het simkaartje van T-Mobile vernietigd. ongeveer een jaar later kwam de eerste brief. De mededeling was dat hij verschuldigde bedragen had aan gesprekskosten. Deze gesprekskosten waren van juni 2010, terwijl het contract van Vodafone toen al van toepassing was en het simkaartje dus ook al was vernietigd. de kosten bedragen erg vreemde getallen waarvan de data ook bizar is. Op 1 dag zouden er veel telefoontjes zijn gepleegd, waaronder eentje van meer als 100 euro. Op den duur waren er gesprekskosten in november, en daarna ineens pas in februari. Ook maar weer hooguit 3 data per maand.
Enfin, bezwaar brief gestuurd. Reactie van de deurwaarders gekregen dat bij hun de zaak wordt gesloten. 8 maanden later pas weer iets gehoord hierover, maar dan via Intrum Justitia. Opnieuw hierop een bezwaar brief geschreven, waarbij er werd verwezen naar vorige brief. Middels woont mijn vriend bij mij dus had hij mijn adres erbij gezet. Met deze informatie heeft Intrum Justitia helemaal niets gedaan, de daarop volgende brief werd gewoon naar zijn oude woonadres gestuurd en van die brief werden we ook niet wijzer. Ze maakten alleen wijs dat er gesprekskosten waren geweest en dat hij maar moest betalen binnen 5 dagen. Toen hadden we er genoeg van, hij had ze opgebeld. De medewerkster kon hem geen gelijk geven maar ook geen ongelijk werd hem verteld. Tevens zat ze hem er maar mee op te schepen van het feit dat hij moet betalen of dat er anders een rechtszaak zal komen. Vriendelijk bleef ze niet en ze kon niet normaal reageren toen hij zei dat ze niet eens netjes hun laatste brief naar zijn huidig woonadres hadden gestuurd. Wij hebben opnieuw een bezwaarbrief geschreven. Het kan zo niet langer. In ieder geval gaan wij van ons levens lange niet betalen voor iets wat niet ons probleem is. Maar wij weten niet wat we nog verder kunnen doen hiermee. Als iemand dit probleem erkend, graag een reactie hierop.

Guardian72
Contacteer:

Re: Gesprekskosten intrum justitia en t-mobile

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vraag:
Hebben jullie de (officiele) bevestiging van beindiging t-mobile abonnement nog?

Indien ja, staat hier dus een datum einde op.
Elke kosten voor dat nummer NA deze datum kunnen dus niet voor vriendlief zijn.

Als je die hebt, kopieer deze, stuur deze naar intrum, en met een kopie van hun brief er bij - en ook naar t-mobile.
Vermeld dat ze de vermeende kosten maar moeten verhalen bij diegene aan wie ze het nummer opnieuw hebben toegekend, verwijs naar de kopie opzegging die erbij zit, en verzoek ze binnen 14 dagen te reageren met een verklaring dat het een foutje was, en dat de vordering vervallen is.

Bel niet meer - want je kan afspraken niet bewijzen.
Eventueel zou je documenten kunnen scannen en emailen, of faxen - maar zorg dat je verzenden en ontvangst kan aantonen.

geelen9014

Helaas hebben we geen contract meer van T-Mobile toentertijd. Maar het vreemde was, dat ze na datum van ingang van abonnement Vodafone ook geen automatische incasseringen meer hebben gedaan vanuit T-Mobile. Dat vind ik echt raar aangezien ze iedere maand dat deden. Waarom dan nu ineens niet zul je zeggen. Waarom dan pas bekant een jaar later wat laten horen erover.
Ja wij hebben inderdaad in de gaten dat bellen al helemaal geen zin heeft.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Enfin, bezwaar brief gestuurd. Reactie van de deurwaarders gekregen dat bij hun de zaak wordt gesloten. 8 maanden later pas weer iets gehoord hierover, maar dan via Intrum Justitia.

Blijkbaar heeft de deurwaarder geen reden gezien tot een rechtszaak.

In de administratie van T-Mobile zal misschien 1 en ander niet goed verwerkt zijn; Intrum Justitia heeft mogelijk de 'vordering' opgekocht.

Tevens zat ze hem er maar mee op te schepen van het feit dat hij moet betalen of dat er anders een rechtszaak zal komen.
Laat maar komen, vraag daar maar om. Dan zal het toch eerst duidelijk moeten zijn dat je vriend nog steeds van het telefoonnummer gebruik maakt.

geelen9014

Dankjewel voor je reactie Jolijn. Ik denk er ook zo over!

Meeow

Ongelezen bericht door Meeow »

Dit wist ik niet Jolijn:

'In de administratie van T-Mobile zal misschien 1 en ander niet goed verwerkt zijn; Intrum Justitia heeft mogelijk de 'vordering' opgekocht.'

van jou kan men nog heel wat leren hier :-)

geelen9014

Om weer op het verhaal terug te komen. Intrum Justitia heeft ondertussen weer gereageerd op onze laatste bezwaarbrief (waarin wij vroegen om duidelijk specificaties) en zij lieten wederom geen specificaties zien. Tevens schreven zij dat mijn vriend zijn eigen fouten niet op een ander moet afschuiven. De maat is nu vol bij ons wij gaan morgen naar het gerechtswinkel voor een advies hierover. Het viel me tevens op toen ik het gerechtswinkel belde en ik een samenvatting gaf over het probleem, dat zij meteen zeiden dat er hoogtwaarschijnlijk een fout is een gemaakt tussen de deurwaarders en Intrum Justitia. Ik ben heel benieuwd naar het gesprek van morgen..

Guardian72
Contacteer:

geelen9014 schreef:Om weer op het verhaal terug te komen. Intrum Justitia heeft ondertussen weer gereageerd op onze laatste bezwaarbrief (waarin wij vroegen om duidelijk specificaties) en zij lieten wederom geen specificaties zien. Tevens schreven zij dat mijn vriend zijn eigen fouten niet op een ander moet afschuiven. .
Het is weer duidelijk.
Men eist dat je iets betaald, maar roept dat het jouw schuld is, en geven dus te kennen dat ze geen tekst en uitleg hoeven te geven.

Ik zou aangifte doen. Oplichting en/of afpersing door IJ.
Zeker als men (alweer) dreigt met rechtszaken.
Ik zou ook overwegen t-mobile aansprakelijk te stellen voor de kosten- daar zij kennelijk hun administratie zodanig warrig hebben dat ze een niet bestaande, en niet onderbouwde vordering zomaar bij de oplichters van IJ neerleggen.

Tijd voor een andere provider, lijkt me.

geelen9014

Ja mijn vriend zit sowieso nu bij Vodafone. Inderdaad kan je t-mobile wel aanklagen ja aangezien zij beweren dat zij niet eens meer over die gegevens (gespreks specificaties) beschikken.. ja natuurlijk! maar goed ff kijken wat het gerechtswinkel morgen als advies heeft. ze had aan de telefoon in ieder geval ook over de geschillen commissie.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Maar zoals al gevraagd heb je natuurlijk ook de bevestiging van de opzegging?

Want als ik jou verhaal lees lijkt et er op dat je er van uit bent gegaan dat je contract na 2 jaar zou stoppen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

geelen9014 schreef:Maar wij weten niet wat we nog verder kunnen doen hiermee.
Een dossier aanleggen en wachten tot de zaak voor komt bij de rechter. Het zou niet de eerste keer zijn dat de tegenpartij er op zitting achterkomt dat er een fout is gemaakt.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nogmaals de vraag: heb je toendertijd het contract bij t-mobile goed opgezegd en daar ook een schriftelijke bevestiging van gekregen?

Of ben je er, zoals al gezegd, vanuit gegaan dat het abo gewoon vanzelf zou stoppen?

Gaarne antwoord op deze vragen :!:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Al zou T-Mobile er van uit gaan dat het contract 'gewoon' door loopt, wie maakt er dan (incidenteel)gebruik van een vernietigde simkaart met bijbehorend telefoonnummer? En waarom incasseert T-Mobile dan niet 'gewoon' automatisch, zoals gebruikelijk was tijdens het contract?

geelen9014

Om even op iedereen antwoord te geven: Helaas heeft mijn vriend toentertijd zijn contract niet netjes opgeborgen waardoor hij deze kwijt is geraakt. echter ben ik het met Jolijn eens. de simkaart was doorgeknipt waarom dan nog kosten? bovendien heeft t-mobile inderdaad geen automatische incasseringen meer gedaan terwijl dit wel van sprake zou moeten zijn.
Enfin, vandaag naar juridisch loket geweest voor advies. die adviseerde ons na de geschillencommissie te gaan of anders om voor de rechter te verschijnen. we moesten wel nog een brief schrijven naar Intrum Justitia waarin we duidelijk moesten maken dat wij hoe dan ook specificaties willen zien van die gesprekskosten want daar hebben zij nog steeds niets van laten zien en dat wij niet willen betalen en dat we naar de geschillencommissie gaan als ze binnen twee weken niet reageren.. ik ben zeer benieuwd naar wat hun reactie zou zijn!

geelen9014

Trouwens nog even @Sephora.. mijn vriend heeft niet opgezegd, omdat hij door medewerker van Phone House waar hij ze nieuwe abbo heeft afgesloten, werd verteld dat dat voor hem geregeld zou worden.. dit is niet op papier gezet wat dus toentertijd een grote fout van mijn vriend was, maar goed dan nog kunnen er gewoon geen gesprekskosten meer gemaakt zijn als simkaart doorgeknipt is.
medewerkster van juridisch loket adviseerde ons (mochten we rechter toe moeten of geschillencommissie) om wel de naam van deze medewerker door te geven. we hebben namelijk wel zijn naam op het contract van mijn vriend zijn nieuwe abbonnement staan..

geelen9014

Hallo iedereen

Gister brief verzonden naar Intrum, vandaag werd mijn vriend gebeld. hij had ze niet aan de lijn omdat die aan het werk was, maar ik denk dat hij beter ook niet kan opnemen?

Guardian72
Contacteer:

geelen9014 schreef:Hallo iedereen

Gister brief verzonden naar Intrum, vandaag werd mijn vriend gebeld. hij had ze niet aan de lijn omdat die aan het werk was, maar ik denk dat hij beter ook niet kan opnemen?
Als dat IJ is - inderdaad, dan is het zinloos.
Ze hebben daar bloemkoolstronken in dienst die alleen maar kunnen zeggen "u moet betalen" en mensen rustig 30 keer per dag bellen om dit te herhalen.

Alleen schriftelijke (bewijsvoering!) communicatie (dus, mail, fax of aangetekende post). Als ze toch bellen - dan zeggen "stuur maar een brief" en ophangen.

pima

Ongelezen bericht door pima »

geelen9014 schreef:Trouwens nog even @Sephora.. mijn vriend heeft niet opgezegd, omdat hij door medewerker van Phone House waar hij ze nieuwe abbo heeft afgesloten, werd verteld dat dat voor hem geregeld zou worden..
Bij nummerportatie wordt deze dienst verleend, denk dat de medewerker van phonehouse niets kan betekenen in het opzeggen van het oude abbonement, dat zal de abonnee toch echt zelf moeten doen op de wijze zoals voorgeschreven is in de voorwaarden.

Guardian72
Contacteer:

Dan is de vraag - belt vriend met hetzelfde nummer, of een nieuw nummer?

pima

Ongelezen bericht door pima »

Guardian72 schreef:Dan is de vraag - belt vriend met hetzelfde nummer, of een nieuw nummer?
Staat in het startbericht : nieuw nummer.

Gesloten