LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ggn houd geld vast wel betaald niet naar de opdrachtgever

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
nassibal

ggn houd geld vast wel betaald niet naar de opdrachtgever

Ongelezen bericht door nassibal »

ggn houd 180 euro vast wat eind juli al betaald is maar niet naar de opdrachtgever is overgemaakt en willen geen info geven hoe of wat, opdrachtgever zegt tegen mij we hebben dat geld niet ontvangen en ggn zegt wij hebben het aan hun betaald en beide willen niet helpen of duidelijkhed geven waar het geld is en ggn wil geen bewijzen tonen dat ze het doorgesluisd hebben. en ze wijzen naar elkaar, opdrachtgever zegt is een zaak tussen mij en ggn en ggn zegt wij verstrekken u geen info,alleen aan de opdrachtgever en die wil geen contact leggen voor mij over dit probleem. hoe nu verder??????
ik denk aan aangifte van bv verduistering ofzo? maar kan dat??
of een programma als radar/das je goed recht aanschrijven?

hoop op een paar goede tips

seagoing racer2

Re: ggn houd geld vast wel betaald niet naar de opdrachtgever

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
opdrachtgever zegt is een zaak tussen mij en ggn
Dit klopt. U heeft niks meer met de opdrachtgever te maken. Als U het geld naar GGN heeft overgmaakt is voor U de zaak klaar.

Vraag een overzicht van uw schuld bij de GGN. Daar dient de betaling van 180 Euro op te staan.
Zegt GGN het bedrag niet te hebben ontvangen, dan zult U dit met het overschrijvingsbewijs kunnen aantonen

nassibal

ja das leuk maar ggn geeft ook wel toe dat ze het gehad hebben, alleen ze geven mij 0,0 info over dat geld waar het is geven ze me gewoon niet op mails waar ik nu 2 of 3 van verstuurd heb over opheldering waar het geld nu is word gewoon doodleuk niet op gereageerd

seagoing racer2

Beste ,

Je hoeft toch ook niet te weten waar GGN jouw geld naar toe heeft gebracht. Als jij aan GGN hebt betaald is dat voldoende

nassibal

niet?

het was een vordering van een energieleverancier ik heb nu aan ggn 180 euro betaald die niet bekend is bij de energieleverencier en dus ook niet afgeschreven van de achterstand, dus heb hun 180 euro betaald en hun houden het vast en het gaat niet van de achterstand af zal jij dan niet willen weten waar dat geld is???

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Wanneer je een vordering heb die bij een incassobureau-deurwaarder ligt halen ze bij betaling de incassokosten eerst van af, anders hebben ze geen vordering.

nassibal

ja maar toch niet bij de laatste betaling ofwel?
je snapt me denk ik niet ofzo

seagoing racer2

Beste,

Vraag een overzicht van de schuld op bij GGN. dit zullen ze je toch wel geven

nassibal

ja daar zal idd opstaan dat het betaald is, echter komt het niet terecht waar het terecht moet komen hun geven aan tegen mij dat ze het betaald hebben aan de energieleverancier en ik bel met de leverancier om te regelen dat die 180 afgehaald word van het nog openstaande bedrag maar die zeggen wij hebben niets ontvangen, terwijl ggn zegt wij hebben het overgemaakt en ggn zegt wij verstrekken daarover geen info naar jouw heen enkel aan de opdrachtgever en opdrachtgever geeft aan is onze zaak niet wij gaan niet bellen danwel mailen met ggn

Thirteenthfloor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Thirteenthfloor »

Het klopt niet dat de leverancier hier niets mee te maken heeft.
De leverancier heeft er wel degelijk mee te maken.
Want zij geven tenslotte opdracht aan GGN.
En GGN moet verandwoorden hoe het met de zaak staat.

En een overzicht opvragen.
Dit zal GGN niet doen.
Al zijn ze het wel verplicht om inzage te geven.

En mailen.....
Wij hebben de ervaring, dit staat ook ergens anders in het forum, dat GGN zal zeggen dat de mail niet is aangekomen.

Niet op adminzm@ en niet op admin@.
Maar stuur je een mail naar deze mailadressen met de vraag of de mail adres wel werkt.
Zal je een bevestiging terug krijgen met de medeling dat alles wertkt.
Dus let goed op.

seagoing racer2

Beste bal,
ja daar zal idd opstaan dat het betaald is, echter komt het niet terecht waar het terecht moet komen hun geven aan tegen mij dat ze het betaald hebben aan de energieleverancier en ik bel met de leverancier om te regelen dat die 180 afgehaald word van het nog openstaande bedrag maar die zeggen wij hebben niets ontvangen, terwijl ggn zegt wij hebben het overgemaakt en ggn zegt wij verstrekken daarover geen info naar jouw heen enkel aan de opdrachtgever en opdrachtgever geeft aan is onze zaak niet wij gaan niet bellen danwel mailen met ggn
Je ziet het toch niet helemaal goed.

Je hebt een achterstand laten ontstaan bij de energieleverancier. Deze achterstand hebben zij ter incasso aangeboden aan GGN. GGN beheert deze achterstand en kan je dus ook vertellen wat je al hebt betaald en wat je nog moet betalen.

Als je de hele achterstand bij GGN hebt weggewerkt ben je schuldenvrij. (Tenzij je natuurlijk ook met de nieuwe termijnen weer een achterstand hebt laten ontstaan, dan begint het weer van voren af aan).

Heb je nu inmiddels een overzicht biij GGN gevraagd en gekregen ?

MoeBenIkErVan

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Tips;

1. zorg er voor dat je je termijn nota met een acceptgiro betaald. dan kunnen ze dat geld n.l niet afschrijven op een ander openstaand bedrag, of incassokosten of zo.

2. de opdrachtgever blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor de openstaande incasso's, dus als de energie leverancier zegt dat ze nog geen geld gehad hebben stuur dan een copie van het betaal bewijs ( fax ) en laat ze lekker zelf bellen met de het incassoburo. Jij hebt je plicht gedaan, klaar.

3. de opdachtgever moet jou ten alle tijden de opgevraagde overzicht opsturen van wat er nog open staat. Dat is hun plicht als leverancier. Laat je niet afschepen dat ze dat niet mogen omdat je bij een deurwaarder ligt, want dat maakt niets uit. Gewoon voet bij stuk houden. Jij hebt er tenslotte recht op, als klant, om te weten hoe alle betalingen die jij gedaan hebt verwerkt zijn. Lijkt me vrij normaal.

4. ook voor energieleveranciers gelden grenzen aan wat ze aan incassokosten mogen rekenen. Helaas houden ze er zich er niet aan, en gooien standaard veel te hoge kosten bovenop de al openstaande rekening. Maar in voorwerk 2 staat wat wel en niet mag, en daar horen zij zich aan te houden, dus administratiekosten € 15,- en vervolgens incassokosten € 50,- zijn samen dus € 65,- in totaal, van wat eigenlijk maar een percentage van de rekening mag zijn. Den haag is er al eens mee bezig geweest, maar zoals zoveel dingen is het uiteindelijk in de doofpot gestopt.

seagoing racer2

Beste
. zorg er voor dat je je termijn nota met een acceptgiro betaald. dan kunnen ze dat geld n.l niet afschrijven op een ander openstaand bedrag, of incassokosten of zo.

2. de opdrachtgever blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor de openstaande incasso's, dus als de energie leverancier zegt dat ze nog geen geld gehad hebben stuur dan een copie van het betaal bewijs ( fax ) en laat ze lekker zelf bellen met de het incassoburo. Jij hebt je plicht gedaan, klaar.

3. de opdachtgever moet jou ten alle tijden de opgevraagde overzicht opsturen van wat er nog open staat. Dat is hun plicht als leverancier. Laat je niet afschepen dat ze dat niet mogen omdat je bij een deurwaarder ligt, want dat maakt niets uit. Gewoon voet bij stuk houden. Jij hebt er tenslotte recht op, als klant, om te weten hoe alle betalingen die jij gedaan hebt verwerkt zijn. Lijkt me vrij normaal.

4. ook voor energieleveranciers gelden grenzen aan wat ze aan incassokosten mogen rekenen. Helaas houden ze er zich er niet aan, en gooien standaard veel te hoge kosten bovenop de al openstaande rekening. Maar in voorwerk 2 staat wat wel en niet mag, en daar horen zij zich aan te houden, dus administratiekosten € 15,- en vervolgens incassokosten € 50,- zijn samen dus € 65,- in totaal, van wat eigenlijk maar een percentage van de rekening mag zijn. Den haag is er al eens mee bezig geweest, maar zoals zoveel dingen is het uiteindelijk in de doofpot gestopt.

Helaas wederom een hoop onwaarheden.

ad 1. De deurwaarder gebruikt de eerste betalingen om zijn kosten mee te verrekenen, pas daarna wordt er afgelost op de hoofdsom. Het maakt totaal niet uit of je per acceptgiro of op ander wijze betaald.

ad 2. Als de schuldeiser jouw achterstand heeft overgedragen aan een deurwaarder is dat voor de deze zaak jouw contactpersoon en dien je de schuld aan dit kantoor te voldoen. Het betalen aan de oorspronkelijke schuldeiser levert alleen maar verwarring op.

ad 3. Het deurwaarderskantoor dient je een overzicht van de schuld te geven. De oorspronkelijke opdrachtgever is namelijk niet altijd op de hoogte van de bijkomende kosten.

Ik ben er zo moe van ieder keer die onjuiste verhalen te moeten lezen... :mrgreen:

Gesloten